نصفشو بده ویزا شو !

شرایط تحصیل در آذربایجان | هزینه های تحصیل در آذربایجان 2020

شرایط تحصیل در آذربایجان 2020 چگونه است؟

حسن امامی

حسن امامی

1399 - 10 - 12
sc orize blog. sc orize blog.
فهرست مطالب
  1. منتظر بمانید...

آذربایجان در قاره آسیا قرار دارد و با کشور ما ایران مرز مشترک دارد. نظام آموزشی این کشور حدودا از سال 2005 به سیستم اروپایی بولونیا متصل گردید. در این کشور 2 مدل دانشگاه خصوصی و دولتی وجود دارد که هر 2 آن ها زیر نظر دولت فعالیت دارند. آذربایجان هر سال پذیرای تعداد زیادی دانشجو بین المللی می باشد. خر چند با توجه به شرایط نامناسب دریافت اقامت کاری و تابعیت پس از تحصیل، اغلب دانشجویان آذربایجان را به عنوان مقصد تحصیلشان مدنظر قرار نداده اند. در این مطلب از سایت اسکورایز همه جزئیات درباره تحصیل در آذربایجان خدمت شما عزیزان با اطلاعات مورد تحلیل قرار گرفته است.

تحصیل در آذربایجان در دوره کارشناسی

دوره لیسانس در کشور آذربایجان حدودا 4 سال طول می کشد که به شکل تمام وقت و نیمه وقت ارائه می شود. تحصیل در دوره کارشانسی در آذربایجان علاوه بر زبان رسمی به زبان انگلیسی هم امکان ارائه دارد که این موضوع می تواند به سود دانشجویان بین المللی تمام شود. ارایه مدرک تحصیلی با اعتبار بالا مربوط به مقطع دبیرستان، نمره زبان در حد ایلتس 6، از جمله با اهمیت ترین مدارک ورود به این دوره است. علوم دامی، رشته های مهندسی، هنر، تجارت و بیزینس، معماری و غیره نیز از جمله رشته هایی هستند که در این مقطع ارایه شده اند.

تحصیل در آذربایجان در دوره کارشناسی ارشد

مدت زمان تحصیل در دوره کارشناسی ارشد 1.5 الی 2 سال می باشد. تمرکز اغلب دانشگاه های آذربایجان در دوره کارشناسی ارشد بر روی 14 درس تعیین شده از جمله ریاضیات، بازاریابی، اقتصاد، علوم اجتماعی، تاریخ و امورمالی است. اثبات مسلط بودن به زبان انگلیسی،CV ، انگیزه نامه 300-400 کلمه ای، یک کپی از گذرنامه و دو مورد توصیه نامه از جمله مدارک ورود به مقطع کارشناسی ارشد است. تحصیل در دوره کارشانسی ارشد افزون بر زبان های رسمی به زبان انگلیسی هم ارایه می شود.

تحصیل در آذربایجان در دوره دکتری

دوره دکتری در صورتی که به شکل تمام وقت گذرانده شود نهایت 3 سال طول می کشد ولی در دوره های نیمه وقت متقاضیان مدت زمان بیشتری را بایستی پیش بینی کنند. تحصیل در دوره دکتری با بقیه دوره ها (کارشناسی و کارشناسی ارشد) تفاوت های زیادی دارد. در این دوره دانشجویان قبل از دریافت پذیرش باید مدت زمانی را به مکاتبه با اساتید دانشگاه های این کشور اختصاص بدهند تا بتوانند با توجه به پروپزال و هدف از تحقیقشان برترین و مناسب ترین سوپروایزر (استاد راهنما) را انتخاب کنند. بعد از دریافت پذیرش از سمت استاد راهنما، با ارایه مدارک ضروری از جمله انگیزه نامه، توصیه نامه، مدرک زبان، سوابق تحصیلی و غیره نوبت به اخذ دریافت رسمی از سوی دانشگاه است.

هزینه تحصیل پزشکی و زندگی در کشور آذربایجان

اکنون به بررسی هزینه تحصیل و زندگی در کشور آذربایجان می خواهیم درباره رشته پزشکی اطلاعاتی را با شما عزیزان به اشتراک بگذاریم. هزینه های تحصیلی که برای دانشجویان علاقمند به رشته پزشکی ایجاد ی شود، متفاوت است. به این معنی که در سال نخست تحصیلی باید حدودا مبلغ 5100$ (دلار آمریکا) پرداخت شود. از سال دوم به بعد این مبلغ به 4100$ (دلار آمریکا) کاهش یافته که همه این هزینه ها شامل خوابگاه دانشجویی، بیمه درمانی، شهریه دانشگاهی، هزینه ثبت نام و امور اداری وغیره می شود. هزینه های تحصیلی در یکی از دانشگاه های آذربایجان به اندازه ای پایین می باشد که می توان گفت تحصیل رایگان در این دانشگاه وجود دارد. زیرا استفاده از خوابگاه، خدمات درمانی، اتاق مطالعه و کتابخانه برای دانشجویان این دانشگاه با مبالغ خیلی کمی و حدودا رایگان خواهد بود.

شرایط تحصیل در باکو سال 2020

همانطور که می دانید آذربایجان از همسایه های شمالی ایران می باشد، این کشور علاوه بر این از شمال با روسیه، از شمال غرب با گرجستان و از غرب با ارمنستان و ترکیه همسایه است. کشور آذربایجان با 86,600 کیلومتر مربع مساحت حدود 10 میلیون نفر جمعیت دارد. این جمعیت که اغلب مسلمان می باشند به زبان ترکی آذربایجانی صحبت می کنند. باکو، پایتخت کشور آذربایجان و بزرگترین شهر این کشور است. برترین دانشگاه های آذربایجان، مانند دانشگاه خزر، دانشگاه قفقاز و ... هم در این شهر هستند.

سوالات مهم در باره اخذ تحصیل در آذربایجان

تحصیل در کشور آذربایجان به چه زبانی است؟

به زبان های ترکی، روسی و انگلیسی امکان پذیر است.

هزینه تحصیل در دوره کارشناسی چقدر است؟

هزینه تحصیل در دوره  کارشناسی بین 1,000 تا 2,500 دلار در سال می باشد.

هزینه تحصیل در دوره کارشناسی ارشد و دکتری چقدر است؟

هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری بین 1,000 تا 4,000 دلار در سال می باشد.

امکان دریافت تابعیت آذربایجان پس از تحصیل هست؟

امکان اخذ تابعیت در این کشور برای دانشجویان خارجی وجود ندارد.

مقالات ما

اخبار و مقالات اسکورایز

مشاهده همه
نظرات کاربران

نظرات کاربران ، اعتبار اسکورایز