پروفایل اسکورایز

تماس با اسکورایز

021-91018457

پروفایل اسکورایز

برای استفاده بهتر از خدمات مهاجرت و آموزش زبان اسکورایز وارد یا عضو شوید.

بعد از ورود به همین صفحه منتقل می‌شوید.

سبد خرید شما خالی است.

بهترین آموزش‌های زبان و مهاجرت را در محصولات اسکورایز بیابید

لیست محصولات

تفاوت بین فاند و اسکالرشیپ چیست؟

  • پرسیده شده در: 3 ماه پیش
  • تعداد بازدید: 0 بار
آواتار

tat.transalator


کمک هزینه تحصیلی چیست و انواع کمک هزینه تحصیلی چیست؟
کمک هزینه‌های تحصیلی که دانشگاه‌های معتبر بین المللی در اختیار داشنجویان قرار می‌دهند به طور کلی سه دسته هستند:

کمک هزینه‌هایی که دانشجو در قبال دریافت آن باید برای دانشگاه کاری انجام دهد
کمک‌ هزینه‌هایی که دانشجو موظف نیست به ازای دریافت آن کار خاصی انجام دهد
کمک هزینه‌هایی که برای افراد و دانشجویان خاص در نظر گرفته شده و شرایط ویژه‌ای دارند
برخی از کمک هزینه‌ها و بورسیه‌های تحصیلی تنها به دانشجویان بومی آن کشور اختصاص می‌یابد اما در مقابل کمک هزینه‌هایی هستند که در اختیار دانشجویان خارجی هم قرار می‌گیرد. برای اپلای دانشگاه های کشورهای دیگر نیاز دارید در ابتدا لیست مدارک اپلای را بدانید و ترجمه مدارک اپلای از جمله مدارک هویتی مانند ترجمه شناسنامه و یا ترجمه مدارک تحصیلی را انجام داده و به دانشگاه مقصد ارسال نمایید.  این نکته را هم باید در نظر گرفت که برخی از وام‌ها و کمک هزینه‌ها به شکل چک در اختیار دانشجو قرار می‌گیرد و او مختار است که مبلغ را به هرشکلی که تمایل دارد برای پیشرفت تحصیل خود استفاده کند. در مقابل برخی از انواع کمک هزینه به این شکل است که به صورت مستقیم از شهریه دانشجو کسر شده و او موظف است مابقی شهریه را به حساب دانشگاه واریز کند.

بورسیه‌ها طیف گسترده‌ای دارند و به گروه بزرگی از دانشجویان تعلق می‌گیرند. بسیاری بر این باور هستند که کمک هزینه و بورسیه تنها به دانشجویان دارای معدل بالا تعلق می‌گیرد، اگرچه این دسته از دانشجویان راحت‌تر از سایرین کمک هزینه تحصیلی دریافت می‌کنند اما سایر دانشجویان هم شانس اینکه مبلغی را تحت عنوان کمک هزینه و وام دریافت کنند دارند.

فاند چیست و انواع فاند چیست؟
فاند تحصیلی و راه های دریافت آن
فاند کمک هزینه تحصیلی و یا زندگی است که به دانشجو بابت انجام کار و پژوهش داده می شود. نوع فاند و مقدار آن به رزومه دانشجو و شرایط دانشگاه مقصد مرتبط است.
فاند یک نوع کمک هزینه است که در قبال کار و پژوهش دانشجو به او تعلق می‌گیرد. پژوهش باید مرتبط با تحصیلات فرد باشد و دانشگاه یا استاد مربوطه کیفیت و سطح مطلوب آن را تایید کند. مقدار فاند (funding) بر حسب دانشگاه، رشته تحصیلی، رزومه دانشجو تعداد رقبا و استاد متفاوت است.  فاند ممکن است کل هزینه تحصیل و یا بخشی از آن را پوشش دهد؛ در مواردی هم فاند بخشی از هزینه زندگی فرد در دوران تحصیلی را پوشش می‌دهد. فاند انواع و اقسام مختلفی دارد که در اینجا به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

 TA(Teaching Assistantship)
به افرادی که تحت عنوان دستیار آموزشی ساعت‌های مشخصی از هفته به استاد کمک می‌کنند به ازای هر ساعت کار کردن کمک هزینه تحصیلی دریافت می‌کنند. مبلغ دستمزد و میزان کار این افراد به نظر استاد و دانشگاه بستگی دارد. کاری که این افراد انجام می‌دهند معمولا حل تمرین یا تصحیح برگه‌های آزمون دانشجویان سال‌های پایین است.

RA (Assistantship Research)
دستیار پژوهشی یکی دیگر از انواع فاند است که در آن دانشجو به ازای کمک در پروژه‌های پژوهشی و تحقیقاتی مبلغی را به عنوان حقوق یا کمک هزینه تحصیل دریافت می‌کند. در این شرایط فرد بیشتر وقت خود را مشغول تحقیق و پژوهش است و زیر نظر یک استاد برتر کار می‌کند.

Graduate Assistantship) GA)
این موقعیت شغلی بسیار شبیه دستیار پژوهشی است با این تفاوت که دانشجو زیر نظر یک استاد کار نمی‌کند بلکه زیر نظر دپارتمان تحصیلات تکمیلی فعالیت کرده و شرح وظایف او توسط این سازمان مشخص می‌شود. این افراد به ازای هر ساعتی که در خدمت دانشگاه هستند مبلغی را به عنوان کمک هزینه تحصیلی دریافت می‌کنند.

Research Fellowship
این کمک هزینه شباهت زیادی با اسکالرشیپ دارد با این تفاوت که تنها به دانشجویانی تعلق می‌گیرد که مشغول یک کار پژوهشی هستند یا آن را به اتمام رساندند.

Tuition Waiver
افرادی که این فاند را دریافت می‌کنند از پرداخت شهریه دانشگاه به شکل کامل معاف می‌شوند.

معمولا دستیار پژوهشی و آموزشی متداول‌ترین انواع  فاند هستند که دانشجویان در سال‌های بالای تحصیل می‌توانند از آن استفاده کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با فاند، اسکالر شیپ و کمک هزینه هیا مختلف تحصیلی و تفاوت میان آن ها می¬توانید به مقاله تفاوت بین فاند و اسکالرشیپ چیست؟ مراجعه کنید. 

منبع: https://tat-translator.ir/difference-between-fund-scholarship/




آواتار

civaw10122
پاسخ داده شده در: 5 روز،6 ساعت پیش

تحصیل در کشور مجارستان به عنوان یکی از گزینه‌های محبوب برای دانشجویان بین‌المللی جذابیت دارد. با ارائه برنامه‌های تحصیلی متنوع در رشته‌های مختلف، مجارستان به دانشجویان فرصتی برای یادگیری در یک محیط آموزشی بین‌المللی و فرهنگی فراهم می‌کند. علاوه بر این، هزینه تحصیل در مجارستان نسبتاً مناسب است و بسیاری از دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی ارائه بورس‌ها و تسهیلات مالی به دانشجویان بین‌المللی دارند. این کشور با تاریخ و فرهنگ غنی، مناطق زیبای طبیعی و شهرهای پویا، تجربه‌ی زندگی دانشجویی متفاوتی را به دانشجویان ارائه می‌دهد. در نتیجه، انتخاب تحصیل در کشور مجارستان می‌تواند برای دانشجویانی که به دنبال یک تجربه تحصیلی جذاب و کیفیتی هستند، یک گزینه بسیار مناسب باشد.



پاسخ شما

پاسخ خود را با جزییات اینجا بنویسید
ثبت