test

روش استعلام ویزای کانادا و بررسی اصالت ویزا

چطور از اصالت ویزای کانادا مطمئن شویم؟ روشی برای استعلام ویزای کانادا وجود دارد؟ در این مقاله همه چی

رضا‌ سپاس‌پور

رضا‌ سپاس‌پور

1400 - 12 - 23
sc orize blog. sc orize blog.
فهرست مطالب
  1. منتظر بمانید...

برای پیگیری و استعلام ویزای کانادا به کجا باید مراجعه کرد؟ این سؤال برای بسیاری از افراد که به دنبال روش استعلام ویزای کانادا هستند، پیش‌آمده است. کانادا به‌عنوان یک کشور مهاجرپذیر، مقصد بسیاری از ایرانیانی است که در جستجوی یک زندگی بهتر بار سفر خود را می‌بندند. اخذ ویزاهای مختلف برای مهاجرت به کانادا مراحل مختلفی دارد. پس از آن نیز انتظار برای دریافت جواب ویزا ممکن است مدت‌زمان بسیاری طول بکشد و این امر می‌تواند بسیار استرس‌زا باشد.

اخذ ویزای تحصیلی و کاری پروسه‌ای زمان‌بر است و لازم است برای آن وقت بگذارید و از کارشناسان و مشاورین مجرب کمک بخواهید تا شانس بیشتری برای پذیرش داشته باشید. هر فرم اپلای بسته به نوع آن به زمان متفاوتی برای پذیرش نیاز دارد. در این میان می‌توانید از طریق سایت پیگیری جواب ویزای کانادا وضعیت خود را پیگیری کنید. در این مقاله قصد داریم شما را با روش‌های استعلام ویزای کانادا آشنا کنیم.

چطور برای اخذ ویزای کانادا درخواست خود را ثبت کنیم؟

درگذشته که اینترنت وجود نداشت و امکان درخواست‌ها به روش آنلاین فراهم نبود، متقاضیان اخذ ویزا باید وقت بسیاری را برای مراجعه به سفارت و ارائه مدارک مختلف صرف می‌کردند. اما امروزه به لطف وجود اینترنت می‌توانید به‌صورت آنلاین نیز برای اخذ ویزای کانادا درخواست کنید. در ادامه به شرح هر دو روش پرداخته‌ایم.

روش آنلاین

برای ثبت‌نام ویزای کانادا به روش اینترنتی یا آنلاین لازم است برای خود یک حساب کاربری بسازید. پس از آن با استفاده از این حساب می‌توانید نسبت به استعلام ویزای کانادا و ادامه مراحل آن نیز اقدام کنید. در واقع یک روش استعلام ویزای کانادا، به صورت اینترنتی و آنلاین است. هر مرحله اخذ ویزا هزینه‌های مربوط به خودش را دارد که لازم است پرداخت کنید تا وارد مرحلهٔ بعدی شوید. بعد از ثبت‌نام آنلاین و واریز هزینه اولیه یک شماره پیگیری یا Tracking No به شما تعلق می‌گیرد که با استفاده از آن می‌توانید برای استعلام ویزای کانادا یا درخواست‌های دیگر خود اقدام کنید.

پیگیری ویزای کانادا بعد از انگشت نگاری

از مهم‌ترین مراحل ثبت‌نام ویزای کانادا به‌صورت آنلاین می‌توان به پر کردن فرم ۵۲۵۷ اشاره کرد. این فرم در واقع فرم ویزای کانادا است و در پر کردن آن باید نکات خاصی را مدنظر داشته باشید. براین‌اساس پیشنهاد می‌کنیم که از افراد متخصص در این زمینه کمک و مشاوره بگیرید. چرا که در نظر نکاتی که شاید به نظر شما بی‌اهمیت باشد، می‌تواند تا حد زیادی شانس شما را برای اخذ ویزای کانادا پایین بیاورد.

ثبت‌نام ویزا به‌صورت آنلاین هزینه کمتری از روش حضوری دارد. در این روش نحوه استعلام ویزای کانادا نیز راحت‌تر است. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم که از طریق آنلاین برای اخذ ویزای کانادا اقدام کنید. مراحل ثبت‌نام ویزای کانادا به‌صورت آنلاین به‌این‌ترتیب است:

  • ایجاد حساب کاربری
  • پر کردن فرم ۵۲۵۷
  • پرداخت هزینه انگشت‌نگاری
  • اخذ برگه تأیید پرداخت هزینه انگشت‌نگاری و شماره پیگیری
  • دریافت فرم انگشت‌نگاری
  • پر کردن فرم انگشت‌نگاری در سفارت
  • بررسی نهایی مدارک
  • پذیرش ویزا و تحویل‌گرفتن پاسپورت و ویزا

روش حضوری

روش حضوری اخذ ویزای کانادا طولانی‌تر است و هزینهٔ بیشتری دارد. بااین‌حال بسیاری از متقاضیان هنوز به‌خاطر شرایط نامساعد یا دلایل شخصی از این طریق برای اخذ ویزای کانادا اقدام می‌کنند. برای اخذ ویزای کانادا به روش حضوری لازم است از سفارت کانادا وقت بگیرید و به آن مراجعه کنید.

ازآنجایی‌که سفارت کانادا حدود ۹ سال است که در ایران فعالیتی ندارد، انتخاب این روش می‌تواند کمی دردسرساز باشد. پس از گرفتن وقت لازم است به سفارت کانادا در کشورهای همسایه مراجعه کرده، هزینه‌های مربوطه را پرداخت کرده و مراحل مختلف انگشت‌نگاری و... را انجام دهید. پس از آن باید منتظر پاسخ‌پذیرش از جانب سفارت باشید. در صورت‌پذیرش، برای انجام مراحل نهایی اخذ ویزا نیز لازم است به سفارت کانادا در یکی از کشورهای همسایه مراجعه کنید.

استعلام مدارک توسط سفارت کانادا

گرفتن جواب ویزای کانادا چقدر زمان می‌برد؟

پس از ارسال مدارک و انجام تمام مراحل انگشت‌نگاری و... باید منتظر جواب پذیرش یا عدم‌پذیرش ویزا باشید که از طریق ایمیل به شما اعلام می‌شود. این انتظار می‌تواند برای برخی از افراد بسیار آزاردهنده باشد. در اینجا است که روش استعلام ویزای کانادا اهمیت پیدا می‌کند.

دریافت پاسخ معمولاً زمان‌بر است و حدود ۱ تا ۶ ماه طول می‌کشد. اما اگر مدارک شما کامل باشد و فرم را درست پرکرده باشید، ممکن است سریع‌تر جواب را دریافت کنید. طولانی‌شدن پروسه گرفتن جواب نیز چندان نگران‌کننده نیست. چرا که اغلب جواب منفی را با ذکر دلایل زودتر به متقاضی اعلام می‌کنند. داشتن یک حساب کاربری در وب‌سایت سفارت می‌تواند این انتظار را تا حدودی آسان‌تر کند. از طریق سایت پیگیری جواب ویزای کانادا که همان سایت سفارت است می‌توانید از پذیرش خود مطلع شوید.

آیا ممکن است ویزای کانادا تقلبی باشد؟

ارائه ویزای تقلبی امروزه با وجود سخت‌گیری‌های اداره مهاجرت توسط کلاهبرداران بیشتر انجام می‌شود. اما شاید بپرسید که چطور می‌شود ویزای کانادا را جعل کرد؟ به دو روش این کار انجام می‌شود که عبارت‌اند از:

  • ارائه مدارک تحصیلی تقلبی و دروغ به افسر مهاجرتی
  • جعل‌کردن ویزای کانادا و ارائهٔ آن

قانون‌های سخت‌گیرانهٔ اداره مهاجرت کانادا به‌ویژه در این سال‌ها باعث شده است که بسیاری از افراد به فکر دورزدن قانون و جعل ویزا باشند. همچنین بسیاری از شرکت‌ها از طریق جعل ویزا درآمد کسب می‌کنند. اما لازم به ذکر است که در صورت آشکارشدن جعل مدارک، فرد متقلب با عواقب سنگینی روبرو خواهد شد. مجازات جعل مدارک و ویزای کانادا به‌این‌ترتیب است:

  • ۱ تا ۳ سال حبس تعزیری
  • ثبت تخلف در پرونده
  • ۵ سال محرومیت از ورود به خاک کانادا
  • ۳ سال حبس تعزیری و جریمه سنگین در صورت اعمال لیبل تقلبی روی ویزا

نحوه استعلام ویزای کانادا

انتظار برای اخذ جواب ویزا گاهی می‌تواند بسیار طولانی شود. در این میان افراد راغب هستند هر چه زودتر چگونگی وضعیت خود را پیگیری کرده و از بلاتکلیفی خلاص شوند. امروزه به لطف وجود اینترنت، بسیاری از کارهای مربوط به مهاجرت تحصیلی به کانادا و یا هر نوع مهاجرت دیگری با سرعت بیشتری انجام می‌شود. یکی از این کارها استعلام ویزای کانادا است؛ اما هنوز هم به روش حضوری نیز می‌توان این کار را انجام داد. در ادامه در مورد روش استعلام ویزای کانادا به دو صورت اینترنتی و حضوری توضیحاتی ارائه شده است.

طولانی شدن جواب ویزای کانادا

استعلام ویزای کانادا اینترنتی

استعلام ویزای کانادا به روش اینترنتی بیشتر پیشنهاد می‌شود و راهکار بسیار ساده‌تر و ارزان‌تری است. در این روش لازم است به سایت رسمی سفارت کانادا مراجعه کرده و برای خودتان یک حساب کاربری بسازید. وبسایت سفارت، تنها سایت پیگیری جواب ویزای کانادا است. با وارد شدن به این سایت می‌توانید تمام درخواست‌های خود را اعلام کرده و مدارک مورد نیاز را بارگذاری کنید.

استعلام ویزای کانادا حضوری

در این روش استعلام ویزای کانادا لازم است به VFS مراجعه کنید. VFS یک شرکت خصوصی است که بعد از پایان فعالیت سفارت کانادا در ایران، شروع به کار کرد. این شرکت با کمک سفارت بریتانیا، صحت و اعتبار مدارک ارائه شده را بررسی می‌کند. به این ترتیب دیگر برای استعلام ویزای کانادا نیازی به سفر به کشورهای همسایه نیست. فعالیت‌های مربوط به ویزای کشورهای اتریش، بلژیک، هلند، ایتالیا، فرانسه، آلمان و اسپانیا نیز از طریق این کشور پیگیری می شود.

چطور شانس اخذ ویزای تحصیلی را بالا ببریم؟

اخذ ویزای تحصیلی کانادا آرزوی بسیاری از نوجوانان و جوانان ایرانی است. در این میان برخی از افراد شانس بیشتری برای اخذ ویزای تحصیلی دارند. اما چه افرادی شانس بیشتری برای تحصیل در مدارس کانادا دارند؟ کانادا از سراسر دنیا دانشجو می‌پذیرد و این امر شرایط را رقابتی‌تر از همیشه کرده است. به ویژه در عصر حاضر که تحصیلات اهمیت بیشتری پیدا کرده و اکثر افراد خواهان درس خواندن در دانشگاه‌های معتبر دنیا هستند.

اگر شما دانش‌آموز هستید، بهترین فرصت برای شما همین حالا است تا با ارائه یک رزومه تحصیلی مناسب و دریافت مدرک زبان معتبر با نمره‌ی خوب، شانس خود را برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا بالا ببرید. در کنار آن باید شرایط مالی خود را نیز در نظر بگیرید و برنامه‌ریزی مناسبی نیز داشته باشید. همچنین در نظر گرفتن موارد زیر می‌تواند شانس شما را برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا بالا ببرد.

  • اپلای تحصیلی کانادا در زمان مناسب
  • وضعیت مالی باثبات
  • سن مناسب (سن بالا شرایط اخذ ویزای تحصیلی را سخت‌تر می‌کند.)
  • جنسیت (در برخی از مراکز تحصیلی اهمیت دارد.)
  • تابعیت کشورهای خاص و با شرایط بی‌ثبات (کشورهای محروم یا جنگ‌زده)
  • نداشتن گپ تحصیلی (گپ تحصیلی زیاد شانس شما را برای اخذ ویزا پایین می‌آورد.)
  • سابقه‌ی تحصیلی خوب که با برنامه‌های انتخاب‌شده هم‌خوانی داشته باشد.
  • مقطع تحصیلی که برای آن اقدام کرده‌اید
  • سطح زبان مورد نیاز
  • نوشتن یک برنامه مطالعه‌ی خوب
  • داشتن حساب سپرده برای شهریه
  • وضعیت مالی پایدار
  • پرداخت شهریه
  • عدم رد ویزا در گذشته
  • باز نبودن پرونده‌های مهاجرت در حال حاضر

استعلام اصالت ویزا کانادا

استعلام ویزای کانادا اینترنتی

استعلام ویزای کانادا به روش اینترنتی بیشتر پیشنهاد می‌شود و راهکار بسیار ساده‌تر و ارزان‌تری است. در این روش لازم است به سایت رسمی سفارت کانادا مراجعه کرده و برای خودتان یک حساب کاربری بسازید. وب‌سایت سفارت، تنها سایت پیگیری جواب ویزای کانادا است. با واردشدن به این سایت می‌توانید تمام درخواست‌های خود را اعلام کرده و مدارک موردنیاز را بارگذاری کنید.

استعلام ویزای کانادا حضوری

در این روش استعلام ویزای کانادا لازم است به VFS مراجعه کنید. VFS یک شرکت خصوصی است که بعد از پایان فعالیت سفارت کانادا در ایران، شروع به کارکرد. این شرکت با کمک سفارت بریتانیا، صحت و اعتبار مدارک ارائه شده را بررسی می‌کند. به‌این‌ترتیب دیگر برای استعلام ویزای کانادا نیازی به سفر به کشورهای همسایه نیست. فعالیت‌های مربوط به ویزای کشورهای اتریش، بلژیک، هلند، ایتالیا، فرانسه، آلمان و اسپانیا نیز از طریق این کشور پیگیری می‌شود.

چطور شانس اخذ ویزای تحصیلی را بالا ببریم؟

اخذ ویزای تحصیلی کانادا آرزوی بسیاری از نوجوانان و جوانان ایرانی است. در این میان برخی از افراد شانس بیشتری برای اخذ ویزای تحصیلی دارند، اما چه افرادی شانس بیشتری برای تحصیل در مدارس کانادا دارند؟ کانادا از سراسر دنیا دانشجو می‌پذیرد و این امر شرایط را رقابتی‌تر از همیشه کرده است. به‌ویژه در عصر حاضر که تحصیلات اهمیت بیشتری پیدا کرده و اکثر افراد خواهان درس‌خواندن در دانشگاه‌های معتبر دنیا هستند.

اگر شما دانش‌آموز هستید، بهترین فرصت برای شما همین حالا است تا با ارائه یک رزومه تحصیلی مناسب و دریافت مدرک زبان معتبر با نمرهٔ خوب، شانس خود را برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا بالا ببرید. در کنار آن باید شرایط مالی خود را نیز در نظر بگیرید و برنامه‌ریزی مناسبی نیز داشته باشید. همچنین درنظرگرفتن موارد زیر می‌تواند شانس شما را برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا بالا ببرد.

  • اپلای تحصیلی کانادا در زمان مناسب
  • وضعیت مالی باثبات
  • سن مناسب (سن بالا شرایط اخذ ویزای تحصیلی را سخت‌تر می‌کند.)
  • جنسیت (در برخی از مراکز تحصیلی اهمیت دارد.)
  • تابعیت کشورهای خاص و با شرایط بی‌ثبات (کشورهای محروم یا جنگ‌زده)
  • نداشتن گپ تحصیلی (گپ تحصیلی زیاد شانس شما را برای اخذ ویزا پایین می‌آورد.)
  • سابقهٔ تحصیلی خوب که با برنامه‌های انتخاب‌شده هم‌خوانی داشته باشد.
  • مقطع تحصیلی که برای آن اقدام کرده‌اید
  • سطح زبان موردنیاز
  • نوشتن یک برنامه مطالعهٔ خوب
  • داشتن حساب سپرده برای شهریه
  • وضعیت مالی پایدار
  • پرداخت شهریه
  • عدم رد ویزا درگذشته
  • باز نبودن پرونده‌های مهاجرت در حال حاضر

کلام آخر

در آخر باز هم باید قدردان اینترنت باشیم که در شرایط سخت نیز راه ارتباط ما را با دنیا برقرار کرده است‌. در این مقاله به روش استعلام ویزای کانادا پرداخته شد و سعی کردیم مراحلی دیگر نظیر ثبت درخواست ویزا را نیز در خلال آن بررسی کنیم. به هر ترتیب در روش‌های امروزی نیز ممکن است مشکلاتی در اخذ جواب ویزا به وجود بیاید. از جمله می‌توان به دیر رسیدن ایمیل، از دسترس خارج‌شدن ایمیل و... اشاره کرد که در این سال‌ها رایج بوده‌اند. کمک‌گرفتن از متخصصین و افراد مجرب در زمینهٔ کارهای مهاجرتی می‌تواند مشکلات شما را به حداقل ممکن رسانده و تصمیم‌گیری‌ها را برای شما آسان‌تر کند.

سؤالات متداول

در صورت ریجکت‌شدن ویزای کانادا، بعد از چه مدت می‌توانیم مجدداً درخواست کنیم؟

در صورت برطرف‌کردن موارد ریجکتی در نامه می‌توانید هر زمانی که بخواهید برای ویزای کانادا درخواست کنید.

وب فرم کانادا چیست؟

وب فرم کانادا یا به طور دقیق‌تر وب فرم IRCC همان فرمی است که برای ارائه درخواست‌های خود به اداره مهاجرت کانادا باید پرکرده و ارسال کنید. تمامی درخواست‌ها اعم از درخواست ویزا، اعمال تغییرات در پرونده اقامتی و... با پر کردن این فرم مطرح می‌شود.

هزینه انگشت‌نگاری سفارت کانادا چقدر است؟

برای انگشت‌نگاری لازم است به یکی از دفاتر VAC تحت‌نظر سفارت کانادا مراجعه کرده و مبلغ ۸۵ دلار کانادا بپردازید. این هزینه برای ویزای توریستی کانادا به‌صورت خانوادگی، ۱۷۰ دلار تمام می‌شود. افرادی که ویزای تحصیلی کانادا دارند، باید علاوه بر ۸۵ دلار، ۱۵۰ دلار نیز برای ویزا پرداخت کنند. این رقم در مقاطع مختلف تحصیلی متفاوت است. مثلاً برای اخذ ویزای دانشجویی لازم است ۲۳۵ دلار پرداخت کنید.

از چه طریق می‌توان جعلی بودن ویزای کانادا را تشخیص داد؟

ویزای جعلی عمدتاً از نظر ظاهری با ویزای اصل تفاوت‌هایی دارد. کلاهبرداران معمولاً در این موارد دچار اشتباه می‌شوند: استفاده از فونت نامناسب، واضح نبودن الفبای کلمات در زبان‌های مختلف، شماره پاسپورت و تاریخ انقضا ویزا، واترمارک و نام و نام خانوادگی، هولوگرام ویزا، چینش مشخص و تکرار برخی از مشخصات دارنده ویزا

مقالات ما

اخبار و مقالات اسکورایز

مشاهده همه
نظرات کاربران

نظرات کاربران ، اعتبار اسکورایز