test

رشته های بدون آزمون ایتالیا : معرفی 6 رشته پرطرفدار

آیا تحصیل در ایتالیا نیاز به آزمون ورودی دارد؟ رشته های بدون آزمون ایتالیا کدامند؟ در این مقاله شرای

محمدرضا طیران

محمدرضا طیران

1401 - 02 - 01
sc orize blog. sc orize blog.
فهرست مطالب
  1. منتظر بمانید...

هر ساله افراد بیشتر و بیشتری جذب تحصیل در ایتالیا می‌شوند و البته تعجبی هم ندارد، این کشور زیبا با ارائه برنامه‌های تحصیلی جذاب و بورسیه‌های تحصیلی مناسب انتخابی عالی برای دانشجویان بین‌المللی است.

آیا می‌دانستید رشته‌هایی در این کشور وجود دارند که بدون نیاز به آزمون ورودی می‌توانید آن‌ها را بخوانید؟ در این مطلب آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

آیا برای ورود به دانشگاه های ایتالیا آزمون ورودی لازم است؟

شما در ایتالیا برای گرفتن پذیرش در برخی رشته‌ها نیازی به آزمون ورودی ندارید، علی‌الخصوص در رشته کارشناسی که در خیلی از کشورهای دیگر اکثر رشته‌ها تنها با قبولی در آزمون ورودی پذیرش دارند. در ایتالیا هر دو نوع گزینه وجود دارد: یعنی هم رشته‌های بدون آزمون و هم رشته‌های نیازمند به آزمون ورودی.

رشتههایی که در آن‌ها بدون آزمون در ایتالیا میتوانید پذیرش بگیرید عموما رشتههای علوم اجتماعی هستند.

چه آزمون‌ها و مدارکی برای ورود به دانشگاه های ایتالیا لازم است؟

مدرک زبان از مهم‌ترین مدارک برای گرفتن پذیرش در ایتالیا است، هرچند که در برخی موارد حتی بدون آن هم می‌توانید وارد ایتالیا شوید. علاوه بر آن تمکن مالی اولیه، ریزنمرات سال‌های قبلی تحصیل و مدارک شخصی ترجمه را نیز باید همراه خود داشته باشید.

چه مقاطعی در ایتالیا نیاز به آزمون ورودی دارند؟

می‌توان گفت رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی را نمی‌توان بدون آزمون در ایتالیا خواند، دلیل آن هم حساسیت بالای این رشته‌ها است. البته در حالت کلی این مسئله تا حد زیادی با دانشگاه مد نظر شما نیز برمی‌گردد که تا چه حد سخت‌گیری داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد ایتالیا

معرفی رشته های بدون آزمون ایتالیا

همانطور که گفته شد رشته‌‌های متنوعی در ایتالیا وجود دارد که در آن‌ها می‌توانید بدون آزمون ورودی و تنها با تحویل مدارک قبلی تحصیل کنید. با این وجود شش رشته از پرطرفدارترین این رشته‌ها به شرح زیر است:

اقتصاد بازرگانی

ایتالیا یکی از اعضای موسس اتحادیه اروپا و از بزرگترین اقتصادهای اروپا است. بنابراین تعجبی هم ندارد که تحصیل در رشته بازرگانی و اقتصاد در ایتالیا به شما دانش پایه خوبی از مدیریت بازرگانی میدهد. محتوای آموزش شامل طیف گستردهای از موضوعات مانند امور مالی، اقتصاد، حسابداری، مدیریت سازمانی، منابع انسانی و بازاریابی است.

برنامه هایی که در آنها آموزش تجارت و اقتصاد در ایتالیا ارائه می شود، نام های متفاوتی دارند. این نامگذاری عمدتاً مربوط به حوزه هایی است که در برنامه درسی خود بر آن تأکید کرده اند و هم برنامه‌های به زبان ایتالیایی و هم انگلیسی را می‌توانید انتخاب کنید.

مدیریت مالی و سرمایه گذاری

امور مالی در واقع مطالعه تخصصی نحوه مدیریت وجوه یک فرد یا یک شرکت است. مدرک مدیریت مالی که اغلب با حسابداری/کسب و کار ترکیب یا همپوشانی دارد، به شما درک وسیعی از روشی که پول بر افراد و مکان‌ها تأثیر می‌گذارد می‌دهد. این رشته نیز از رشته‌های پرطرفدار و بدون آزمون در ایتالیا است.

روابط بین المللی
روابط بین الملل یک رشته جامع و در واقع بین رشته‌ای است. این برنامه اقتصاد، تاریخ و علوم سیاسی را با ترکیب بسیاری از موضوعات مانند حقوق بشر، فقر جهانی، محیط زیست، اقتصاد، جهانی شدن، امنیت، اخلاق جهانی و محیط سیاسی ترکیب میکند. تحصیل روابط بین الملل در ایتالیا به معنای دریافت آموزش با کیفیت در کشوری است که نقش مهمی در تاریخ اروپا داشته است. دانشگاههایی که در ایتالیا این رشته‌ را ارائه می‌کنند هم در بین بهترین دانشگاه های جهان قرار دارند.

مدیریت بین‌الملل

مدیریت بین‌الملل یکی دیگر از حوزه‌های متمایز است که بر کیفیت مدیریت و همکاری افراد، منابع، امکانات و استراتژی‌ها تمرکز می‌کند تا زمانی که به اهداف و مقاصد کسب ‌و کار در مقیاس جهانی می‌رسد، فراتر از انتظارات پیش روید و به راحتی بتوانید مدیریت کنید. اگر ایده کار در مدیریت در مقیاس جهانی شما را هیجان زده می‌کند، این رشته احتمالا برای شما عالی خواهد بود.

حقوق

تحصیل حقوق در ایتالیا، افق های متفاوتی را برای دانشجویان بین المللی باز خواهد کرد، زیرا این کشور یک جمهوری پارلمانی جنوب ایتالیا هم مرز با اتریش، سوئیس، اسلوونی و فرانسه است. جزایر ساردینیا و سیسیل جزو همین کشورند و واتیکان و سن مارینو کشورهای مستقل ایتالیا هستند.

آموزش حقوق در ایتالیا یک برنامه یکپارچه است و تحصیل در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد با هم ارائه میشود و در مجموع 5 سال به صورت 3 + 2 طول میکشد.

طراحی مد

قطعا یکی از اولین چیزهایی که هنگام صحبت در مورد ایتالیا به ذهن خطور میکند مد است. میلان یکی از پایتخت‌های مد جهان است، البته نه تنها در زمینه پوشاک، بلکه در حوزه‌ی ماشین‌هایی مانند لامبورگینی و فراری نیز ایتالیا کشوری است که ثابت کرده در طراحی صنعتی پیشگام است. تحصیل در برنامههای طراحی مد در ایتالیا دقیقا بخشی از این شهرت است. شما میتوانید طراحی مد را در دوره های کوتاه مدت، مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در ایتالیا تحصیل کنید.

بیشتر بخوانید:

بهترین رشته ها برای تحصیل در ایتالیا

غذا شناسی (علوم غذایی)

ایتالیا کشوری است که به خاطر غذاهای خود در جهان شهرت دارد. اگرچه وقتی صحبت از غذاهای ایتالیایی می شود پیتزا، اسپاگتی و لازانیا اولین گزینه‌هایی هستند که به ذهن می‌رسند، اما هر شهر ایتالیا فرهنگ غذایی متفاوتی دارد، بنابراین تحصیل در این رشته نیز دارای فرصت‌های زیادی برای دانشجویان است.

روانشناسی

روانشناسی علمی است که به طور سیستماتیک ذهن و رفتار افراد را مطالعه می کند. ایتالیا مکان بسیار خوبی برای دانشجویانی است که میخواهند در خارج از کشور روانشناسی تحصیل کنند. در سالهای اخیر نیز با ایجاد فرصتهای فراوان و سطح بالای کیفیت آموزشی بسیار محبوب شده است و سالانه هزاران دانشجو جذب این رشته جذاب می‌شوند. تحصیل در مقطع کارشناسی روانشناسی 3 سال و تحصیلات تکمیلی در ایتالیا 2 سال به طول میانجامد. در نتیجه دانشجویان مقطع کارشناسی این شانس را دارند که یک سال زودتر از دانشجویانی که دانشگاه را در همان دوره در سایر کشورها شروع کردهاند، فارغ التحصیل شوند.

کلام آخر

گزینه‌های زیادی برای تحصیلات دانشگاهی بدون آزمون پذیرش در ایتالیا وجود دارد که در آن می توانید به زبان انگلیسی تحصیل کنید. البته که یادگیری زبان ایتالیایی نیز فواید خاص خودش را دارد، زیرا به شما اجازه می‌دهد بعد از تحصیل راحت‌تر وارد بازار کار شوید.

سوالات متداول

آیا امکان تحصیل در ایتالیا با مدرک دیپلم وجود دارد؟

بله. شما می‌توانید با مدرک دیپلم نیز به تحصیل در مقطع کارشناسی در ایتالیا بپردازید.

آیا امکان تحصیل رایگان در ایتالیا وجود دارد؟

بله. شما می‌توانید با استفاده از بورسیه استانی ایتالیا، در این کشور رایگان تحصیل کنید.

آیا برای اپلای ایتالیا حتما باید زبان ایتالیایی بلد باشیم؟

خیر. در صورتی که برای دانشگاه و رشته‌ای به زبان انگلیسی اقدام کرده باشید می‌توانید تنها با ارایه مدرک زبان انگلیسی نیز پذیرش بگیرید.

آیا ایتالیا برای تحصیل خوب است؟

ایتالیا کشوری بسیار زیبا، دارای دانشگاه‌های قوی در سطح جهانی و از همه مهم‌تر کشوری دانشجوپذیر است. بنابراین می‌توانید تجربه‌ای عالی از تحصیل در این کشور به دست آورید.

مقالات ما

اخبار و مقالات اسکورایز

مشاهده همه
نظرات کاربران

نظرات کاربران ، اعتبار اسکورایز