پروفایل اسکورایز

تماس با اسکورایز

021-91018457

پروفایل اسکورایز

برای استفاده بهتر از خدمات مهاجرت و آموزش زبان اسکورایز وارد یا عضو شوید.

بعد از ورود به همین صفحه منتقل می‌شوید.

سبد خرید شما خالی است.

بهترین آموزش‌های زبان و مهاجرت را در محصولات اسکورایز بیابید

لیست محصولات

ترجمه رسمی ابلاغیه و اخطار قضایی

  • پرسیده شده در: 2 ماه،4 هفته پیش
  • تعداد بازدید: 0 بار
آواتار

tat.transalator


ابلاغیه و اخطار قضایی چیست؟
هنگام دعاوی، اگر مسئله حقوقی بوده و پای مجامع قضایی به دعوی مورد نظر باز شده باشد، برای ابلاغ و اخطار شکایت به طرف دعوی، روش های خاصی وجود دارد. ابلاغیه و اخطار قضایی سندی رسمی است که از طرف نهاد رسمی دادگستری یا دادگاه، برای اطلاع شخصی که شکایت بر علیه او صادر شده، از شرایط و دلایل اختلاف، مفاد، مندرجات و کیفیت دادرسی و نیز مراحل و تشریفات دادرسی صادر می شود. به این شخص در اصطلاح قضایی «خوانده» می گویند.
در چنین مواردی، رئیس دفتر دادگاه، یک نسخه از دادخواست را به همراه پیوست (در صورت وجود) برای خوانده ارسال می کند. روش ارسال ابلاغیه بسیار حائز اهمیت است و توسط اداره پست یا کارمندان دادگاه پذیرفتنی نیست. ابلاغیه و اخطار قضایی حتما باید توسط شخصی که مامور ابلاغ نامیده می شود، طبق ماده ۶۸ قانون مدنی، ظرف مدت ۲ روز تحویل داده شده و رسید ابلاغ یا برگ امتناع از دریافت آن را دریافت کرده و تحویل دادگاه دهد. ابلاغیه و اخطار قضایی در صورت صدور توسط نهاد قضایی، جزو قوانین واجبه و آمره است و نمی توان در آن هیچ گونه تغییری انجام داد؛ همچنین با توجه به اینکه یک سند معتبر و رسمی محسوب می شود، ترجمه رسمی ابلاغیه و اخطار قضایی، پس از طی مراحلی که در ادامه به آن خواهیم پرداخت، در کلیه دفاتر دارالترجمه رسمی اسناد قابل انجام است.
لازم به ذکر است ابلاغیه دو نوع دارد:
•    ابلاغ واقعی؛ که توسط مامور ابلاغ به شخص خوانده تحویل داده می شود و هدف آن آشنایی فرد با موضوع ابلاغ است.
•    ابلاغ قانونی که توسط انتشار آگهی یا تحویل ابلاغیه به آشنایان و بستگان، خوانده را در جریان صدور ابلاغیه قرار می دهد، از آنجایی که قانون این ابلاغیه را معتبر می داند، به آن ابلاغ قانونی می گویند. ابلاغ قانونی شامل مواردی چون ابلاغ به بستگان، ابلاغ به خوانده مجهول المکان، ابلاغ به ادارات دولتی، ابلاغ به افراد در حبس، ابلاغ به خوانده مقیم خارج از کشور و… است.
در نظر داشته باشید، در صورتی که محل زندگی خوانده، در خارج از کشور باشد، نشانی وی در دادخواست و اوراق مربوطه، باید علاوه بر زبان فارسی، به صورت واضح و خوانا با حروف لاتین ذکر شود تا وزارت امور خارجه حین اقدامات قانونی دچار مشکل نشود.
اخطار قضایی و تفاوت آن با ابلاغیه قضایی
تفاوت اساسی بین ابلاغیه و اخطاریه قضایی در لزوم مراجعه خوانده به دادگاه است. اگر یک فرد حقیقی یا حقوقی، توسط مامور ابلاغ، یک ابلاغیه واقعی یا ابلاغیه قانونی دریافت کرده باشد و در موعد مقرر در دادگاه حاضر نشود، توسط دادگاه، حکمی در رابطه با پرونده مورد نظر صادر نخواهد شد؛ اما اگر خوانده از طرف دادگاه اخطاریه دریافت کرده باشد، ملزم به حضور در دادگاه است و در صورت عدم مراجعه در زمان تعیین شده، قاضی می تواند حکم جلب او را صادر کند. افراد می توانند از طریق سامانه ثنا، ابلاغیه ها و اخطاریه های قضایی صادر شده را، در پنل کاربری خود مشاهده کنند.

ترجمه رسمی ابلاغیه و اخطار قضایی، به عنوان یکی از مهم ترین اسناد که در زیرگروه اسناد و مدارک حقوقی، قرار دارد توسط دارالترجمه های رسمی کشور قابل انجام است؛ از مهمترین نکات در ترجمه رسمی اسناد و اوراق قضایی دقت در ترجمه آن است به صورتی که باید توسط مترجم رسمی و متبحر، با دقت و بدون هیچ گونه دخل و تصرفی انجام شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه ترجمه این دست از مدارک به مقاله ترجمه رسمی ابلاغیه و اخطار قضایی سر بزنید. 

منبع: https://tat-translator.ir/pct/judicial-notification-and-warning/




آواتار

faded19194
پاسخ داده شده در: 1 ماه پیش

رشته های آوسبیلدونگ المان آموزش حرفه‌ای یا Ausbildung در آلمان شامل یک فرآیند آموزشی متنوع در رشته‌های مختلف می‌شود. این دوره‌ها، که معمولاً بین سه تا سه و نیم سال به طول می‌انجامند، افراد را برای ورود به بازار کار حرفه‌ای آماده می‌کنند. رشته‌های Ausbildung شامل مهندسی و تکنولوژی از قبیل الکترونیک، مکانیک صنعتی، مهندسی مکاترونیک، و همچنین طراحی فنی هستند. علاوه بر این، رشته‌های مرتبط با صنعت و ساخت از جمله نجاری، تولید اثاث چوب، کارگری فلز، و نقاشی و رنگ‌آمیزی نیز در این سیستم آموزش حرفه‌ای جای دارند. همچنین، دوره‌های حرفه‌ای در زمینه خدمات بهداشتی و پزشکی مانند پرستاری، پرستاری سالمندان، کمک به دندانپزشک، و کارشناسی پزشکی نیز از این سیستم بهره‌مند می‌شوند. این برنامه‌های آموزشی فرصتی را برای دانشجویان فراهم می‌کنند تا به صورت عملی و نظری در زمینه‌های حرفه‌ای مهارت‌های لازم را یاد بگیرند و با مهارت‌های خود وارد بازار کار شوند.



پاسخ شما

پاسخ خود را با جزییات اینجا بنویسید
ثبت