◀️    نصفشو بده ویزا شو   ▶️

اپلای تحصیلی انگلیس به همراه هزینه و مدارک

متقاضیان اخذ پذیرش و اپلای تحصیلی انگلیس باید بدانند که بسته به مقطع، رشته و مرکز موردنظر برای آموزش

متخصص اپلای مهندس یکتا

متخصص اپلای مهندس یکتا

1402 - 03 - 08
sc orize blog. sc orize blog.
فهرست مطالب
  1. منتظر بمانید...

یکی از اهدافی که شاید بسیاری افراد خواهان رسیدن به آن باشند، تحصیل در یک کشور پیشرفته و تراز اول در دنیاست. تحصیل در انگلستان به‌عنوان یک کشور به نام و مشهور در دنیا شاید کمی سخت و دشوار باشد، اما غیرممکن نیست. افراد متقاضی پذیرش و اپلای تحصیلی انگلیس در گام نخست باید از کلیه شرایط، مراحل و مدارک لازم برای این منظور اطلاع داشته باشند. چرا که قوانین در این زمینه مدام در حال تغییر است. اینکه شما در چه مقطعی از تحصیل مایل به ادامه تحصیل در انگلستان هستید و یا در چه رشته و دانشگاهی قصد ادامه تحصیل دارید، همه‌وهمه جزو مواردی است که ضوابط و شرایط خاص خود را برای پذیرش می‌طلبد. ما در این مقاله قصد داریم به این موضوع پرداخته و در حد توان مطالب مفید و جامعی دراین‌خصوص ارائه نماییم، امید که مفید فایده باشد.

صفر تا صد اپلای تحصیلی انگلیس

همان گونه که متقاضیان تحصیل در خارج از کشور می‌دانند مهاجرت تحصیلی به انگلیسی و سایر کشورها دارای شرایط و موارد خاص خود است. ازاین‌رو قبل از هر اقدامی باید تحقیقات وسیع و گسترده‌ای دراین‌خصوص داشته و به یک جمع‌بندی و تصمیم نهایی برای این منظور رسیده باشید. همان‌طور که می‌دانید کشور انگلستان به‌عنوان یک کشور پیشرفته و مدرن خواهان بسیاری برای تحصیل دارد. متقاضیان اخذ پذیرش و اپلای تحصیلی انگلیس باید بدانند که بسته به مقطع، رشته و مرکز موردنظر برای آموزش این شرایط متفاوت است، اما به‌طورکلی متقاضیان بین‌الملل با دو نوع اپلای در ابتدا روبرو خواهند شد.

  • اولین گزینه پذیرش مشروط یا کاندیشنال است که تحت شرایط اتفاق می‌افتد که مدارک موردنیاز برای پذیرش متقاضی دچار نقص است. تحت این شرایط برای فرد یک شرط برای پذیرش در نظر گرفته شده و آن هم تکمیل مدارک موردنیاز تا چند ماه آینده خواهد بود.
  • گزینه دوم که با نام آنکاندیشنال شناخته می‌شود، پذیرش بدون قیدوشرط تحصیل در انگلستان است. این بدین معناست که کلیه مدارک اصلی شما برای پذیرش فراهم است. البته شاید برخی مدارک جزئی نیز در پرونده شما وجود نداشته باشد، اما مدارک کلی برای پذیرش متقاضی به طور کامل وجود دارد.

تحت این شرایط باید طبق مراحل زیر عمل نمایید:

  • انتخاب رشته و مقطع تحصیلی خود
  • ورود به وب‌سایت مرکز آموزش موردنظر برای تحصیل
  • با بررسی لازم از کلیه شرایط و مدارک لازم برای اخذ پذیرش و اپلای تحصیلی انگلیس اطلاعات کسب نمایید و مدارک و هر آنچه برای این امر لازم است را تهیه کنید.
  • هزینه‌های مربوط به درخواست پذیرش را بدون نقص پرداخت نمایید.
  • آپلود مدارک لازم متقاضی برای تحصیل در مراکز آموزش موردنظر

بعد از طی این مراحل شما باید برخی مدارک دیگر که در ادامه فرآیند پذیرش ملزم به ارائه آن هستید تهیه و جمع‌آوری نمایید. این مدارک شامل:

  • انگیزه‌نامه
  • توصیه‌نامه
  • مدارک تحصیلی قبلی به همراه ریزنمرات
  • ارائه مدرک زبان آیلتس یا تافل معتبر
  • ارائه رزومه تحصیلی قوی
  • پاسپورت معتبر فرد متقاضی
  • مدارک شناسایی
  • فیش مربوط به پرداخت هزینه درخواست پذیرش
  • در مقاطع تکمیلی ارائه مقالات پژوهشی و تحقیقاتی
  • ارائه نتایج شرکت در آزمون‌های SAT یا GRE در مقاطع تکمیلی

شرط معدل برای اپلای تحصیلی انگلیس

متقاضیان بین‌الملل برای تحصیل در این کشور می‌بایست همه شرایط و مدارک لازم را برای اخذ پذیرش انجام دهند. در خصوص معدل برای تحصیل در مدارس و مراکز آموزش عالی در این کشور باید بگویم، این امر به مرکز آموزشی موردنظر متقاضی برای تحصیل بستگی خواهد داشت. براین‌اساس اپلای دانشگاه های انگلیس و کالج‌های این کشور باید دارای حداقل نمره ۱۲ باشید. البته این نکته را خاطرنشان کنیم که افراد دارای معدل پایین‌تر هم با کمی چالش قادر به اخذ پذیرش در این کشور با ارائه برخی مدارک همچون داشتن یک فعالیت تحقیقاتی، ورزشی یا علمی خواهند بود. ولی به‌طورکلی بهترین حالت برای پذیرش بدون چالش برای متقاضیان بین‌الملل با ارائه مدرک معدل بالای ۱۵ و ریزنمرات بالا در مقطع تحصیلی قبل میسر خواهد بود. در نتیجه قبل از هرگونه اقدامی در خصوص ثبت درخواست پذیرش نسبت به ارتقای مدرک تحصیلی خود اقدام نمایید. ضمن اینکه داشتن مدرک زبان معتبر با نمره بالا هم می‌تواند پوشش مناسبی برای معدل پایین متقاضی باشد.

هزینه اپلای تحصیلی انگلیس چقدر است؟

در خصوص هزینه‌های مربوط به پذیرش تحصیلی در این کشور باید بگوییم که این مبلغ یک هزینه مازاد است که متقاضی باید علاوه بر پرداخت شهریه این مبلغ را برای انجام مراحل بررسی و پذیرش تحصیلی پرداخت نماید. این مبلغ بسته به مقطع تحصیلی و رشته تحصیلی فرد متفاوت خواهد بود. ضمن اینکه تا زمانی که این هزینه پرداخت و رسید آن در سایت مرکز آموزش مربوطه ثبت نشود، هیچ‌گونه اقدامی در خصوص پذیرش و اپلای تحصیلی انگلیس توسط مسئولین امر انجام نخواهد شد. براین‌اساس هزینه‌های مربوط به مقاطع عالی در دانشگاه‌های مانند بث بسته به رشته فرد بین ۲۵ تا ۶۵ پوند اعلام شده است. این مبلغ در خصوص دانشگاه آکسفورد بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ پوند عنوان شده است.

چک لیست مدارک اپلای تحصیلی انگلیس

افراد متقاضی تحصیل در کشور انگلستان باتوجه‌به مقطع مورد آموزش و رشته تحصیلی ملزم به ارائه مدارک خاصی برای ویزای تحصیلی انگلیس هستند. همان‌طور که می‌دانید چند نوع ویزای تحصیلی در کشور انگلستان وجود دارد که افراد باتوجه‌به هر کدام باید مدارک لازم را برای این امر ارائه نمایند. ویزای عمومی تحصیلی، ویزای تحصیلی کودکان و ویزای کوتاه‌مدت تحصیلی از جمله این موارد هستند. شرایط عمومی چک‌لیست مدارک ویزای تحصیلی انگلیس شامل موارد زیر خواهد بود:

  • ارائه پاسپورت معتبر فرد متقاضی با اعتبار کافی
  • دو قطعه عکس پاسپورتی
  • پرینت حساب بانکی فرد طی ۶ ماه اخیر
  • ارائه نامه تمکن مالی فرد متقاضی
  • در صورت تأهل ارائه مدارک به همراه ترجمه آن
  • ارائه مشخصات یکی از والدین برای متقاضیان دریافت ویزای تحصیلی زیر ۱۶ سال
  • ارائه مدرک زبان معتبر آیلتس با نمره ۵.۵
  • گواهی عدم سوءپیشینه کیفری

میزان تمکن مالی برای اپلای تحصیلی انگلستان

همان‌طور که می‌دانید تحصیل در یک کشور برتر جهان همچون انگلستان با هزینه‌های قابل‌توجهی همراه خواهد بود. میزان تمکن مالی برای اپلای تحصیلی انگلیس باتوجه‌به شرایط و دوره‌ای که قصد تحصیل در آن را دارید، متفاوت خواهد بود. اما به‌طورکلی شما باید توانایی مالی برای پرداخت هزینه‌های یک سال تحصیلی خود را داشته باشید که در تأییدیه پذیرش تحصیلی شما با نام CAS مشخص می‌شود. متقاضی تحصیل در انگلستان باید توانایی مالی لازم برای تأمین هزینه‌های تحصیل و زندگی خود را در این کشور داشته باشد که با ارائه یک نامه تمکن مالی به سفارت انگلستان باید آن را به اثبات برساند. افراد متقاضی تحصیل در بریتانیا باتوجه‌به نوع ویزای خود مستلزم ارائه نامه تمکن مالی خاص خواهند بود.

اپلای تحصیلی کارشناسی

همان‌طور که در ابتدای مقاله اشاره شد، ملزومات اخذ پذیرش در مقاطع مختلف تحصیلی در انگلستان متفاوت خواهد بود. براین‌اساس افراد متقاضی تحصیل در مقطع کارشناسی برای اخذ پذیرش باید طبق مراحل و شرایط زیر عمل نمایند:

  • با ورود به سایت UCAS که مربوط به پذیرش دانشگاه و کالج‌ها در این کشور است، یک حساب کاربری برای خود ایجاد و اقدام به ثبت‌نام خود با ذکر کلیه مشخصات به‌صورت تمام‌وکمال نماید. لازم به ذکر است که می‌توانید به طور هم‌زمان در پنج برنامه کارشناسی در دانشگاه‌های مختلف این کشور ثبت‌نام داشته باشید.
  • تکمیل فرم‌های مشخصات فردی متقاضی به طور کامل
  • آپلود مدارک تحصیلی فرد متقاضی
  • ثبت مدارک مالی مربوط به فرد متقاضی
  • ارائه انگیزه‌نامه مناسب و قوی
  • در صورت گذراندن آزمون ورودی برای دانشگاه موردنظر می‌بایست در این مرحله نتایج آزمون را نیز بارگذاری نمایید تا مدارک مربوط به اپلای ارشد تحصیلی انگلیس برای شما بدون هیچ‌گونه نقص و چالشی انجام شود. در کنار این مدارک و شرایط که باید برای پذیرش تحصیلی انجام دهید، فرد باید از مواردی همچون رزومه، توصیه‌نامه، اظهارنامه شخصی و داشتن مدرک زبان معتبر برای این منظور برخوردار باشد تا جای هیچ‌گونه نقصی برای پذیرش تحصیلی در انگلستان نداشته باشد.

اپلای تحصیلی کارشناسی ارشد

متقاضیان تحصیل در این مقطع نیز باید در گام نخست با ورود به سایت دانشگاه موردنظر اقدام به ثبت درخواست پذیرش تحصیلی نمایند. لازم به ذکر است که ددلاین زمان اعلام شده برای آخرین تایم پذیرش در دانشگاه‌های این کشور متفاوت است، پس قبل از هر گونه اقدامی به این موردتوجه داشته باشید. بعد از ثبت درخواست برای اپلای تحصیلی انگلیس فرد می‌بایست طبق شرایط و موارد زیر عمل نماید:

  • داشتن توصیه‌نامه آکادمیک و تخصصی

چنانچه بتوانید حداقل دو توصیه‌نامه از طرف مربی و استاد خود ارائه نماید که نشان از تخصص و توانایی تحصیل شما به‌عنوان یک دانشجوی موفق در رشته موردنظر در دانشگاه داشته باشد، شانس خود را برای اخذ پذیرش از مراکز آموزش عالی انگلستان افزایش خواهید داد.

  • انگیزه‌نامه

ارائه یک انگیزه‌نامه هم اهمیت بسیاری در پذیرش فرد ایفا می‌کند. یک انگیزه‌نامه قوی که اهداف و انگیزه فرد را از تحصیل در رشته و دانشگاه موردنظر مشخص نمایید و مسئولین دانشگاه را مجاب نموده که فرد متقاضی گزینه مناسبی برای تحصیل در مرکز فوق در انگلستان است.

  • آپلود مدارک تحصیلی در مقاطع قبلی برای انجام بررسی‌های نهایی دانشگاه موردنظر

لازم به ذکر است که مدارک متقاضی می‌بایست در سیستم UKPASS که مختص متقاضیان اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی است، برگزار شود. تسلط کافی به زبان انگلیسی از جمله موارد بسیار مهم برای تحصیل در این مقطع در انگلستان است. ضمن اینکه برخی از مراکز آموزش عالی در این کشور متقاضی را ملزم به ارائه مدرک زبان معتبر آیلتس یا تافل می‌نمایند. از دیگر مواردی که در این مقطع امکان دریافت آن وجود دارد، داشتن تجربه کاری مرتبط با رشته تحصیلی فرد متقاضی خواهد بود.

اپلای تحصیلی دکترا

متقاضیان تحصیل در این مقطع نیز باید مانند مقطع کارشناسی ارشد همه مراحل را از ثبت درخواست پذیرش، ارائه توصیه‌نامه، ارائه انگیزه‌نامه قوی، ارائه مدرک تحصیلی در مقاطع قبلی را در سایت موردنظر آپلود نمایند. تا این مرحله شرایط این دو مقطع برای پذیرش و اپلای تحصیلی انگلیس مشترک خواهد بود. تنها تفاوت در پذیرش این مقطع مربوط به پیداکردن و مرتبط بودن با یک استاد راهنما به‌عنوان سوپروایزر متقاضی است. برای این امر که یک مسئله زمان‌بر است، باید از مدت‌ها قبل با یکی از اساتید دانشگاه موردنظر خود از طریق ایمیل در ارتباط باشید و او را با بیان اهداف و قصد خود برای تحصیل در دانشگاه فوق در انگلستان مجاب نمایید. در صورت تأیید شما توسط استاد راهنما، علاوه بر طی نمودن فرایند پذیرش امکان دریافت بورسیه تحصیلی نیز برای فرد افزایش پیدا خواهد کرد. متقاضیان تحصیل در این مقطع در کشور انگلستان باید علاوه بر ارائه مدارک تحصیلی مقاطع قبلی که باید با معدل بالایی همراه باشد، ملزم به ارائه مدرک زبان آیلتس با حداقل نمره ۶.۵ یا تافل با حداقل امتیاز ۹۰ خواهند بود. ضمن اینکه باید یک پروپوزال تحقیقاتی در حیطه رشته تحصیلی خود تهیه و آن را به دانشگاه ارائه نماید.

شرایط اپلای تحصیلی در مدارس انگلیس

متقاضیان تحصیل در مدارس انگلیس می‌بایست بر طبق قوانین وضع شده در این کشور عمل نمایند. این قوانین بسته به مقاطع تحصیلی افراد متفاوت خواهد بود:

  • ورود به سایت

برای این منظور می‌توانید درخواست پذیرش تحصیلی خود را در سایت مدرسه موردنظر ثبت نمایید. لازم به ذکر است که محصلین بین‌الملل مجاز به تحصیل در مراکز آموزشی هستند که توسط دولت این کشور به آنها اختصاص‌داده‌شده است. به همین دلیل قبل از هر گونه اقدامی در خصوص اپلای تحصیلی انگلیس باید به این نکته توجه داشته باشید که مرکز آموزش موردنظر شما به‌عنوان محصل بین‌الملل در لیست ارائه شده وجود داشته باشد.

ضمن اینکه باید شرایطی همچون محل زندگی، سطح تحصیلات، تمکن مالی و... متناسب با مرکز فوق را داشته باشید.

  • ددلاین تحصیلی در مدارس انگلیس

زمان اپلای تحصیلی در مدارس انگلستان باید قبل از شروع سال تحصیلی جدید انجام شود. ازآنجایی‌که این پروسه ممکن است زمان‌بر باشد، بهتر است از یک سال قبل کارهای مربوط به اخذ پذیرش و اپلای تحصیلی انگلیس را برای دانش‌آموز انجام دهید. این زمان برای تحصیل در مقطع ابتدایی باید تا ۱۵ ژانویه هر سال انجام شود و در رنج سنی ۳ تا ۴ سال فرزند این اقدام صورت گیرد. این زمان برای متقاضیان تحصیل در مقطع متوسطه حداکثر تا ۳۱ اکتبر خواهد بود. این نکته را در خصوص پذیرش تحصیلی انگلستان به‌خاطر داشته باشید که مدارک تحصیلی فرد باید قبل از آغاز سال تحصیلی جدید در اختیار مراکز آموزشی و سازمان‌های دولتی در این کشور قرار گیرد، تا پروسه بررسی به‌درستی انجام و امکان‌ پذیرش برای دانش‌آموز فراهم شود.

  • مدت‌زمان پاسخ به درخواست توسط مدارس

 تحت این شرایط و در صورت تکمیل بودن مدارک و فرم اپلای مربوطه، دولت انگلیس نهایتاً تا ۱۶ آوریل برای مقطع ابتدایی و تا اول مارس برای مقطع متوسطه اقدام به پاسخ‌دهی درخواست پذیرش خواهد نمود. براین‌اساس دانش‌آموز ملزم به ارائه مدارک زیر برای پذیرش در مدارس انگلستان خواهد بود:

  • مدرک تحصیلی به همراه ریزنمرات تحصیلی برای محصلین متقاضی تحصیل در مقاطع متوسطه
  • توصیه‌نامه از طرف مرکز آموزش قبل
  • مدارک شناسایی معتبر فرد متقاضی
  • پرداخت هزینه‌های مربوط به بررسی و پذیرش تحصیلی
  • ارائه مدرک معتبر زبان آیلتس یا تافل

و... از جمله مدارک مهم برای ویزای تحصیلی انگلیس خواهد بود. البته متقاضیان تحصیل در مدارس این کشور بعد از اخذ پذیرش برای اخذ ویزای دانش آموزی باید اقدام نمایند که خود مستلزم ارائه مدارک خاص خود خواهد بود.

مراحل اپلای و اخذ ویزای تحصیلی انگلیس

برای اخذ ویزای تحصیلی انگلستان، باید دانشگاه مناسبی را انتخاب کنید. ممکن است شرایط پذیرش برای رشته تحصیلی شما در برخی از دانشگاه‌های این کشور، راحت‌تر و بهتر باشد. بعد از انتخاب دانشگاه مقصد، می‌توان گفت شما در ابتدای مسیر اپلای و اخذ ویزای تحصیلی انگلستان قرار دارید. گام‌های بعدی که باید بردارید عبارتند از:

  1. پیدا کردن تاریخ آغاز ترم تحصیلی و ددلاین پذیرش دانشگاه مقصد
  2. ارزیابی هزینه‌ها و برآورد مالی، از میزان شهریه گرفته تا تمکن مالی برای ویزای تحصیلی انگلستان
  3. پر کردن فرم درخواست در سایت دانشگاه و پرداخت هزینه اپ فی
  4. مکاتبه و مصاحبه با اساتید
  5. آزاد سازی مدارک تحصیلی دانشگاهی
  6. ترجمه مدارک تحصیلی و مدارک هویتی
  7. اخذ نوبت سفارت برای درخواست ویزای تحصیلی
  8. تهیه ملزومات سفر به انگلیس مثل پیدا کردن اقامتگاه یا رزرو خوابگاه

وکیل ویزای تحصیلی انگلیس

وکیل مهاجرت یکی از اشخاصی است که بر زندگی فرد متقاضی مهاجرت بسیار اثرگذار خواهد بود. مهارت‌های عمومی و تخصصی وکیل مهاجرت به خصوص در زمینه مهاجرت تحصیلی بسیار مهم است. اخذ ویزای تحصیلی انگلیس، دشوارترین مرحله مهاجرت تحصیلی به انگلیس است. شاید تعجب کنید اگر بدانید موارد بسیار زیادی وجود داشته‌اند که فرد متقاضی، از دانشگاه مورد نظر خود پس از چند ماه یا سال، پذیرش گرفته است، اما در مرحله اخذ ویزا، موفق نشده است. برای حضور در سفارت انگلیس و اخذ ویزای تحصیلی این کشور حتماً از تجربیات یک وکیل حرفه‌ای استفاده کنید. با حضور وکیل ویزای تحصیلی انگلیس، می‌توانید فرایند اخذ ویزای تحصیلی را بدون ریسک پشت سر بگذارید. با استفاده از تجربیات چنین وکیلی جلسات مصاحبه شما با آفیسرهای سفارت انگلیس نیز به خوبی و خوشی طی خواهد شد.

شرایط سنی اپلای تحصیلی انگلیس

خوشبختانه هیچ‌گونه محدودیت سنی برای تحصیل در انگلستان و اخذ پذیرش از مراکز آموزشی این کشور وجود ندارد. به همین دلیل هر فردی در هر سطح علمی و سنی در این کشور جایگاه خاص خود را در نظام آموزشی انگلیسی دارد. البته متقاضیان تحصیل در مقاطع قبل از دانشگاه در مدارس این کشور برای دریافت ویزای تحصیلی بعد از اخذ پذیرش و اپلای تحصیلی انگلیس محدود به شرایط سنی هستند. برای این منظور متقاضی باید از والدین یا سرپرست قانونی خود یک رضایت‌نامه رسمی ارائه نماید. البته اجازه همراهی والدین برای متقاضیان زیر ۱۲ سال تحصیل در انگلستان وجود دارد. در این شرایط والدین باید با دریافت ویزای والدین دانش‌آموزی انگلیس مجوز ورود به خاک کشور را دریافت نمایند.

براین‌اساس شرط سنی برای ورود به دانشگاه‌های این کشور و اخذ پذیرش حداقل ۱۷ سال ذکر شده است. البته برخی از مراکز آموزش عالی برتر در این کشور برای پذیرش تحصیلی در مرکز خود برخی محدودیت‌ها را اعمال نموده‌اند که شرط سنی هم یکی از این موارد است. به‌عنوان‌مثال دانشگاه کمبریج برای پذیرش تحصیلی سن قانونی ۱۸ سال را برای متقاضیان اعلام نموده است. ولی به‌صورت کلی به جز در مقاطع قبل از دانشگاه که فرد برای دریافت ویزا محدودیت سنی داشته و باید پروسه اداری مربوط را دراین‌خصوص انجام دهد، هیچ‌گونه محدودیت سنی برای پذیرش تحصیلی در این کشور وجود ندارد.

مشاوره اسکورایز

پذیرش و ویزای تحصیلی انگلیس یکی از گزینه‌های مهم در بین متقاضیان تحصیل بین‌الملل است که دارای چالش‌ها و قوانین خاص خود در مقاطع تحصیلی است. ازاین‌رو برای پیشبرد بهتر و بدون نقص کارها بهتر است از افراد متخصص در این زمینه در مؤسسات و شرکت‌های مهاجرتی استفاده کنید. مشاوره از مؤسسه اسکورایز از بین صدها مؤسسه مهاجرتی برای بورسیه تحصیلی انگلستان می‌تواند یکی از این گزینه‌های انتخابی برای شما باشد. شما با مراجعه به وب‌سایت این شرکت و یا صفحه‌های مجازی آن از روند پرونده‌های مهاجرتی به‌ویژه مهاجرت‌های تحصیلی موفق توسط این مرکز اطلاعات کسب نموده و با آمار رضایت کاربران، این مؤسسه مهاجرتی را جهت مشاوره و کارهای مربوط به مهاجرت تحصیلی خود انتخاب نمایید.

کلام پایانی

کشور پادشاهی انگلیسی یکی از مقاصد پرطرفدار برای مهاجرت تحصیلی متقاضیان بین‌المللی طی سال‌های اخیر بوده است. سطح بالای آموزش‌ها در مقاطع تحصیلی مختلف در کنار امکانات ویژه آموزشی و اپلای تحصیلی انگلیس در تمامی مقاطع بدون محدودیت سنی همه‌وهمه جز عواملی است که باعث افزایش این آمار شده است. ما در طی این مقاله در حد توان به همه ریزه‌کاری‌ها و مطالب مربوط به اخذ پذیرش تحصیلی در کلیه مقاطع تحصیلی انگلستان اشاره نموده‌ایم. امیدواریم که مطالب ارائه شده مفید واقع شود.

مقالات ما

اخبار و مقالات اسکورایز

مشاهده همه
نظرات کاربران

نظرات کاربران ، اعتبار اسکورایز