🎉🎉 تولد ۶ سالگی اسکورایز 🎉🎉

رزرو مشاوره تخصصی

مدارک لازم برای ثبت نام لاتاری 2024 چیست؟

مدارک لازم برای ثبت نام لاتاری 2024 چیست؟

رضا‌ سپاس‌پور

1400 - 11 - 24

فهرست مطالب

  1. منتظر بمانید...

به لطف گسترش اینترنت در سراسر جهان، بسیاری با لاتاری آشنا شده و لاتاری طرفداران زیادی پیدا کرده است. همه مردم پیش از این هرگز این شانس را نداشتند که در هر جایی در لاتاری شرکت کنند. حالا تنها با اتصال به اینترنت می توانید در لاتاری شرکت کنید و شانس خود را امتحان کنید. هر ساله در اواسط مهرماه، تب شرکت در لاتاری بالا گرفته و افراد زیادی شانس خود را برای مهاجرت به آمریکا امتحان می کنند. لاتاری توسط وزارت امور خارجه آمریکا برگزار می شود و قانونی است. حداکثر به 55000 نفر اجازه شرکت در لاتاری داده می شود و این افراد از میان کشورهایی که کمترین مهاجرت به آمریکا را دارند انتخاب می شوند. هدف کشور آمریکا از لاتاری ایجاد تنوع نژادی است. سهم ایرانیان در لاتاری 3000 نفر است. شرایط ثبت نام در لاتاری اصلا سخت نیست. با انجام چند مرحله آسان می توانید به رویای خود برسید. برای اطلاع از چگونگی ثبت نام در لاتاری آمریکا وشرایط آن می توانید مقاله مدارک لازم برای ثبت نام لاتاری 2024 چیست؟را بخوانید. در ادامه با ما همراه باشید تا نحوه ثبت نام را آموزش دهیم.

ثبت نام لاتاری 2024

لاتاری و شرایط شرکت در آن

لاتاری در لغت به معنی قرعه کشی است و لاتاری آمریکا منظور همان گرین کارت آمریکاست که در بین ما ایرانی ها بیشتر به نام لاتاری معروف است. اگر تصمیم گرفته اید در ایالات متحده آمریکا زندگی کنید، لاتاری یکی از آسان ترین راه ها برای دریافت اقامت دائمی است. یکی از شرایط اصلی برای لاتاری، مدرک تحصیلی است. داشتن مدرک تحصیلی حداقل دیپلم الزامی است. اما اگر این شرایط را ندارید نگران نباشید شما می توانید با ارائه سوابق شغلی حداقل 2 سال فرم ثبت نام لاتاری را پر کنید.

شرکت در ثبت نام لاتاری (گرین کارت آمریکا) شرایط سنی ندارد. تقریبا همه افراد می توانند در لاتاری آمریکا ثبت نام کنند. برندگان هر دوره از لاتاری پس از دریافت ویزای لاتاری، می توانند همراه با خانواده خود وارد کشور آمریکا شوند و با وجود اقامت دائم در کشور آمریکا، از امتیازات شهروندان آمریکایی مانند کار و تحصیل در آمریکا بهره مند شوند. ثبت نام لاتاری هزینه بسیار کمی دارد و با هر توان مالی می توان در لاتاری شرکت کرد و الزامی برای تسلط به زبان انگلیسی وجود ندارد.

مدارک لازم برای ثبت نام لاتاری

مدارک لازم برای ثبت نام لاتاری چیست؟

برای ثبت نام در لاتاری 2024، باید مدارک هویتی خود را به طور کامل ارائه دهید. با مراجعه به سایت اصلی لاتاری و پر کردن فرم های خواسته شده و با ارائه دادن مدارک مورد نیاز اقدام به ثبت نام و ارسال آن ها نمایید. ثبت نام به صورت آنلاین است. باید فرم آن را به صورت آنلاین در سایت رسمی برنامه پر کنید. مدارک لازم عباتند از:

 1 ـ اطلاعات هویتی مانند: اطلاعات شناسنامه، شماره موبایل و ایمیل، آدرس و...، عنوان آخرین مدرک تحصیلی، وضعیت تاهل و تعداد فرزند زیر 21سال

2 ـ مشخصات پاسپورت معتبر: برای شرکت در لاتاری تنها متقاضی باید پاسپورت خود را ارائه دهد. بنابراین همراهان متقاضی یعنی همسر و فرزندان نیازی به ارائه پاسپورت ندارند.

3 ـ عکس مخصوص لاتاری، که باید طبق ضوابط اعلام شده توسط وزارت امور خارجه آمریکا باشد.

ویژگی های عکس مناسب برای لاتاری

ویژگی های عکس مناسب برای لاتاری چیست؟

عکس لاتاری یکی از مدارک اصلی ثبت نام در لاتاری است. برای گرفتن یک عکس صحیح برای شرکت در لاتاری باید چند شرط اساسی را رعایت کنید که این شرایط عبارتند از :

1 ـ پس زمینه عکس باید سفید باشد.

2 ـ کیفیت عکس واضح و بدون تاری، سایه و روتوش باشد.

3 ـ نیم تنه در عکس مشخص باشد و عکس با فاصله گرفته شود.

4 ـ فضای بالای سر و اطراف شانه ها باید کامل معلوم باشد.

5 ـ عکس باید تمام رخ و روبه دوربین باشد.

6 ـ عکس باید دارای استانداردهای لازم جهت آپلود باشد.

7 ـ عکس باید جدید و متعلق به 6ماه گذشته باشد.

8 ـ عکس باید رنگی باشد.

9 ـ ابعاد عکس 5 سانت در 5 سانت یا 600 پیکسل در 600 پیکسل باشد. حجم عکس حداکثر 240 کیلوبایت باشد.

همه افرادی که ثبت نام می کنند نیاز به عکس دارند حتی کودکان و نوزادان و همه باید این استاندارد را رعایت کنند. در صورتی که با عکس نامناسب برای ثبت نام اقدام کنید به صورت خودکار از روند قرعه کشی حذف می شوید.

عکس مناسب برای لاتاری

باید پاسپورت معتبر داشته باشید؟

برای شرکت در لاتاری باید پاسپورت معتبر داشته باشید. پاسپورت شما باید حداقل تا پایان مهلت رسمی درخواست شرکت در لاتاری معتبر باشد. بنابراین لطفا تاریخ انقضای پاسپورت خود را در فرم ثبت نام لاتاری ذکر کنید. این قانون توسط دولت ترامپ اضافه شده است. متقاضی اصلی، اما نه افراد تحت تکفل، باید بتواند شماره گذرنامه، کشور صدور و تاریخ انقضا را برای یک پاسپورت بین المللی معتبر و منقضی نشده ارائه دهد.

لطفا توجه داشته باشید اگر گذرنامه شما قبل از اعلام نتایج برندگان در لاتاری منقضی می شود، باید پاسپورت نامعتبر یا یک کپی از آن را نگه دارید. در صورت برنده شدن، باید بتوانید دلیل تغییر شماره پاسپورت خود را در وقت مصاحبه در وزارت امور خارجه ثابت کنید.

پاسپورت معتبر برای لاتاری

کلام آخر

اگر در لاتاری (گرین کارت) برنده شوید، اعضای خانواده شما نیز گرین کارت دریافت خواهند کرد. این شامل همسر شما و فرزندان زیر 21 سال که ازدواج نکرده اند نیز می شود. اگر در زمان برنده شدن لاتاری خود هنوز ازدواج نکرده اید، می توانید اول ازدواج کنید و بعد با هم برای گرین کارت اقدام کنید.این واقعیت که خانواده شما نیز در صورت برنده شدن گرین کارت دریافت می کنند، به شما این امکان را می دهد از یک ترفند هوشمندانه استفاده کنید و هر دو همسر همزمان در لاتاری شرکت کنند. این شانس را برای شما و خانواده دو برابر می کند.

 سوالات متداول

 آیا ایرانیان می توانند در لاتاری شرکت کنند؟

بله، کشور ایران در لیست کشورهای مجاز به شرکت در لاتاری قرار گرفته است.

با گذشت چند وقت می توان پاسپورت آمریکا را از طریق لاتاری گرفت؟

در حالت عادی 5/2 سال

 چند بار در سال می توان در لاتاری شرکت کرد ؟

براساس قانون در هر سال تنها یک بار می توان در لاتاری ثبت نام کرد. افرادی که بیش از یک بار شرکت می کنند رد خواهند شد و صلاحیت ندارند. وزارت امور خارجه آمریکا با استفاده از فناوری های پیشرفته افرادی که چندین بار به ثبت نام می پردازند را شناسایی کرده و آن هارا رد صلاحیت می کند. با این حال یک زوج می تواند دو بار ثبت نام داشته باشد زیرا سهم هر فرد یک ثبت نام است و مشکلی وجود نخواهد داشت.

 نتایج لاتاری در چه تاریخی اعلام می شود؟

نتایج لاتاری هر ساله در حالت عادی اگر مشکلی نباشد معمولا در تاریخ 13 اردیبهشت از طریق سایت اداره مهاجرت به صورت آنلاین و با ارائه کد رهگیری منحصر به خود فرد متقاضی اعلام می شود.

اخبار و نوشته‌های اسکورایز

مشاهده همه

دیدگاه کاربران