◀️    نصفشو بده ویزا شو   ▶️

یادگیری زبان با آهنگ

یکی از راه‌های خوب تقویت زبان گوش دادن به آهنگه، در مقاله می‌آموزیم با لذت زبانمون رو تقویت کنیم

محمدرضا طیران

محمدرضا طیران

1397 - 08 - 28
sc orize blog. sc orize blog.
فهرست مطالب
  1. منتظر بمانید...

آیا از طریق موزیک میتونیم زبان یاد بگیریم؟

جواب به این سوال اینه:

قطعا میتونید!

از آهنگ های آروم گرفته تا جدیدترین آهنگ های روز، این موزیک ها در واقع یه ابزار خوبی برای یادگیری زبان هستن.

البته موزیک های پاپ همه ماجرا نیست. هر نوع موزیکی، از هر خواننده ای در صورتی که متن داشته باشه در پروسه یادگیری زبان مفیده. تنها کافیه اون رو در مسیر یادگیری از راه درست استفاده کنید و موزیکی رو انتخاب کنید که از شنیدنش لذت می برید.پس بیاید تا با هم این روش رو بررسی کنیم:

یادگیری زبان با آهنگ شما رو از خواندن کسل به یادگیری شاد هدایت میکنه

مهمترین بخش یادگیری زبان صحبت با یک فرد محلی یا به اصطلاح native هست. اما دومین بخش مهم یادگیری چیه؟ اینکه خودتون یاد بگیرید.

موزیک ها برای اینکه خودتون به صورت سلف استادی یاد بگیرید عالین چونکه در حین یادگیری خسته نمیشید و خب یه راه پر بازدهی هم هست.

همین الان دیکشنری که داری روبنداز زمین و دی جی رو صدا بزن! یا اگه دی جی دم دست نیست از گوشی هوشمندت یه موزیک باحال با صدای بلند پخش کن.

موزیک چطوری کمکتون میکنه زبان یاد بگیرید؟

یادگیری موزیک برای آموختن هر زبانی یک ابزاره خوبی برای هدفتنه چون …

از ذهن نمی ره: تا حالا شده یه موزیکی گیر کنه تو مغزتون و هی تکرار بشه؟ برای کی اتفاق نیفتاده! موزیک ها میچسبن به سلول های مغزتون که اصلا برای همین در کلاس های زبان موسیقی میزارن که لغات جدید رو راحت تر حفظ کنید. بیشتر کسایی که از موزیک لذت می برند به آهنگ که بهشون علاقه مندن نه یک بار بلکه چندین بار گوش میدن نه با گوششون بلکه با قلبشون. این تکرار یک فرمول عالی برای حفظ لغات هست که متاسفانه نمیتونید از شر لغات حفظ شده راحت بشید! هیچ گرامری لازم نیست!!!

قابل حمله: هرجا که باشید میتونید گوش کنید، بر خلاف کتاب ها، کلاس زبان رفتن یا فیلم دیدن. هر موقع که وقت خالی داشتید یک پلی لیست باحال از آهنگ های مورد علاقتون تو گوشیتون درست کنید. حواستون باشه که با توجه و فعال گوش بدید. به لغات، تلفظ ها، عبارات توجه ویژه ای بکنید تا بیشترین سود رو ببرید.

خوندن با آهنگ تلفظتونو بهتر میکنه: لذتی که در خوندن با خواننده هست کمک میکنه تا تلفظ هارو راحت تر انجام بدید.

متن موزیک کمک میکنه لغات رو یاد بگیرید: یاد گرفتن اینکه لغات چطوری در جملات استفاده می شن کلید یادگرفتن صحبت به زبان جدید در جهانه. شما نمیتونید یه لغت رو تنها یاد بگیرید و بررسی کنید و انتظار داشته باشید که روان صحبت کنید. این طوری فکر کنید که حتی اگر شما میتونستید یه دیکشنری رو تو مغزتون دانلود کنید، بازهم یک صحبت کننده روان در زبان انگلیسی یا هر زبان دیگه ای نمیشدید چون که هیچ ایده ای نداشتید که چه لغاتی و چطور با هم به کار ببرید.

در واقع مشکلی که امروزه در کلاس های زبان هست اینه که زبان آموزان و دانشجویان یک سری لغات رو فقط حفظ میکنند و هنوز هم نمیتونن صحبت کنند!

آهنگی رو انتخاب کن که ازش لذت می بری

خیلی واضحه ولی من بسیاری از زبان آموزان رو دیدم که فقط رادیو رو به زبان انگلیسی روشن میکنن و گوش میدن یا هر آهنگی که کارشون بیاد رو دانلود میکنند چون فقط شنیدن که آهنگ محبوبیه یا لغات خوبی توش پیدا میشه. 
بقیه هم آهنگ هایی که آروم و ملایمند رو چشم بسته دانلود می کنند و گوش میدن چون احتمالا خیلی راحت میشه متنشو فهمید و ریتم آرومی داره.

به درد نمی خوره ! شما حتما باید آهنگی رو انتخاب کنید که باهاش زندگی کنید و یه جورایی علاقه مند باشید هزار بار هم اون رو گوش بدید.( اگه همچین آهنگی رو دوست دارید برامون کامنت کنید) 
اگه هنوز آهنگ مورد علاقتونو پیدا نکردید میتونید از سرویس های آنلاین آهنگ سبک مورد علاقتونو پیدا کنید. سرویس هایی مثل

  • Pandora
  • soundcloud
  • Spotify

آهنگ رو چند قسمتش کن

یادگیری و حفظ کل یک آهنگ در نگاه اول دشواره. به تکه های کوچکتری اون رو تقسیم کنید مخصوصا اگر که تعداد زیادی لغت براتون جدیدن. برای شروع یادگیری لغات از کروس (قسمت هایی از آهنگ که چند بار تکرار می شن) شروع کنید. چون که چند بار تکرار میشه واین خوبه. بعد از یادگیری لغات اون قسمت رو چند بار گوش بدید تا احساس راحتی با اون قسمت بکنید. یعنی لغاتی که خواننده میگه رو به راحتی میفهمید و معنیشون هم تداعی میشه.

فقط گوش نکن: بخون باهاش!

بهترین راه یادگیری زبان اینه که صحبت کنی!

بهترین راه هم برای یادگیری یه آهنگ اینه که بخونی باهاش!

آهنگی رو انتخاب کن که دوست داری و احتمالا نمیتونی مقاومت کنی که باهاش نخونی. احساس بدی داری که باهاش بخونی؟ خجالت نکش. لازم نیست که هنگام خوندنت فیلم از خودت بگیری و تو اینستات بزاری تا جهان خوندنتو ببینه. فقط پیش خودت بخون تا از مزایای این روش استفاده کنی.

یادبگیر که حتی یک آهنگ کوچولو رو به زبانی که داری یاد میگیری بخونی و مطمئن باش که بعد از حفظش شگفت زده میشی. هر جا که بودی آهنگ بخون. توی خونه، موقع رانندگی، توی حمام یا برای لاک پشت یا سگ خونگیت. (نکته: اگه سگت واق واق کرد یعنی داری عالی میخونی)

من مطمئنم که الان خیلی از این روش خوشت اومده و میدونم شاید یادت بره انجامش بدی.

خب ما این کا رو برات کردیم. کافیه بری به آدرس :

scorize.com/lang

و موزیک ویدئو های باحال با معنی لغات مهمشونو ببینی.

مقالات ما

اخبار و مقالات اسکورایز

مشاهده همه
نظرات کاربران

نظرات کاربران ، اعتبار اسکورایز