شرایط اقامت و کار بعد از تحصیل در کشور های مختلف چگونه است؟

بعد از تحصیل چقدر می توانید در کشور مورد نظر بمانید؟ شرایط گرفتن اقامت چگونه است؟

محمدرضا طیران

محمدرضا طیران

1399 - 03 - 24
sc orize blog. sc orize blog.
فهرست مطالب
  1. منتظر بمانید...

 

تصور کنید که همین الان بهترین پذیرش از هر دانشگاهی که فکر را بکنید دارید. 

زمان خیلی زیادی را صرف کرده اید، هزینه های بسیاری پرداخت کردید، و مهمتر از همه ی این ها چقدر انرژی ذهنی صرف کرده اید.در نهایت تحصیلتان را تمام کرده اید و آماده اید که فارغ التحصیل شوید، ولی می خواهید که در همان کشور بمانید و از این فرصت به نحو احسن استفاده کنید.

پس لازم است که قوانین بعد از درس خواندن در کشورهای مختلف را بدانید

طبق آمار ۳۵ درصد کسانی که اپلای می کنند علافه دارند که بعد از اتمام تحصیل بتوانند کار پیدا کنند.

شرایط اقامت بعد از تحصیل چگونه است؟
چطور می توانید بعد از اتمام تحصیل کار پیدا کنید؟

انگلستان

اخیرا، دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد می توانند تا ۶ ماه بعد از تمام شدن تحصیل بمانند، البته دانشجویان دکتری حق ماندن تا ۱ سال هم دارند. برای کسانی که می خواهند بیشتر از ۶ ماه بمانند، "employer sponsorship with a Tier 2 visa " ضروری است. تنها استثناء طرح طولانی کردن دوره ی دکتری شماست (برای کسانی که فارغ التحصیل دکتری در انگلیس شدند.*

البته این قوانین ممکن است برای سال بعد تغییر کنند و تا ۲ سال فارغ التحصیلان از انگستان بتوانند در این کشور بمانند.

 

آمریکا

آن دسته از دانشجویانی که تصمیم به تحصیل در آمریکا با ویزای F1 گرفتند بلافاصله فرصت ۶۰ روزه استفرار در آمریکا را بعد از پایان تحصیل دارند.

دانشجویان F1 (یک نوع ویزا ) می توانند برای Optional Practical Training یا اصطلاحا OPT اپلای کنند، که به آن ها اجازه می دهد که ۱۲ ماه کار عملی مرتبط با مدرکشان داشته باشند.

با افزایش محدودیت ویزای های F1 دانشجویی و آپشن های کم برای ویزای کاری بعد از تحصیل، خیلی از دانشجویان بین المللی تصمیم می گیرند که جایی دور از آمریکا را برای ادامه تحصیل یا کار انتخاب کنند.

این را هم در نظر بگیرید که شرایط کار در آمریکا خیلی عالی است و کمتر کسی را پیدا می کنید که مدرک داشته باشد و کار پیدا نکند.

استرالیا

در استرالیا دانشجویان می توانند برای ساب کلاس ۴۸۵ اقدام کنند (Temporary Graduate visa ) که به شما اجازه می دهد ۲ تا ۴ سال بعد از فارغ التحصیلی در این کشور بمانید.

دانشجویان با مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد می توانند ۲ سال بمانند ولی دانشجویان کارشناسی ارشد که course-based نیستند و research-based یا by research  گفته می شوند تا ۳ سال می توانند بمانند.

این ویزا همچنین دانشجویان بین المللی را قادر می سازد تا اعضای فامیلشان هم داخل اپلیکیشن خود وارد کنند.

کانادا

دانشجویان بین المللی که در کانادا تحصیل می کنند می توانند برای کار بعد از تحصیل اقدام کنند (Post-Graduation Work Permit)، که شما می توانید تا ۳ سال بعد از اتمام تحصیل در کانادا بمانید.

بعد از اینکه فارغ التحصیل شدید در کانادا، ۶ ماه اجازه دارید که برای کار اقدام کنید و می توانید یا از کانادا یا از کشور خودتان این کار را انجام دهید.

این قوانین ساده که اصلا آدم را اذیت نمی کند دانشجویان را تشویق می کند تا به جای انتخاب آمریکا و انگلستان کشور کانادا را به عنوان مقصد انتخاب کنند

فرانسه

کسانی که مدرکی را در فرانسه تمام می کنند ویزایی تحت عنوان Autorisation provisoire de Séjour یا (APS) به شما این امکان را می دهد که تا ۱ سال بمانید.

این استقرار موقت برای دانشجویان غیر اروپایی و سوئیسی فراهم شده است و هزینه های در بر ندارد.

در حالی که فارغ التحصیلان اجازه دارند که تحت ویزای APS کار کنند، این محدودیت را هم دارند که حدود ۲۰ ساعت در هفته مشغول به کار باشند. در صورتی که شغل تمام وقت پیدا کنید، می توانید ویزای خود را از APS به temporary work visa تغییر دهید.

آلمان

بعد از فارغ التحصیلی در آلمان، دانشجویان می توانند اقامت خود را تا  ۱۸ ماه گسترش دهند. 

این مدت زمان به شما اجازه می دهد که کار مرتبط با رشته ای که خواندید را پیدا کنید.

هر وقت که پیشنهاد کاری داشتید، می توانید برای German residence permit یا EU Blue Card اپلای کنید.

این کار سخاوتمندانه که کشور آلمان می کند و این اجازه را به شما می دهد یک مشوق بسیار عالی برای دانشجویان است، مخصوصا برای کسانی که می خواهند در اروپا کار کنند، و به همین علت است که دانشجویان داخل آلمان دغدغه کار ندارند و تمرکزشان روی درس و تحقیقات علمیشان است.

 

 

خلاصه اینکه ...

شرایط کاری بعد از تحصیل می تواند تاثیر عمیقی روی دانشگاهی که انتخاب می کنید داشته باشد. شاید بی دلیل نیست که دانشگاه های خارج از کشور دولت ها را مجبور می کنند که شرایط کاری بعد از تحصیل و ویزا را آسان کنند. 

همچنین خیلی حیاتی است که بدانید کارکنان دانشگاه های خارج از کشور این دغدغه شما را می دانند و در پیدا کردن کار بعد از فارغ التحصیلی خیلی می توانند کمکتان کنند. 

دانشجویان همین الان در فکر هستند که بعد از تحصیل چه کاری می توانند انجام دهند و چه حقوقی می گیرند و این یک فاکتور انکار ناپذیر در سرنوشت و آینده شماست. 


 

مقالات ما

اخبار و مقالات اسکورایز

مشاهده همه
نظرات کاربران

نظرات کاربران ، اعتبار اسکورایز

دانیال ملک حسینی

دانیال ملک حسینی

09 - 04 - 1399

سلام، این مقاله عالی بود تشکر می کنم. لطفا در مورد سایر کشورها نیز اطلاعات بدهید بویژه کشورهای اسکاندیناوی مثل سوئد و در آسیا کشور مالزی. سپاسگزارم