پروفایل اسکورایز

تماس با اسکورایز

021-91018457

پروفایل اسکورایز

برای استفاده بهتر از خدمات مهاجرت و آموزش زبان اسکورایز وارد یا عضو شوید.

بعد از ورود به همین صفحه منتقل می‌شوید.

سبد خرید شما خالی است.

بهترین آموزش‌های زبان و مهاجرت را در محصولات اسکورایز بیابید

لیست محصولات

دریافت تاییدیه مدارک سفارت آلمان و تصدیق مدارک

  • پرسیده شده در: 3 ماه پیش
  • تعداد بازدید: 0 بار
آواتار

tat.transalator


تایید و تصدیق مدارک در سفارت آلمان به چه شکل و برای چه افرادی انجام می‌شود؟
سفارتخانه آلمان تنها برای اسناد رسمی تاییدیه صادر می‌کند. این کار در حال حاضر ۴ روز کاری طول می‌کشد و در صورتی که اصل مدرک مخدوش باشد یا در مورد صحت آن تردید وجود داشت امکان رد و عدم تایید مدارک در سفارت آلمان هست.

مدارک برای اینکه تایید شود قبل از هر چیز باید توسط مترجم رسمی معتمد قوه قضاییه به زبان آلمانی ترجمه شود. تاییدیه مدارک در سفارت آلمان به دو صورت انجام می‌شود که بسته به کار خود به آن نیاز پیدا می‌کنید:

اصل ترجمه در سفارت مهر و تایید می‌شود
ترجمه‌های رسمی کپی برای اصل می‌شود
سفارت آلمان ۵ سری کپی برابر اصل برای مدارک صادر می‌کند و در صورتی که فرد با دانشگاه‌های آلمان مکاتبه داشته باشد هزینه‌ای از آن دریافت نمی‌شود اما اگر فرد با دانشگاه‌های آلمانی مکاتبه‌ای نداشته باشد هزینه کپی برابر اصل از او دریافت می‌شود. افرادی که قصد کار و زندگی در کشور آلمان را داشته باشند باید برای مدارک هویتی و اصلی خود (مثل شناسنامه، کارت ملی، ترجمه سند ازدواج، طلاق و… ) تاییدیه سفارت آلمان دریافت کنند. افرادی که قصد ادامه تحصیل دارند علاوه بر مدارک خود باید تاییدیه مدارک تحصیلی (مثل ترجمه دانشنامه تحصیلی، ریز نمرات و…) را هم دریافت کنند. دریافت تاییدیه مدارک سفارت آلمان برای ۴ منظور اصلی انجام می‌شود:

۱. افرادی که قصد کار کردن در آلمان را دارند

۲. افرادی که می‌خواهند در آلمان تحصیل کنند

۳. آن‌ها که می‌خواهند پاسپورت و اقامت دائم آلمان بگیرند

۴. افرادی که می‌خواهند ویزای پیوست آلمان بگیرند

مراحل دریافت تاییدیه ترجمه مدارک از سفارت آلمان کدام است؟
اگر به دریافت تاییدیه مدارک از سفارت آلمان نیاز دارید قبل از هر چیز باید به سایت سفارتخانه یا دانشگاه مد نظرتان سر بزنید و بر اساس نیاز خود لیست کاملی از مدارکی که باید در اختیار داشته باشید تهیه کنید.  بعد از این کار باید مراحل ترجمه رسمی و دریافت تاییدیه به ترتیب زیر انجام شود:

مرحله اول، گردآوری اسناد و مدارک
اصل کلیه مدارکی که نیاز دارید را آماده کرده و هر کدام از مدارک که نیاز به دریافت تاییدیه نهادهای داخلی را دارند تاییدیه بگیرید. به عنوان مثال ریز نمرات باید توسط وزارت علوم تایید شود.

مرحله دوم، انتخاب دارالترجمه رسمی
تعداد مترجمان رسمی که مجوز ترجمه اسناد و مدارک به زبان آلمانی را دارند محدود است، باید از میان آن‌ها مترجم رسمی که توانایی لازم برای ترجمه سند شما را دارد شناسایی کنید.

مرحله سوم، ثبت سفارش ترجمه رسمی
تمامی مدارکی که باید ترجمه رسمی شوند را به دارالترجمه تحویل داده و سفارش خود را ثبت کنید. کارکنان دارالترجمه مدارک را بررسی کرده و اگر مشکل خاصی نداشته باشند سفارش ترجمه شما را ثبت می‌کنند. هزینه ترجمه رسمی که بر اساس نرخ نامه تعیین شده از سوی امور مترجمان قوه قضاییه است را بپردازید تا ترجمه در زمان مناسب به شما تحویل داده شود.

مرحله چهارم، دریافت ترجمه رسمی و تاییدیه‌های قانونی
در زمان مقرر ترجمه رسمی اسناد و مدارک به شما تحویل داده شده و در صورت نیاز می‌توانید تاییدیه دادگستری و وزارت امور خارجه را برای آن‌ها دریافت کنید. این کار به ۳ تا ۵ روز کاری زمان نیاز دارد اصل و ترجمه مدارک به همراه اسناد هویتی به دادگستری و وزارت خارجه ارسال می‌شود و در صورت تایید مهر می‌شوند. این کار هم می تواند توسط دارالترجمه و هم خود فرد متقاضی انجام شود.

مرحله پنجم، ارائه مدارک به سفارتخانه آلمان
بعد از دریافت تاییدیه، ترجمه رسمی اسناد و مدارک را به سفارت آلمان در ایران تحویل دهید تا بررسی شوند. شما بدون دریافت وقت قبلی نمی‌توانید به سفارت مراجعه کنید. از آنجا که کار سفارتخانه آلمان بسیار زیاد است در ایران یک شرکت خدماتی (ویزا متریک) را برای بررسی اسناد و مدارک تعیین کرده که کار تاییدیه مدارک را هم انجام می‌دهد. هنگام مراجعه به این مرکز باید یورو به میزان کافی در اختیار داشته باشید، چرا که هزینه خدمات به یورو دریافت می‌شود. برای اطلاع از تعرفه خدمات می‌توانید به سایت ویزامتریک مراجعه کنید.

در مرحله اول بررسی که به آن لگال (Legalisation) ترجمه مدرک می‌گویند صحت سند تایید می‌شود.  در مرحله بعد که به (Beglaubigung) معروف است کار تایید کپی برابر اصل مدارک انجام می‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با تایید مدارک سفارت آلمان می¬توانید به مقاله دریافت تاییدیه مدارک سفارت آلمان و تصدیق مدارک که توسط آکادمی تات منتشر شده است سر بزنید. 

منبع: https://tat-translator.ir/legalization-german-embassy/




آواتار

civaw10122
پاسخ داده شده در: 3 هفته،4 روز پیش

آموزش حرفه‌ای در آلمان به عنوان "آوسبیلدونگ" (Ausbildung) شناخته می‌شود. این سیستم آموزش حرفه‌ای برای آماده‌سازی افراد جوان برای ورود به بازار کار طراحی شده است. در آلمان، بهترین آوسبیلدونگ در آلمان یک مسیر آموزشی رسمی و معتبر است که دانش‌آموزان را به مهارت‌ها و دانش‌های حرفه‌ای خاص آموزش می‌دهد.مهمترین ویژگی‌های آوسبیلدونگ عبارتند از:. **آموزش تئوری و عملی:** دوره‌های آوسبیلدونگ شامل یک ترکیب متوازن از درس‌های تئوری در مدارس حرفه‌ای و آموزش عملی در محل کار (آموزش در شرکت‌ها) هستند.. **مدت زمان دوره:** دوره‌های آوسبیلدونگ معمولاً سه تا سه و نیم سال طول می‌کشند. این دوره‌ها به طور کامل افراد را برای شغل‌های خاص و مشخصی آماده می‌کنند.3. **پرداخت حقوق:** دانش‌آموزان در حین دوره‌های آوسبیلدونگ حقوق دریافت می‌کنند. این به آنها کمک می‌کند تا هزینه‌های زندگی خود را تأمین کنند.. **گواهینامه معتبر:** پس از اتمام موفق دوره، دانش‌آموزان گواهینامه حرفه‌ای معتبری دریافت می‌کنند که به آن‌ها اجازه ورود به بازار کار در حرفه‌ای که آموزش دیده‌اند را می‌دهد.سیستم آوسبیلدونگ یکی از دلایل موفقیت اقتصادی آلمان و کاهش نرخ بیکاری در این کشور به شمار می‌آید.



پاسخ شما

پاسخ خود را با جزییات اینجا بنویسید
ثبت