تحصیل در رشته حقوق در هلند + تحصیل و بازار کار رشته حقوق در هلند چگونه است؟

یکی دیگر از پوئن های مثبت در شرایط تحصیل رشته حقوق در هلند این آپشن ویژه وزارت علوم ایران است که بیش

متخصص اپلای مهندس یکتا

متخصص اپلای مهندس یکتا

1402 - 03 - 18
sc orize blog. sc orize blog.
فهرست مطالب
  1. منتظر بمانید...

رشته حقوق جزو رشته‌های تحصیلی است که افراد خاصی به آن علاقه داشته و در آن مشغول به تحصیل می‌شوند. اغلب این افراد برای استفاده از شرایط و امکانات تحصیلی و به‌تبع شرایط کاری مناسب بعد از فارغ‌التحصیلی اقدام به مهاجرت به دیگر کشورها برای این امر می‌نمایند. دراین‌بین کشور هلند یکی از کشورهای اروپایی تراز اول در دنیاست که به مقصد بسیاری از این مهاجرت‌ها تبدیل شده است. امکانات مناسب آموزشی در سطح بالا به نسبت بسیاری از کشورهای اروپایی یکی از دلایل اصلی مهاجرت‌های تحصیلی به این کشور طی سال‌های اخیر بوده است. ما در این مقاله قصد داریم به تحصیل رشته حقوق در هلند پرداخته و در حد توان مطالب مفید و جامعی دراین‌خصوص ارائه نماییم، امید که مفید فایده باشد.

شرایط تحصیل حقوق در هلند

کیفیت تحصیل در مرکز آموزش عالی و دانشگاه‌های هلند از جمله مهم‌ترین شرایط تحصیل برای متقاضیان این امر است. افراد با داشتن شرایط و مدارک لازم تحصیل قادر خواهند بود با دریافت ویزای تحصیلی و ورود به خاک این کشور از امکانات ویژه در دانشگاه‌های هلند بهره‌مند شوند. ضمن اینکه شرایط کاری بعد از فارغ‌التحصیلی هم یکی از دلایلی است که متقاضیان بین‌الملل این کشور را به‌عنوان مقصد مهاجرت تحصیلی خود انتخاب می‌کنند. یکی دیگر از پوئن های مثبت در شرایط تحصیل رشته حقوق در هلند این آپشن ویژه وزارت علوم ایران است که بیش از نیمی از مرکز آموزش عالی و دانشگاه‌های هلند را در لیست تأیید مدرکی خود ذکر کرده است. این بدین معناست که متقاضیان ایرانی بعد از تحصیل در این مراکز می‌توانند با مدرک کسب نمود در آن بعد از بازگشت به کشور شرایط اشتغال خود را نیز فراهم نماید. از دیگر شرایط ویژه و مهم تحصیل رشته حقوق در هلند برای متقاضیان این امر می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • قوانین حقوقی کشور هلند با تأثیر اندکی از قوانین سنتی و پیرو قانون مدنی کشور فرانسه است. به‌طوری‌که این اصل در سال ۱۹۹۲ میلادی مکتوب شد و به شهرت جهانی رسید.
  • تبدیل‌شدن این کشور به رهبری حقوق در جهان بعد از ثبت مکتوب نامه در سال ۱۹۹۲
  • رتبه دوم در بین کشورهای جهان در خصوص شفافیت سیستم حقوقی و قانون مدنی
  • وجود دادگاه‌های مشهور بین‌المللی همچون دیوان بین‌المللی دادگستری، دادگاه ویژه لبنان، دادگاه کیفری بین‌المللی و دادگاه جنایت جنگی یوگسلاوی از دیگر شرایط ویژه و موفق این کشور برای متقاضیان تحصیل رشته حقوق در هلند است.
  • اعتبار بالای مدارک کسب شده تحصیلی در این کشور با وجود شرایط تحصیلی موفق و سطح بالا در آن
  • شرایط کاری مناسب هم زمان با تحصیل برای دانشجویان در مقطع دکترا
  • شرایط کاری مناسب برای دانشجویان بعد از فارغ‌التحصیلی در رشته حقوق

و... از جمله شرایط ویژه تحصیل در رشته حقوق در این کشور است.

تحصیل کارشناسی حقوق در هلند

متقاضیان تحصیل بین‌الملل در این رشته در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی هلند باید از شرایط و مدارک خاصی برای ورود به این مراکز برخوردار باشند. از جمله مهم‌ترین مدارک در این زمینه به شرح زیر خواهد بود:

  • ارائه مدرک دیپلم با ریزنمرات ترجمه شده آن
  • داشتن مدرک زبان آیلتس با حداقل نمره ۵.۵ از ۱۰ برای متقاضیان زیر ۲۲ سال و ۶ از ۱۰ برای سنین بالاتر
  • ارائه پاسپورت معتبر با اعتبار کافی
  • ارائه نامه تمکن مالی

و... از جمله مدارک مهم در این مقطع است. متقاضیان تحصیل رشته حقوق در هلند باید به مدت ۳ تا ۴ سال برای این منظور زمان صرف نمایند. لازم به ذکر است که دانشجویان در این مقطع تحصیلی مجاز به کار هم‌زمان با تحصیل نخواهند بود. افراد برای اخذ پذیرش و اپلای تحصیلی در گام نخست با ثبت درخواست پذیرش در یکی از مراکز آموزش عالی در هلند اقدام نمایند. در صورت تأیید شرایط متقاضی می‌تواند با دردست‌داشتن نامه پذیرش برای ویزای تحصیلی اقدام نموده و بعد از دریافت آن اقدام به مهاجرت تحصیلی به هلند نماید.

تحصیل کارشناسی ارشد حقوق در هلند

دانشجویان متقاضی در این مقطع تکمیلی باید بدانند بین ۱.۵ تا ۲ سال برای این منظور باید زمان صرف نمایند. در گام نخست با ثبت درخواست پذیرش و تأیید از طرف دانشگاه این افراد مجاز به انجام کارهای مربوط به ویزای تحصیلی هلند خواهند شد. تحصیل رشته حقوق در هلند در این مقطع در صورت داشتن شرایط لازم و ارائه آن در زمان ثبت درخواست با بورسیه تحصیلی برای متقاضی همراه خواهد بود. مدارکی که متقاضیان باید در این مقطع ارائه نمایند به شرح زیر است:

  • ارائه مدارک مربوط به تحصیل در مقطع کارشناسی
  • ارائه توصیه‌نامه از اساتید در دانشگاه قبل
  • ارائه مدرک زبان معتبر آیلتس با حداقل نمره ۶.۵
  • ارائه نامه تمکن مالی
  • ارائه پاسپورت معتبر فرد متقاضی با اعتبار کافی

و...این مدارک جزو مهم‌ترین مدارک برای اپلای و اخذ پذیرش تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد برای تحصیل رشته حقوق در هلند است. ضمن اینکه متقاضیان بین‌الملل برای پذیرش باید دارای معدل بالای ۱۳ در مقطع تحصیلی قبل باشند. نکته مهم دیگری که باید در اینجا به آن اشاره کنید، مربوط به کار هم‌زمان با تحصیل دانشجویان در این مقطع است. دانشجویان در این مقطع تحصیلی در هلند مجاز به کار نیستند و برای تأمین هزینه‌های زندگی و تحصیل در این کشور باید از طروق دیگر ساپورت شوند.

تحصیل دکترا حقوق در هلند

دانشجویان متقاضی تحصیل در مرکز آموزش عالی و دانشگاه‌های هلند در مقطع دکترا در گام نخست باید از مدت‌ها قبل از درخواست پذیرش در حال مکاتبه و ارتباط از طریق ایمیل با اساتید دانشگاه موردنظر خود در هلند باشند. این کار به‌منظور انتخاب استاد راهنما و سوپروایزر فرد متقاضی انجام می‌شود که یک پروسه زمان‌بر است. به همین دلیل باید زمان بیشتری برای این منظور صرف نموده و از مدت‌ها قبل از زمان اپلای تحصیلی به این کار مبادرت ورزند. تحصیل رشته حقوق در هلند در این مقطع با ارائه مدارک و داشتن شرایط خاص خود همراه است. متقاضیان تحصیل در مقطع دکترا در این رشته بعد از پشت سر گذاشتن مکاتبات لازم با استاد راهنما و تأییدیه از آنها ملزم به ارائه مدارک زیر خواهند بود:

  • ارائه مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد فرد متقاضی
  • ارائه انگیزه‌نامه
  • ارائه توصیه‌نامه از دانشگاه و اساتید قبل
  • ارائه مدرک زبان معتبر آیلتس با حداقل نمره ۷
  • ارائه پاسپورت با اعتبار کافی

و... از جمله مدارک مهم در این مقطع تحصیلی در هلند است. متقاضیان تحصیل رشته حقوق در هلند در مقطع دکترا می‌توانند از مهم‌ترین پوئن تحصیلی در این مقطع که دریافت بورسیه تحصیلی است، استفاده نمایند. ضمن اینکه بسیاری از دانشگاه‌ها و مقاطع آموزش عالی در این کشور به دانشجویان رشته حقوق در مقطع دکترا امکان کار هم‌زمان با تحصیل را نیز می‌دهند و دانشجویان در این مقطع می‌توانند برای تأمین هزینه‌های تحصیل زندگی متناسب با شرایط خود مشغول به کار شوند.

هزینه تحصیل حقوق در هلند

دانشجویان متقاضی تحصیل در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی دولتی این کشور باید به زبان هلندی تسلط کافی داشته باشند تا مجاز به تحصیل در مراکز فوق شوند. تحصیل در مراکز آموزش عالی دولتی در هلند برای کلیه متقاضیان اعم از بومی و بین‌الملل به‌صورت رایگان خواهد بود. تحصیل رشته حقوق در هلند در مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌های خصوصی نیز نیازمند تسلط به زبان انگلیسی است. دانشجویان بین‌الملل بعد از مهاجرت تحصیلی به هلند برای آموزش‌های لازم در این مراکز ملزم به پرداخت شهریه هستند که بسته به مقطع تحصیلی و دانشگاه محل تحصیل افراد متفاوت خواهد بود. اما هزینه‌های تحصیل رشته حقوق در هلند به طور متوسط برای مقاطع تکمیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا چیزی بین ۸ تا ۱۶ هزار یورو در سال خواهد بود.

بازار کار رشته حقوق در هلند

همان‌طور که در ابتدای مقاله اشاره شد، کشور هلند جزو یکی از کشورهای تراز بالای اروپایی است که متقاضیان بسیاری را برای مهاجرت دارد. همین امر باعث شده که بسیاری از مشاغل و شرکت‌های بین‌المللی در این کشور ایجاد شود. شرایط کاری برای متقاضیان تحصیل رشته حقوق در هلند بعد از فارغ‌التحصیلی تا حد چشمگیری به شایستگی خود فرد بستگی خواهد داشت. داشتن رزومه تحصیلی خوب و قابل‌قبول در کنار تبحر شما به زبان انگلیسی می‌تواند باعث افزایش شانس شما در بازار کار این رشته در هلند شود. ازآنجاکه اکثر افراد در این کشور مسلط به زبان انگلیسی هستند، متقاضیان بین‌الملل کار در رشته حقوق باید همپای این افراد بتوانند به زبان انگلیسی صحبت نمایند. این نکته را به‌خاطر داشته باشید که دانشجویان مشغول به تحصیل رشته حقوق در هلند برای بالابردن شانس خود برای کار حتماً از همان ابتدای شروع تحصیل خود در این کشور باید در صدد کسب نمرات و معدل بالا برای این امر باشند.

در آمد رشته حقوق در هلند

همان‌طور که در ابتدای مقاله ذکر شد، رشته حقوق با وجود شرایط عالی این رشته و دارابودن رتبه‌های جهانی از مهم‌ترین ویژگی‌های لازم افراد برای انتخاب این کشور به‌عنوان مقصد مهاجرت‌ها برخوردار است. وجود دادگاه‌های بین‌المللی بسیار خود باعث اثبات این موضوع است. ازاین‌رو متقاضیان تحصیل رشته حقوق در هلند مایل هستند بدانند که درآمد این رشته در هلند چقدر است؟ دراین‌خصوص باید بگوییم بسته به برخی شرایط و عوامل همچون سن، جنسیت، تحصیلات، محل استخدام و تبحر و تجربه افراد حقوقی این افراد متفاوت خواهد بود. اما اگر بخواهیم در یک‌کلام عنوان کنیم، افراد متخصص در این رشته حدود ۶۲ هزار یورو در سال درآمد دارند. این در حالی است که افراد مبتدی و تازه‌کار در ماه ۲۴۰۰ یورو حقوق خواهند داشت. براین‌اساس و باتوجه‌به مدرک و تجربه کاری حقوق افراد فارغ‌التحصیل رشته حقوق در هلند به شرح زیر خواهد بود:

  • افراد با کمتر از دو سال تجربه حدود ۵۳۹۰ یورو در ماه
  • افراد دارای سابقه دو تا ۵ سال حدود ۷۰۴۰ یورو در ماه
  • افراد دارای سابقه ۵ تا ۱۰ سال حدود ۹۸۵۰ یورو در ماه
  • افراد دارای ۱۰ تا ۱۵ سال سابقه حدود ۱۱۸۰۰ یورو در ماه
  • افراد دارای ۱۵ تا ۲۰ سال سابقه حدود ۱۲۹۰۰ یورو در ماه
  • افراد دارای بیش از ۲۰ سال سابقه حدود ۱۳۹۰۰ در ماه

بورسیه‌های تحصیلی هلند در رشته حقوق

شرایط دریافت بورسیه و کمک‌هزینه تحصیلی در کلیه مقاطع تحصیلات تکمیلی برای متقاضیان اعم از بومی و بین‌الملل فراهم است. متقاضیان تحصیل رشته حقوق در هلند در صورت داشتن مهارت زبان هلندی می‌توانند در مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌های دولتی این کشور بدون صرف هزینه و رایگان آموزش ببینند. اما افرادی که در مراکز خصوصی در مقاطع تکمیلی مشغول به تحصیل هستند، باید برای این منظور شهریه پرداخت نمایند که این امکان با اهدای بورسیه و کمک‌هزینه برای دانشجویان با هزینه کمتری همراه خواهد بود. افراد با داشتن شرایط و توانایی بالا در تحصیل قادر به دریافت این بورسیه خواهند بود. این نکته را باید خاطرنشان کنیم که تحصیل رشته حقوق در هلند برای متقاضیان مدرک دکترا با شانس بیشتری برای بورسیه همراه است. براین‌اساس برخی از دانشگاه‌های این کشور تا مبلغ قابل‌توجهی از هزینه‌های تحصیل و زندگی افراد را با ارائه بورسیه تأمین می‌کنند. این بورسیه‌ها و دانشگاه ارائه‌دهنده آن به شرح زیر خواهد بود:

  • مبلغ ۴۵۰۰ تا ۶ هزار یورو به متقاضیان تحصیل در دانشگاه آمستردام
  • مبلغ ۱۰ تا ۱۲ هزار یورو به متقاضیان تحصیل در دانشگاه اوترخت
  • مبلغ ۹ تا ۱۴ هزار یورو به متقاضیان تحصیل در دانشگاه لیدن

افراد متقاضی تحصیل رشته حقوق در هلند باتوجه‌به دانشگاه موردنظر خود و داشتن رزومه تحصیلی خوب و مناسب می‌توانند باتوجه‌به شرایط اعلام شده دانشگاه موردنظر از این بورسیه‌ها برای تحصیل و زندگی در هلند استفاده نمایند.

مدارک و شرایط تحصیل لیسانس حقوق در هلند

متقاضیان تحصیل در دانشگاه‌های هلند در مقطع کارشناسی ملزم به ارائه شرایط و مدارک خاص خود در این زمینه هستند:

  • ارائه گواهی تمکن مالی فرد متقاضی
  • ارائه مدرک دیپلم
  • سوابق تحصیلی به همراه ریزنمرات آن
  • ارائه مدرک زبان معتبر آیلتس با نمره ۶ به بالا
  • ارائه انگیزه‌نامه
  • ارائه توصیه‌نامه از اساتید در مقاطع تحصیلی قبل
  • رزومه تحصیلی قوی
  • هزینه‌های مربوط به درخواست پذیرش در اپلیکیشن فی

افراد متقاضی تحصیل رشته حقوق در هلند با داشتن مدارک و شرایط اعلام شده می‌توانند در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی هلند مشغول به تحصیل شوند.

بهترین دانشگاه‌های حقوق در هلند

باتوجه‌به شرایط ویژه رشته حقوق در این کشور و رتبه جهانی هلند در حقوق مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌های برتری در این کشور به دانشجویان متقاضی تحصیل رشته حقوق در هلند آموزش‌های لازم را ارائه می‌کنند. در ادامه به چند دانشگاه برتر این رشته در هلند اشاره خواهیم کرد:

  • دانشکدة حقوق دانشگاه لیدن

این مرکز آموزشی در هلند در دو مقطع تحصیلات تکمیلی در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا آموزش‌های لازم را ارائه می‌کند. زبان مورد آموزش در این مقاطع به زبان هلندی و انگلیسی است. وجود دو پردیس لیدن و لاهه این امکان را برای تحصیل دانشجویان بین‌الملل در شرایط مناسب دانشجویی فراهم نموده است.

  • دانشگاه آمستردام

این مرکز آموزش عالی در هلند آموزش‌های لازم در این زمینه را در مقطع کارشناسی ارشد، PPLE و دکترا ارائه می‌کند. زبان مورد آموزش تحصیل رشته حقوق در هلند در این مقاطع به زبان انگلیسی است.

  • دانشگاه اوترخت

این مرکز آموزشی در هلند آموزش‌های لازم رشته حقوق در مقطع کارشناسی ارشد و MA را به دو زبان هلندی و انگلیسی به متقاضیان این رشته ارائه می‌کند.

  • دانشکده حقوق تیلبورگ این مرکز آموزش‌های لازم در رشته حقوق را در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، MSc و دکترا به دانشجویان متقاضی ارائه می‌کند. زبان مورد آموزش در این مقطع به زبان هلندی و انگلیسی است.
  • دانشگاه ماستریخت

یکی دیگر از دانشگاه‌های مطرح در تحصیل رشته حقوق در هلند مربوط به این مرکز آموزش عالی است. این دانشگاه آموزش‌های لازم را در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در رشته حقوق به دو زبان هلندی و انگلیسی به دانشجویان ارائه می‌نماید.

شرایط اخذ اقامت پس از تحصیل در هلند در رشته حقوق

مانند بسیاری از روش‌های مهاجرتی که منجر به اقامت در سایر کشورهای مقصد می‌شود، دانشجویان متقاضی تحصیل رشته حقوق در هلند نیز می‌توانند بعد از تحصیل با دریافت اقامت هلند در این کشور زندگی نمایند. این نکته را نیز باید خاطرنشان کنیم که افراد تنها با تحصیل در این کشور شامل حقوق شهروندی و امتیاز خاصی در این زمینه نخواهد شد. دانشجویان در حین تحصیل با تلاش و پشتکار خود و کسب رزومه تحصیلی قوی و سطح بالا قادرند زمینه کار بعد از فارغ‌التحصیلی را برای خود فراهم نمایند. این افراد با اتمام تحصیل و اشتغال به کار با تغییر درخواست ویزای تحصیلی به کاری قادر خواهند بود اقامت موقت خود را بعد از تحصیل فراهم نمایند. بعد از گذشت پنج سال از اشتغال به کار و پرداخت به‌موقع حق بیمه و مالیات فرد متقاضی تحصیل رشته حقوق در هلند می‌تواند کارهای اقامت دائم خود را در این کشور انجام دهد. بعد از دریافت اقامت دائم و گذشتن یک تا دو سال بعد چنانچه فرد همچنان مشغول به کار در هلند باشد، می‌تواند نسبت به دریافت حق شهروندی و پاسپورت هلند اقدام نماید.

اخذ ویزای تحصیلی رشته حقوق در هلند

همان‌طور که می‌دانید برای تحصیل در دانشگاه و مراکز آموزش عالی هر کشوری فرد باید در گام نخست اقدام به ثبت درخواست پذیرش در مرکز فوق نماید. بعد از تأیید و اخذ پذیرش فرد قادر خواهد بود نسبت به دریافت ویزای تحصیلی و مهاجرت تحصیلی اقدامات لازم را انجام دهد. متقاضیان تحصیل رشته حقوق در هلند نیز بعد از اپلای تحصیلی هلند می‌توانند نسبت به اخذ ویزای تحصیلی این کشور اقدام نمایند. برای این منظور فرد ملزم به ارائه مدارک لازم در این زمینه خواهد بود که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد:

  • پرداخت هزینه‌های مربوط به بررسی و اعطای ویزای تحصیلی
  • تکمیل فرم MVV
  • ارائه نامه پذیرش از دانشگاه موردنظر فرد متقاضی در هلند
  • ارائه پاسپورت معتبر با اعتبار کافی
  • ارائه عکس فرد متقاضی
  • ارائه انگیزه‌نامه
  • ارائه رزومه تحصیلی
  • ارائه نامه تمکن مالی فرد متقاضی
  • ارائه مدرک زبان معتبر
  • ارائه گواهی سلامت فرد متقاضی
  • بیمه
  • گواهی عدم سوء پیشینه کیفری

لازم به ذکر است کلیه مدارک متقاضی تحصیل رشته حقوق در هلند باید به زبان رسمی هلند ترجمه شده باشد.

کلام پایانی

تحصیل در یک کشوری تراز اول اروپایی در مقاطع تحصیلات تکمیلی یک پوئن مثبت برای افراد محسوب می‌شود. ازاین‌رو بسیاری افراد مایل به استفاده از امکانات باکیفیت آموزشی در سایر کشورها هستند. در این میان کشور هلند علاوه بر شرایط ویژه آب‌وهوایی از امکانات ویژه آموزشی نیز برخوردار است که این کشور را در سطح کشورهای تراز اول اروپایی قرار داده است. امکانات امکان آموزش و تحصیل رشته حقوق در هلند برای متقاضیان این امر در مقاطع تکمیلی وجود دارد. ما در طی این مقاله در حد توان به همه مطالب و ریزه‌کاری‌ها دراین‌خصوص اشاره نمودیم، امید که مطالب ارائه شده مفید واقع شود.

مقالات ما

اخبار و مقالات اسکورایز

مشاهده همه
نظرات کاربران

نظرات کاربران ، اعتبار اسکورایز