مدارس ابتدایی انگلیس برای دانش آموزان ایرانی با ساده ترین متد

تحصیل در مدارس ابتدایی انگلیس با توجه به شرایط ثبت‌نام، روش تدریس و میزان شهریه برای افراد مهاجر گزی

متخصص اپلای مهندس یکتا

متخصص اپلای مهندس یکتا

1401 - 10 - 18
sc orize blog. sc orize blog.
فهرست مطالب
  1. منتظر بمانید...

اپلای مدارس ابتدایی انگلیس برای دانش آموزان ایرانی با توجه به شرایط ثبت‌نام، روش تدریس و میزان شهریه برای افراد مهاجر گزینه‌ مناسبی است. والدینی که قصد دارند فرزندان خود را در این مدارس ثبت‌نام کنند، ابتدا باید درخواست خود را از طریق سایت مرکز آموزشی مورد نظر، ارسال کنند. بعد از موافقت و اپلای دانش‌آموزی، امکان اخذ ویزا تحصیلی نیز فراهم می‌شود. کشور انگلستان یکی از بهترین مقاصد برای مهاجرت تحصیلی محسوب می‌شود. فرزندان شما می‌توانند دوره دبستان را در بهترین مدارس انگلستان بگذرانند. اپلای مدارس ابتدایی انگلیس شرایط و امکانات بسیار زیادی برای تحصیل دانش‌آموز در سطح بین‌المللی، فراهم می‌کنند. تحصیل در مدارس انگلیس در مقطع دبستان یکی از روش‌های تامین آینده تحصیلی فرزندان است.

هزینه پذیرش دبستان در انگلیس با توجه به نوع مدرسه متفاوت است. همانطور که می‌دانید در این کشور نیز مانند سایر نظام‌های آموزشی در دنیا، امکان پذیرش در مدارس دولتی، خصوصی و شبانه‌روزی وجود دارد. معمولا دانش‌آموزان خارجی، مدارس شبانه‌روزی را به علت امکان اسکان، برای اپلای ابتدایی در انگلستان انتخاب می‌کنند.

به منظور ثبت‌نام دانش‌‎آموز در مدارس باید روش تدریس، قوانین مدارس انگلستان و سن ورود به مراکز آموزشی در این کشور بررسی شوند. انواع مدارس ابتدایی در انگلستان سالانه پذیرایی دانش‌آموزان زیادی از سراسر دنیا هستند. بسیاری از والدین تمایل دارند که فرزندانشان از مزایایی مانند امکانات آموزی و رفاهی و بورسیه تحصیلی استفاده کنند. این مزایا با توجه به کشور مورد نظر ممکن است متفاوت باشند.

پذیرش در مدارس ابتدایی انگلیس چه شرایطی دارد؟

سن شروع تحصیل اجباری در کشور انگلستان از 5 سالگی است. دانش‌آموزان به منظور پذیرش در مدارس ابتدایی انگلیس، باید از این سن، تحصیل را آغاز کنند. ممکن است برخی از والدین، فرزند خود را از سن 4 سالگی در مدرسه ثبت‌نام کنند. انگلیس یکی از پیشرفته‌ترین سیستم‌های آموزشی در جهان را دارا است. به همین دلیل سطح علمی دانش‌آموزان در این کشور بسیار بالا است. همین امر موجب می‌شود که بعد از فارغ‌التحصیلی، امکان ورود به دانشگاه‌ها به راحتی فراهم باشد.

مدارکی که در انتهای هر دوره تحصیلی به دانش‌آموزان اعطا می‌شود، در سراسر دنیا معتبر هستند. سیستم آموزشی این کشور با آمریکا برابری می‌کند و بهترین مدارس و دانشگاه‌های دنیا، در این کشور واقع شده اند. شرایط عمومی اپلای در مدارس ابتدایی این کشور با شرایط دیگر کشورهای اروپایی چندان تفاوت ندارد.

روش تدریس در مدارس ابتدایی انگلستان

دانش‌آموزان برای پذیرش در مدارس ابتدایی انگلیس و سایر کشورهای اروپایی از سنین 5 تا 11 سالگی درس می‌خوانند. نظام آموزشی کشور انگلستان به گونه‌ای است که دوره ابتدایی در دو مرحله ارائه می‌شود. در این صورت دوره اول از سن 5 تا 7 سال و دوره دوم از 8 تا 11 سال است. در این کشور سیاست‌های آموزشی به صورت تمرکزگرا هستند و برنامه آموزشی و روش تدریس نیز بر همین اساس تعیین می شوند. افزایش استانداردهای آموزشی یکی از اهداف نظام آموزشی انگلستان است. روش تدریس در مقطع ابتدایی به گونه‎‌ای طراحی شده‌است که اهداف کلی آموزشی انگستان عملی شوند. کسب مهارت‌های مختلف آموزشی و علمی، از دیگر اهداف سیستم آموزشی این کشور می‌باشد.

بحث تضمین کیفیت آموزشی (QAA) در کشور انگلیس بسیار اهمیت دارد. این نهاد از ارگان‌های مستقل در این کشور است که به ارزیابی عملکرد مراکز آموزشی می‌پردازد. دوره ابتدایی به عنوان اولین مرحله (Key Stage) تحصیلی، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. برخی از کودکان مستقیما به این دوره وارد می‌شوند و در کلاس‌های پیش‌دبستانی شرکت‌ نکرده‌اند. دروسی مانند ریاضی، تاریخ، جغرافیا، موسیقی و ... در این مقطع با توجه به روش تدریس نظام آموزشی، تدریس می‌شوند. در این مقطع تنها هدف ارزیابی، میزان پیشرفت دانش‌آموزان در مباحثی مانند زبان انگلیسی، ریاضی و علوم مختلف است. یکی از روش‌های پیشرفت در مقاطع بالاتر، اپلای در مدارس ابتدایی انگلیس است؛ زیرا این کشور از سطح بالای آموزشی و امکانات رفاهی برخوردار است.

انواع مدارس ابتدایی در انگلستان

به منظور اپلای در مدارس ابتدایی انگلیس (primary school)، باید با انواع مراکز آموزشی آن در این مقطع آشنا شویم. به طور کلی مدارس ابتدایی در این کشور نیز مانند سایر مقاطع، به سه دسته تقسیم می‌شوند. انواع مدارس ابتدایی در انگلستان عبارتند از:

  • مدارس دولتی: این مدارس از طریق بودجه دولتی تامین مالی می‌شوند و اداره آن‌ها توسط مقامات محلی انجام می‌شود.
  • آکادمی‌ها: این مدارس نیز با استفاده از بودجه دولتی تامین مالی می‌شوند؛ اما مقامات محلی در اداره آن‌ها نقشی ندارند.
  • مدارس خصوصی: برای تحصیل در مدارس ابتدایی انگلیس که به صورت خصوصی اداره می‌شوند، باید شهریه پرداخت شود.

برخی از مدارس خصوصی به صورت شبانه‌روزی اداره می‌شوند. این موضوع موجب می‌شود که شرایط برای اسکان دانش‌آموزان خارجی نیز فراهم شود. در صورتی که والدین دانش‌آموز با استفاده از ویزای همراه، وی را همراهی نکنند، این مدارس انتخاب مناسبی برای دانش‌آموز هستند. در صورتی که شهروند کشور انگلستان باشید و یا والدین شما اقامت این کشور را داشته باشند، امکان اپلای تحصیلی انگلیس در مدارس دولتی بدون نیاز به پرداخت شهریه وجود دارد.

در حال حاضر مدارس خصوصی امکانات بسیار ویژه‌ای را از نظر آموزشی و رفاهی برای دانش‌آموزان فراهم کرده‌اند. به همین دلیل سطح علمی دانش‌آموزان فارغ‌التحصیل در این مدارس بسیار بالا است. از این رو برای ورود به مقطع راهنمایی و دبیرستان مشکلات کمتری پیش رو دارند. گاهی نیز امکان استفاده از بورسیه تحصیلی یا تخفیف در شهریه برای دانش‌آموزان ممتاز وجود دارد.

مقطع ابتدایی در انگلستان از چه زمانی شروع می شود؟

به منظور اپلای در مدارس ابتدایی کشور انگلستان باید با قوانین آموزشی این کشور آشنا باشید. به منظور پذیرش در مدارس ابتدایی انگلیس باید از ماه سپتامبر هر سال، آماده ورود به سال تحصیلی جدید باشید. سال تحصیلی از ماه سپتامبر تا جولای ادامه دارد و به صورت کلی دانش‌آموز باید 3 ترم را در یک سال تحصیلی بگذارند که در ادامه به زمان شروع هر ترم اشاره خواهیم کرد:

  • ترم پاییزه مدارس ابتدایی انگلیس: شروع از سپتامبر تا اواسط ماه دسامبر
  • ترم بهاره مدارس ابتدایی انگلیس: شروع از ماه ژانویه تا اواسط ماه مارچ
  • ترم تابستانه مدارس ابتدایی انگلیس: شروع از ماه آوریل تا اواسط ماه جولای

برای اپلای در مدارس ابتدایی انگلیس باید به زمان شروع سال تحصیلی در این کشور دقت شود. حداقل باید سه ماه قبل از شروع سال تحصیلی مراحل دریافت پذیرش و ویزای دانش‌آموزی انگلیس را طی کرده باشید.

مشاوره تخصصی در مورد مدارس ابتدایی انگلیس برای دانش‌آموزان ایرانی

مدارس انگلیس اغلب پذیرای دانش‌آموزان خارجی در مقاطع مختلف هستند. برخی از آن‌ها نیز تنها در مقطع ابتدایی پذیرش دارند. به منظور آشنایی با این مدارس بهتر است نسبت به دریافت مشاوره تخصصی در مورد مهاجرت تحصیلی به انگلیس اقدام کنید. ما در تیم اسکورایز بهترین مدارس ابتدایی را به شما معرفی خواهیم کرد. در این صورت دیگر نیازی به جستجوی زمان‌بر در اینترنت نیست. کسب اطلاعات درست می‌تواند مسیر را برای مهاجرت تحصیلی فرزند شما، هموار کند. دانش‌آموزان ایرانی می‌توانند در مقطع ابتدایی در مدارس انگلیس تحصیل کنند؛ اما این کشور قوانین سخت‌گیرانه‌ای در مورد اپلای دانش‌آموزی دارد که از طریق مشاوره راه‌های ورود به این مدارس را به شما خواهیم گفت.

مقالات ما

اخبار و مقالات اسکورایز

مشاهده همه
نظرات کاربران

نظرات کاربران ، اعتبار اسکورایز