چگونه دانشگاه مورد نظرمان را پیدا کنیم؟

کجا و برای چه رشته ای اپلای کنیم؟ سوالاتی که سهل انگارانه جواب داده میشوند و نتیجه عکس میدهد

شایان زمانی

شایان زمانی

1396 - 09 - 29
sc orize blog. sc orize blog.
فهرست مطالب
  1. منتظر بمانید...

خیلی از وقت ها پیش می آید که بعضی از افراد با تلاش چندین ماهه موفق میشن که پذیرش از یک دانشگاه خوب بگیرند و البته با فاند کامل اما به دلایلی ترجیح بدهند که این پذیرش را قبول نکنند یا اینکه بعد از قبول کردن پذیرش کاملا از مسیری که انتخاب کرده اند پشیمان شوند.

شاید مرحله این که کجا برویم، چه بخوانیم، با چه کسی کار کنیم از مهم ترین سوالات پروسه اپلای باشد اما متاسفانه خیلی سهل انگارانه پاسخ داده می شوند و باعث انواع و اقسام احساس های نامطلوب می شود. به نوعی که خیلی ها ترجیح می دهند به ایران برگردند و همه چیز را از اول شروع کنند.

مهم ترین عامل این انتخاب شماست که تعیین می کند بهترین سال های جوانی خود را چگونه بگذرانید که اگر این مرحله به درستی انجام نشود خیلی از ملال های زندگی دور از خانواده پررنگ تر و سختی ها بیشتر به چشم می آیند به شکلی که رضایت از خود را به هیچ عنوان به همراه ندارد.

در این انتخاب چندین عامل و فاکتور نقش دارند که به ترتیب عبارتند از 
کشور، شهر، دانشگاه، رشته و استاد. که تا حد امکان باید در انتخاب این 
موارد دقت لازم را داشته باشیم.

انتخاب کشور

در انتخاب کشور حتما با شرایط آن کشور آشنا شوید و با خودتان خیلی روراست چک کنید که آیا خواسته های شما را به عنوان یک کشور ایده ال تامین می کند یا خیر؟ 
مثلا شاید برای یک نفر دوری یا نزدیکی به ایران خیلی مهم باشد چرا که ترجیح می دهد در فاصله های زمانی کوتاه به ایران و خانواده سر بزند. 
یا اینکه خیلی مهم باشد که از لحاظ اقامت در آینده قوانین مناسبی داشته باشد. 
یا اینکه از لحاظ هزینه ها خیلی ارزان باشد یا زبان رسمی آن کشور و …

انتخاب شهر

در انتخاب شهر به جمعیت یک شهر، به فرصت های شغلی آن، به امکانات تفریحی یا هر موضوع دیگری که برای شما در یک شهر اهمیت دارد فکر کنید.

انتخاب دانشگاه

برای خیلی ها این موضوع بسیار مهم است که دانشگاه مورد تحصیل آنها از لحاظ علمی رتبه خوبی داشته باشد، اما برعکس ممکن است فردی برای مثال در دوره کارشناسی در دانشگاه صنعتی شریف درس خوانده باشد و خاطره خوشی از دانشگاهی با رنک بالا و سخت گیر نداشته باشد و ترجیح بدهد تا در دانشگاه متوسط تری ادامه تحصیل بدهد. 
برای دیدن رنکینگ و رتبه علمی دانشگاه های مختلف در تمام کشور های جهان از دید وزارت علوم می توانید به این لینک مراجعه کنید.

انتخاب رشته

خیلی ها از ادامه تحصیل در رشته قبلی خود خسته شده اند و ترجیح می دهند که در رشته دیگری ادامه بدهند اما چون این کار را ممکن نمی بینند با اکراه به رشته خود ادامه می دهند و پشیمانی به بار میاورد. با توجه به ارتباط همه رشته ها با هم حتما شاید بتوانید از علم خود در سایر رشته ها استفاده کنید پس زود تصمیم اشتباهی نگیرید.

انتخاب استاد

مهم ترین فردی که قسمت اعظمی از جوانی خود را در غربت با او می گذرانید استاد شماست. حتما سعی کنید تا در انتخاب اولا زمینه کاری استاد خود دقت کنید ثانیا در صورت پذیرش حتما پرس و جوی لازم را قبل از تایید پیشنهاد انجام دهید. و به قولی به هر قیمتی تن به این قضیه ندید.

امیدوارم همگی با انتخابی درست مسیر زیباتری در زندگی خود رقم بزنید. 
نظرات خودتون در این مورد رو میتونید در قسمت کامنت ها به اشتراک بگذارید.

مقالات ما

اخبار و مقالات اسکورایز

مشاهده همه
نظرات کاربران

نظرات کاربران ، اعتبار اسکورایز

rey

rey

01 - 04 - 1399

سلام اگر دوره دکتری در آلمان بخواهیم پذیرش بگیریم و در موضوعی بغیر از موضوع پایان نامه ارشد فعالیت کنیم ایا این کار ممکن است؟ چون ممکنه یک فرد چند زمینه تحقیقاتی داشته باشه و ممکنه علاقه در طول زمان تغییر کنه

Fatemeh

Fatemeh

06 - 12 - 1398

سلام.من یه دانش آموز كنكوری ریاضی هستم.به رشته های مهندسی علاقه ندارم و عاشق ریاضیات کاربردها هستم و علاقه به تحصیل در دانشگاه توکیو ژاپن رو دارم . آیا دانشگاه های ژاپن در علوم پایه هم دانشجو پذیرش میکنن؟

پاسخ مهراد عابدی

سلام دوست عزيز، بله بورسيه داره ولي زبانش ژاپنيه