◀️    نصفشو بده ویزا شو   ▶️

لیست بهترین رشته های کالج در کانادا

آشنایی با رشته های کالج در کانادا باعث می‌شود برای مهاجرت تحصیلی انتخاب بهتری داشته باشد. در این مقا

متخصص اپلای مهندس یکتا

متخصص اپلای مهندس یکتا

1400 - 12 - 24
sc orize blog. sc orize blog.
فهرست مطالب
  1. منتظر بمانید...

یکی از محبوب‌ترین کشورها برای درس خواندن کانادا بوده که هم از لحاظ سطح علمی و هم از لحاظ کیفیت زندگی بسیار ایده‌آل است. رشته‌های کالج در کانادا تنوع بسیار زیادی دارد که باعث می‌شود بتوانید در هر زمینه‌ای که علاقه دارید، تحصیل کنید.

به‌طور کلی تحصیل در دانشگاه و کالج‌های کانادایی بسیار جذاب بوده و هزینه آن نسبت به آمریکا خیلی کمتر است. با اینکه بسیاری از افراد فکر می‌کنند تحصیل در مدارس کانادا رایگان است، باید گفت که این تصور کاملاً غلط بوده و حتی شهروندهای کانادایی هم باید شهریه بپردازند.

با اینکه شهریه دانشجویان خارجی چند برابر دانشجویان کانادایی است، اما همچنان هزینه تحصیل در کانادا کمتر از آمریکا به حساب می‌آید. به‌طور میانگین هزینه تحصیل برای یک دانشجوی کانادایی سالیانه حدود 5000 دلار بوده و برای یک دانشجوی غیر کانادایی حدود 20000 دلار در سال است.

بسیاری از دانشجویان غیر کانادایی تحصیل در کانادا را دوست دارند، چرا که آرامش فکری در این کشور بسیار زیاد است. بهطور کلی کانادا یک کشور صلح‌طلب بوده و مردم بسیار آرام و صلح‌دوستی دارد. شاید این میزان از آرامش به‌ دلیل کم جمعیت‌تر بودن کانادا نسبت به آمریکا یا به دلیل کیفیت بالای زندگی مردم باشد.

یکی از مزایای تحصیل در کشورهای دیگر آشنا شدن با فرهنگ و نوع زندگی مردم آنجا است، اما گاهی سفر به کشورهای اروپایی می‌تواند باعث دلسردی شما شود. کانادا بهدلیل چند ملیتی بودن و پذیرفتن مهاجران زیاد می‌تواند انتخاب بهتری برای شما باشد.

تحصیل در کالج‌های کانادایی می‌تواند با آرامش خاطر همراه باشد.

کالج چیست و چه تفاوتی با دانشگاه دارد؟

کالج در کانادا برای یادگیری یک حرفه خاص به وجود آمده است. به‌طور کلی هدف از ایجاد کالج رفع نیاز جامعه در هردوره‌ای بوده و به همین دلیل رشته‌های کالج در کانادا با توجه به نیاز جامعه طراحی شده است. معمولاً فارغ‌التحصیلان کالج می‌توانند کارهای فنی را به خوبی انجام دهند.

به‌طور کلی کالج روی مهارت‌هایی که یک فرد برای انجام یک شغل خاص نیاز دارد، تمرکز می‌کند. به همین دلیل در کالج‌ها معمولاً کلاس‌ها کوچک‌تر بوده و تعداد دانشجویان کمتر است که این امر برای یادگیری بهتر دانشجویان بسیار مفید واقع می‌شود.

معمولاً فرصت کارآموزی در کالج بیشتر است، همینطور مدرک کالج‌های کانادایی بسیار معتبر است و کشورهای دیگر آن را پذیرا هستند. از این جهت کالج‌ها محبوبیت زیادی برای دانشجویان بین‌المللی دارد، چرا که با استفاده از مدرک آن به راحتی می‌توانند در کشورهای دیگر هم شغل پیدا کنند و مشغول به کار شوند.

دانشگاه‌ها در کانادا مؤسسات رسمی هستند که قوانین و سیاست‌های متفاوتی از کالج دارند و مدارک لیسانس، فوق لیسانس و دکتری را می‌توان در دانشگاه کسب کرد.دانشگاه بیشتر بر مهارت‌های تحلیلی مثل توانایی درک و استفاده از اطلاعات تمرکز دارد.

معمولاً دوره‌های کالج کوتاه‌تر از دوره‌های دانشگاه هستند، دوره‌های کالج بین 1-3 سال طول می‌کشد، در حالی که دوره‌های دانشگاهی بین 3-4 سال و گاهی بیشتر زمان می‌برد. قطعاً برای شغل‌های علمی‌تر مثل پزشکی، حقوق یا کار در محیط‌های پژوهشی نیاز به مدرک دانشگاهی است.

قوانین دانشگاه در کانادا با کالج متفاوت است.

بهترین رشته‌های کالج در کانادا

تصمیم به تحصیل در کانادا به این معنی است که شما یک کشور عالی را برای ملاقات با کارفرمایان بالقوه و رسیدن به آرزوهای شغلی خود انتخاب کردید. هرساله هزاران دانشجوی خارجی برای تحصیل به کانادا می‌روند و از شرایط تحصیلی که این کشور برای آن‌ها فراهم کرده است، استفاده می‌کنند.

در اینجا چند تا از بهترین رشته‌های کالج در کانادا را به شما معرفی می‌کنیم.

  • رشته مهندسی
  • رشته علوم کامپیوتر
  • رشته بازرگانی و اقتصاد
  • رشته حسابداری
  • رشته زبان خارجی
  • رشته مد و طراحی لباس
  • رشته‌های هنری
  • رشته زمین‌شناسی
  • رشته زیست‌شناسی
  • رشته شیمی
  • رشته مدیریت
  • رشته داروسازی

بهترین رشته‌های کالج در کانادا شامل گزینه‌های متنوعی است.

بهترین کالج‌های کانادا

با اینکه تمامی کالج‌های کانادا از لحاظ تحصیلی در سطح بالایی قرار دارند، اما همیشه بعضی از آن‌ها بهتر از بقیه عمل کرده‌اند. بنابراین در اینجا برترین و بهترین کالج‌های کانادایی را به ترتیب رنکینگ به شما معرفی می‌کنیم:

  • کالج هنر و طراحی اونتاریو
  • کالج سنتنیال
  • کالج جورج براون کانادا
  • کالج سنکا کانادا
  • کالج هامبر کانادا
  • کالج لانگارا کانادا
  • کالج فلمینگ
  • کالج رد ریور کانادا
  • کالج کمبرین انتاریو
  • کالج داگلاس بریتیش کلمبیا
  • کالج سلکرک کانادا
  • کالج اوکاناگان کانادا
  • کالج دورهام اونتاریو
  • کالج کموسان کانادا
  • کالج موهاک کانادا
  • کالج کانستوگا کانادا

علاوه بر دانستن بهترین کالج‌ها، دانستن ارزان‌ترین آن‌ها هم می‌تواند برایتان مفید باشد:

  • کالج کموسان بریتیش کلمبیا
  • کالج سنکا تورنتو
  • کالج سلکرک بریتیش کلمبیا
  • کالج هامبر تورنتو
  • کالج سنتنیال تورنتو
  • کالج جورج براون انتاریو

بهترین کالج‌های کانادا را در این مقاله برایتان ذکر کرده‌ایم.

شرایط اخذ پذیرش در کالج‌های کانادا

برای قبول شدن در یک کالج کانادایی نیاز به یکسری مدارک دارید، این مدارک شامل پاسپورت معتبر، مدرک پایان دبیرستان برای پذیرش در کالج، مدرک لیسانس برای پذیرش از دانشگاه، انگیزه نامه، مدرک زبان مورد نیاز برای تحصیل در کانادا و ترجمه شناسنامه می‌شود.

دقت داشته باشید که همه مدارک شما باید ترجمه انگلیسی شده و مهر دارالترجمه معتبر خورده باشد. دو مدرک بین‌المللی برای زبان انگلیسی وجود دارد که هر دو آن‌ها قابل قبول است. حداقل نمره تافل برای کالج کانادا 80 و حداقل نمره آیلتس 6 است.

مدارک لازم برای کالج های کانادا

یکی از مواردی که افراد در روند اپلای تحصیلی کانادا توجه کمی به آن دارند، انگیزه‌نامه است. بسیاری از افراد آن را دست‌ کم می‌گیرند و یک انگیزه‌نامه غیر حرفه‌ای می‌نویسند که این امر می‌تواند ریسک قبول نشدن آن‌ها را بالا ببرد. حتماً قبل از نوشتن انگیزه‌نامه به خوبی تحقیق کنید و مدل‌های مختلف آن را بخوانید.

از دیگر مواردی که افراد به آن دقت نمی‌کنند، نمره زبان انگلیسی است. بیشتر افراد معمولاً به دنبال کسب نمره مورد نظر برای کالج هستند و تلاشی برای گرفتن نمره بهتر نمی‌کنند. درحالیکه هرچه نمره زبان شما بالاتر باشد، شانس قبولی شما بیشتر می‌شود.

در بحث و بررسی رشته‌های کالج در کانادا، نوع دانشگاهی که در آن درس خواندید، چه آزاد و چه سراسری اهمیتی در شرایط پذیرش شما ندارد، اما نمرات شما از اهمیت زیادی برخوردار است و قطعاً کسانی که نمرات بهتری داشته باشند، شانس بیشتری برای قبولی در کالج‌های خوب کانادا را دارند.

برای تحصیل در بهترین کالج کانادایی باید نمره زبان انگلیسی بالایی داشته باشید.

اخذ اقامت دائم بعد از پایان تحصیل در کالج‌های کانادا

معمولاً گرفتن اقامت دائم بعد از تحصیل در کانادا نسبت به کشورهای دیگر آسان‌تر است، اما شرایط آن از استانی به استان دیگر متفاوت می‌شود. معمولاً در بیشتر استان‌ها بعد از اتمام تحصیل شما 90 روز برای پیدا کردن شغل فرصت دارید.

بعد از آن باید فرم مشخصات خود را برای اقامت دائم در سیستم اکسپرس اینتری تکمیل کنید. این سیستم بر اساس رتبه‌بندی که دارد، امتیازی به شما می‌دهد که اگر این امتیاز مورد قبول بود، با دریافت دعوت‌نامه می‌توانید اقامت دائم خود را بگیرید.

امتیازی که اکسپرس اینتری به شما می‌دهد بر اساس سابقه‌کار، سن و مهارت زبانی شما است. هر چقدر سابقه ‌کار بیشتر و دانش زبانی بالاتری داشته باشید، شانس قبولی شما هم بیشتر است.

کلام آخر

سالانه هزاران دانشجوی غیر کانادایی در کالج‌ها و دانشگاه‌های کانادایی قبول می‌شوند و برای ادامه تحصیل به این کشور می‌روند. از لحاظ تحصیلی کانادا یکی از بهترین کشورها شناخته شده است، چرا که امکانات تحصیلی زیادی در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد و هزینه آن نسبت به آمریکا کمتر است.

رشته‌های کالج در کانادابیشتر مربوط به مشاغل فنی است و دانشجویان را برای محیط کار آماده می‌کند. از هدف‌های اصلی کالج تربیت نیروی کار مورد نیاز جامعه است، به همین دلیل تعداد رشته‌های آن از دانشگاه کمتر بوده و همچنین تعداد دانشجویان آن نیز کمتر است.

این کمتر بودن تعداد دانشجویان و رشته‌ها بهدلیل ارائه بهتر و با کیفیت‌تر دوره‌ها است. طول دوره‌های کالج نیز کمتر از دانشگاه است و به‌طور کلی در کالج یک مدرک گذراندن دوره به شما می‌دهند. در دانشگاه مدارک لیسانس، فوق‌لیسانس و دکتری می‌گیرید.

لازم به ذکر است که مدرک کالج‌های کانادایی در همه کشورها قابل قبول بوده و از اعتبار زیادی برخوردار است، به همین دلیل طرفدارهای زیادی دارد. معمولاً دانشجویانی که علاقه به ماجراجویی دارند، کالج کانادا را انتخاب می‌کنند، چرا که بعد از اتمام دوره به راحتی می‌توانند در کشورهای دیگر مشغول به کار شوند.

اگر به دنبال مهاجرت تحصیلی به کانادا هستید، حتماً سعی در گرفتن نمرات خوب در دبیرستان و دانشگاه کنید. زبان انگلیسی از نکات مهمی است که نباید از آن غافل شوید. از هر فرصتی برای مطالعه و بهتر کردن زبان خود استفاده کنید.

سؤالات متداول

آیا هزینه تحصیل در کانادا زیاد است؟

با توجه به رشته تحصیلی هزینه آن متفاوت است. به‌طور میانگین هزینه تحصیل در کالج‌های کانادا، سالانه 5-8 هزار دلار است. برای رشته‌هایی که کار فنی و آزمایشگاه دارند، این هزینه بیشتر است.

آیا شرایط سنی برای قبول شدن در کالج وجود دارد؟ اگر آره، بهترین سن اقدام چه سنی است؟

شرایط سنی برای قبول شدن در کالج وجود ندارد، اما بهدلیل قوانین کشور کانادا و دریافت ویزا بهترین سن برای اینکار 18-35 سالگی است.

آیا بعد از اتمام دوره کالج می‌توان اقامت این کشور را گرفت؟

اگر بعد از اتمام دوره موفق به پیدا کردن شغل مناسب شوید، بله. به همین دلیل کالج رفتن طرفدارهای زیادی دارد.

چه شهرهایی در کانادا کالج دارند؟

تقریباً همه شهرهای کانادا کالج دارند، باید با توجه به شرایط خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

مقالات ما

اخبار و مقالات اسکورایز

مشاهده همه
نظرات کاربران

نظرات کاربران ، اعتبار اسکورایز