شرایط تحصیل در کشور دانمارک 2021

راهنما تحصیل در دانشگاه های دانمارک در سال 2021

حسن امامی

حسن امامی

1399 - 11 - 26
sc orize blog. sc orize blog.
فهرست مطالب
  1. منتظر بمانید...

شرایط تحصیل در دانمارک در این بخش از مقالات اسکورایز مورد تحلیل و بررسی علمی قرار خواهد گرفت. اغلب افراد و متقاضیان تحصیلات دانشگاهی در دانمارک و یا حتی تحصیل در مدارس دانمارک شاید با سوالاتی در این زمینه برخورد کنند مثل این که : شرایط تحصیل در دانمارک و اعزام دانشجو به دانمارک در سال 2021 چطور است؟ هزینه های زندگی دانشجویی در دانمارک چه میزان است؟

تحصیل در دانمارک

دانمارک با داشتن 5.5 میلیون نفر جمعیت ، جنوبی ترین کشور اسکاندیناوی می باشد که فقط با آلمان دارای مرز مشترک است. پایتخت دانمارک شهر کپنهاگ و واحد پولشان کرون دانمارک می باشد. دانمارک به وسیله پل دریایی اورسوند به سوئد وصل شده است. دانمارک از اعضای تاسیس کننده سازمان ملل و ناتو میباشد و دارای دولت رفاه ‌است و از جهت کم بودن اختلاف درآمد مردم، در رتبه نخست دنیا جای گرفته است. دانمارک از جهت درآمد سرانه در رتبه 7 دنیا می باشد و در تحقیقات سالانه، مردم آن دائما به عنوان راضی ترین و با نشاط ترین مردم دنیا می باشند. آب و هوای دانمارک معتدل ، مرطوب و پرباران هست. سرزمینی جلگه‌ای سرسبز و بسیار حاصل خیز و مراتع بسیار تشکیل یافته‌است و رودهای آن کوتاه ولی پر آب می باشند.

دانشگاه های دانمارک در رنک 5 هستند و بین برترین دانشگاه ها از جهت تسهیلات آموزش عالی جای گرفته اند و مدرک دانشگاهی آن از اعتبار بین المللی برخوردار می باشند. دانشجویانی که دوست دارند در دانمارک تحصیل کنند، می توانند در رشته های: تجارت، ارتباطات، داروسازی، دامپزشکی و غیره به تحصیل بپردازند. تحصیل در دانمارک برای کودکان 7 تا16 سال در دانمارک که شامل مقاطع دبستان و اول متوسطه می باشد به صورت اجباری و رایگان است. تحصیل در دانمارک در مقاطع دبستان و دبیرستان جمعا 13 سال بوده که 10 سال آن دوره دبستان و 3سال آن دوره دبیرستان هست که طی کردن این 13 سال تحصیلی و اخذ مدرک دیپلم لازمه وارد شدن به دانشگاه های دانمارک می باشد. دانش آموزان در مقطع دبیرستان یا می توانند با طی کردن 3 سال تحصیلی جهت وارد شدن به دانشگاه ها آماده بشوند یا میتوانند در رشته های فنی حرفه ای برای ورود به بازار کار و شغل های ویژه مهارت های لازم را به دست بیاورند.

مزیت های اصلی تحصیل در دانمارک چیست؟

مزیت های تحصیل در دانمارک به شرح زیر میباشند:

  • شرایط تحصیل در دانمارک به زبان انگلیسی
  • تمرکز دانشگاه های دانمارک روی پروژه و رفع مشکلات
  • امکان کار در کنار تحصیل در دانمارک
  • درمان های پزشکی رایگان در دانمارک
  • اخذ کمک هزینه تحصیلی در دانمارک
  • شرایط تحصیل در دانمارک در رشته MBA در مقطع کارشناسی ارشد

هزینه های تحصیل در دانمارک

هزینه های تحصیل در دانمارک متناسب با رشته تحصیلی و دانشگاه مدنظر متفاوت است. دانشجویان در صورت تحصیل به زبان دانمارکی می توانند از تحصیلات رایگان بهره مند گردند. اغلب هزینه های تحصیل در دانشگاه های کشور دانمارک ما بین ۶ تا ۱۲ هزار یورو در سال می باشد.

هزینه های زندگی در دانمارک

دانمارک از جمله کشورهایی می باشد که بالاترین هزینه های زندگی را در اروپا دارد. هزینه های زندگی در دانمارک برای دانشجویان به طور میانگین بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ یورو در ماه بوده که شامل هزینه های مسکن، غذا، رفت و آمد، بیمه و بقیه هزینه هایی میباشد که دانشجو ملزم به پرداخت آن ها در زمان تحصیل در دانمارک است.

مقالات ما

اخبار و مقالات اسکورایز

مشاهده همه
نظرات کاربران

نظرات کاربران ، اعتبار اسکورایز