◀️    نصفشو بده ویزا شو   ▶️

فول فاند استرالیا، داستان موفقیت در بورسیه فول فاند استرالیا

آیا با بورسیه های فول فاند استرالیا آشنا هستید؟ در این مقاله درباره بورسیه فول فاند استرالیا و انو

محمدرضا طیران

محمدرضا طیران

1401 - 04 - 01
sc orize blog. sc orize blog.
فهرست مطالب
  1. منتظر بمانید...

استرالیا کشوری بسیار پیشرفته است که افراد زیادی از سراسر دنیا علاقه‌مند به مهاجرت و زندگی در این کشور هستند. راه‌های زیادی برای رفتن به این کشور وجود دارد، یکی از این راه‌ها گرفتن بورسیه فول فاند استرالیا و تحصیل در این کشور بوده که شرایط آن بسیار مناسب است.

به‌دلیل بالا بودن کیفیت زندگی در این کشور بسیاری از مردم علاقه به زندگی در استرالیا دارند، استرالیا جزو کشورهای پیشرفته‌ای بوده که صنعت و تجارت در آن به‌خوبی رشد کرده است. بنابراین افراد بعد از اتمام تحصیل خود دغدغه بیکاری ندارند و می‌توانند در جایی مشغول به کار شوند.

این کشور در سطح بالایی از لحاظ علمی قرار دارد و تمامی پژوهش‌ها و تحقیقات علمی در این کشور توسط دولت استرالیا حمایت می‌شود. به‌دلیل اهمیت زیاد دولت استرالیا به تحقیقات علمی، دانشگاه‌های این کشور بهترین امکانات تحصیلی را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهند.

لازم به ذکر است که با توجه به استانداردهای بالای دانشگاه‌ها در این کشور، تحصیل در آن رایگان نیست، مخصوصا برای دانشجویان خارجی هزینه‌ها چند برابر می‌شود. با وجود هزینه‌های بالای تحصیل این کشور انواع بورسیه‌ها را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد.

بعد از کشورهای آلمان و کانادا، استرالیا بیشترین و متنوع‌ترین بورسیه‌های تحصیلی را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد. با وجود اینکه این کشور بورسیه‌های زیادی را ارائه می‌کند، اما به دلیل تقاضای زیاد، گرفتن بورسیه از استرالیا تا حدودی سخت است.

یکی از مزایای تحصیل در این کشور قابل قبول بودن مدرک آن برای کشورهای دیگر است، بعد از اتمام تحصیل در استرالیا به راحتی می‌توانید برای کار در کشورهای دیگر اقدام کنید. در این مقاله به بررسی بورسیه فول فاند استرالیا و شرایط دریافت آن می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید:

مهاجرت به استرالیا

بورسیه فول فاند چیست؟

برای افرادی که از موقعیت خانوادگی خوبی برخوردار نیستند، بورسیه فول فاند می‌تواند زندگی آن‌ها را برای همیشه تغییر دهد. به دلیل بالا بودن هزینه‌های تحصیل بسیاری از جوانان نمی‌توانند به هدف‌های خود برسند که بورسیه این رویا را برای آن‌ها دست‌یافتنی می‌کند.

بعضی از کشورهای پیشرفته هرساله تعدادی بورسیه برای دانشجویان خارجی در نظر می‌گیرند که تعداد و نوع این بورسیه‌ها با یکدیگر تفاوت دارد. بورسیه فول فاند به بورسیه‌ای گفته می‌شود که شامل تمام هزینه‌های تحصیل و زندگی یک فرد شود.

کسی که بتواند بورسیه فول فاند بگیرد، تمام هزینه‌های او از طریق دانشگاه یا دولت استرالیا تامین می‌شود، این بورسیه به صورت پرداخت ماهانه به دانشجو تعلق می‌گیرد. مبلغ دریافتی توسط دانشجو شامل شهریه دانشگاه، هزینه رفت و آمد، خوراک و پوشاک می‌شود.

همانطور که گفته شد، بورسیه انواع مختلفی دارد و اگر بورسیه فول فاند نباشد، دانشجو نیاز به کار در حین تحصیل دارد. بورسیه فول فاند استرالیا نیز در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد.

یکی از مزایای این نوع بورسیه این است که دانشجو از بابت هزینه‌های خود نگرانی ندارد و همین امر باعث می‌شود که تمرکز بیشتری روی درس و تحصیل خود داشته باشد. این تمرکز بیشتر باعث می‌شود فرد نمره‌های بهتری کسب کند و آینده شغلی بهتری داشته باشد.

شرایط اخذ بورسیه فول فاند استرالیا

برای گرفتن بورسیه فول فاند استرالیا یکسری شرایط کلی وجود دارد که بدون داشتن آن‌ها امکان گرفتن این بورسیه وجود ندارد. این شرایط شامل افراد همه کشورها نمی‌شود و فقط دانشجویانی که از کشورهای قابل قبول برای استرالیا اقدام کنند، شانس گرفتن این بورسیه را دارند.

همانطور که می‌دانید، زبان کشور استرالیا انگلیسی بوده، بنابراین برای تحصیل در این کشور دانستن زبان انگلیسی از واجبات است. برای اثبات سطح زبان انگلیسی خود باید یکی از آزمون‌های آیلتس یا تافل را بدهید و مدارک خود را به دانشگاهی که می‌خواهید، ارائه کنید.

معمولا نمره زبان مورد قبول برای هر دانشگاه متفاوت است، ولی به طور میانگین حداقل نمره‌ای که برای استرالیا نیاز دارید، 6.5 آیلتس و 87 تافل خواهد بود. هنگام درس خواندن برای این امتحانات هدف خود را مشخص کنید و بدانید که چه نمره‌ای می‌خواهید، اینکار به شما کمک می‌کند که برنامه‌ریزی بهتری داشته باشید.

دقت داشته باشید که شرایط کلی برای هر مقطع تحصیلی یکسان بوده و تفاوت‌های اندکی بین آن‌ها است، اما گرفتن بورسیه در مقطع دکتری و کارشناسی ارشد نسبت به مقطع کارشناسی راحت‌تر است. چراکه تعداد بورسیه‌هایی که هر سال برای این مقطع در نظر گرفته می‌شود، کمتر است.

کارشناسی

به دلیل کمتر بودن تعداد این بورسیه‌ها و تقاضای زیاد گرفتن بورسیه در مقطع کارشناسی سخت‌تر شده است، اما غیر ممکن نیست. با داشتن رزومه‌ای قوی، نمرات بالا و نمره زبان قابل قبول می‌توانید این بورسیه را دریافت کنید و از تحصیل در استرالیا لذت ببرید.

بورسیه‌هایی که در مقطع کارشناسی به دانشجویان تعلق می‌گیرد، معمولا مبلغ کمتری را شامل می‌شود و رفاه کمتری در اختیار دانشجو است. برای گرفتن این بورسیه باید حداقل 18 سال سن داشته باشید، معمولا این نوع بورسیه با توجه به نمرات مقطع دبیرستان به فرد داده می‌شود.

 کارشناسی ارشد

در مقطع کارشناسی ارشد گرفتن بورسیه راحت‌تر بوده، اما این راحتی برای دانشجویان برتر است، چرا که نمرات مقطع کارشناسی اهمیت زیادی دارند. نوشتن چندین مقاله در مقطع کارشناسی می‌تواند کمک زیادی به شما بکند.

از شرایط مهم برای پذیرش و دریافت فاند در استرالیا برای این مدرک توصیه نامه از سمت اساتید در مقطع قبلی است. این توصیه نامه‌ها باید توسط اساتید رسمی و دانشگاهی باشد و همینطور ایمیل این اساتید باید ایمیل دانشگاهی و معتبر باشد.

دکترا

گرفتن بورسیه فول فاند استرالیا در مقطع دکترا بسیار راحت‌تر است، چرا که استرالیا بورسیه‌های بیشتری برای این مقطع در نظر می‌گیرد. برای گرفتن این بورسیه باید رزومه قوی داشته باشید، حداقل نمره آیلتس لازم برای این مقطع 7 است و داشتن یک انگیزه‌نامه خوب از موارد مهمی است که به آن توجه زیادی می‌شود.

مدارک لازم برای اخذ بورسیه فول فاند استرالیا

داشتن یکسری مدارک اصلی برای پذیرش از دانشگاه مهم است که در اینجا باهم آن‌ها را بررسی می‌کنیم، اما برای گرفتن بورسیه فول فاند استرالیا قانون دانشگاه‌ها با یکدیگر متفاوت هستند و ممکن است دانشگاه درخواست مدارک دیگری نیز داشته باشد. مدارک مورد نیاز شامل موارد زیر است:

  • انگیزه‌نامه خوب و دقیق: در این انگیزه‌نامه باید هدف خود از تحصیل و دلیل انتخاب استرالیا را بنویسید.
  • مدارک و ریز نمرات مقطع تحصیلی قبلی: دقت داشته باشید که این مدارک باید ترجمه شوند و مهر دارالترجمه را داشته باشند.
  • توصیه‌نامه از طرف اساتید قبلی: این توصیه‌نامه به صورت ایمیل باید از طرف اساتید مربوطه فرستاده شود و شما باید در مدارک خود ایمیل این اساتید را ذکر کنید.
  • پروپوزال برای مقطع کارشناسی ارشد و دکترا بسیار واجب است: هنگام ارائه پروپوزال باید بسیار دقت کنید، چرا که در طول دوره تحصیل خود باید روی همان موضوعی که ارائه دادید، کار کنید و پایان‌نامه خود را با توجه به آن ارائه دهید.
  • مدرک زبان مورد قبول برای دانشگاه‌های استرالیا: معمولا آیلتس یا تافل برای استرالیا قابل قبول است.
  • ارائه تمکن مالی
  • ارائه نامه عدم سوءپیشینه
  • پاسپورت معتبر

بیشتر بخوانید:

شرایط سنی تحصیل در استرالیا

مراحل اخذ فول فاند استرالیا

مراحل اخذ بورسیه فول فاند استرالیا به دو صورت انجام می‌شود، در حالت اول که بورسیه از طرف دانشگاه به دانشجویان داده می‌شود، باید به دنبال رشته‌ها و دانشگاه‌هایی که متناسب با شرایط شما هستند، بگردید و مدارک خود را برای آن‌ها بفرستید.

در این حالت هنگامی که پذیرش دانشگاه را می‌گیرید، بورسیه گرفتن شما نیز قطعی است و به شما نامه‌ای می‌دهند که به سفارت ارائه دهید. در این حالت نامه دانشگاه حکم تمکن مالی را برای شما دارد و کارهای گرفتن ویزا را برای شما راحت‌تر می‌کند.

در حالت دوم شما برای اخذ پذیرش در دانشگاه‌های مختلف اقدام می‌کنید و مدارک خود را می‌فرستید، بعد از دریافت پذیرش می‌توانید با دانشگاه مربوطه مکاتبه انجام دهید و درخواست گرفتن فاند بدهید. در این حالت شانس گرفتن فاند کمتر است.

معرفی بورسیه‌های فول فاند استرالیا

همانطور که قبلا به آن اشاره کردیم، بورسیه‌های استرالیا انواع مختلفی دارد که در اینجا به بررسی بعضی از بورسیه‌های فول فاند استرالیا می‌پردازیم.

  • بورسیه جوایز استرالیا: این بورسیه که شامل هزینه‌های دانشگاه، زندگی و رفت و آمد دانشجویان می‌شود، از طرف دولت استرالیا بوده و به منظور افزایش ارتباط با کشورهای دیگر است. استرالیا این نوع بورسیه را در هر 3 مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می‌دهد.
  • بورسیه Destination Australia program یاDAP: این بورسیه به دانشجویان بین‌المللی که ساکن استرالیا یا کشورهای همسایه آن هستند، تعلق می‌گیرد. این بورسیه نیز توسط دولت استرالیا تامین می‌شود که به منظور ارتقا سطح علمی کشور است، بنابراین کسانی که رزومه قوی‌تری دارند، شانس قبولی آن‌ها برای این بورسیه بیشتر است.
  • بورسیه Australian Government Research Training Program: این بورسیه از طرف دولت استرالیا برای انجام تحقیقات علمی پرداخت می‌شود. دانشجویانی که علاقه به انجام کارهای تحقیقاتی هستند، می‌توانند برای گرفتن این بورسیه اقدام کنند.

بورسیه فول فاند دانشگاه ملبورن استرالیا

این بورسیه که از طرف دانشگاه به دانشجویان تعلق می‌گیرد، مخصوص دانشجویان استرالیایی و خارجی است که رزومه بسیار قوی دارند. این بورسیه فول فاند استرالیا در راستای عملکرد تحقیقاتی است و دانشجویانی که علاقه به کارهای تحقیقاتی دارند، می‌توانند برای این بورسیه اقدام کنند.

این بورسیه معمولا به دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا تعلق می‌گیرد و شامل حال دانشجویان کارشناسی نمی‌شود. بورسیه دانشگاه ملبورن شامل تمام هزینه‌های تحصیل، زندگی و بیمه دانشجویان ممتاز می‌شود.

بیشتر بخوانید:

معایب و مزایای تحصیل در استرالیا

کلام آخر

استرالیا جزو شهرهای پیشرفته جهان است که هرساله هزاران دانشجو از سراسر جهان جذب می‌کند، این کشور از لحاظ علمی و صنعت پیشرفت زیادی کرده است و به همین دلیل خیلی‌ها آرزوی رفتن به این کشور را دارند. با توجه به بالا بودن هزینه‌های تحصیل در این کشور، استرالیا هر ساله بورسیه‌های تحصیلی برای دانشجویان در نظر می‌گیرد.

استرالیا که در صدر کشورهای بورسیه‌دهنده قرار می‌گیرد، انواع مختلفی از بورسیه‌ها را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد. بنابراین هر ساله تعداد زیادی از افراد غیراسترالیایی می‌توانند برای تحصیل در این کشور اقدام کنند.

دو نوع بورسیه اصلی در هر کشور وجود دارد که به یکی بورسیه پارشال فاند و دیگری فول فاند گفته می‌شود. بورسیه پارشال فاند همه هزینه‌ها را در بر نمی‌گیرد و معمولا دانشجویان نمی‌توانند فقط به آن متکی شوند و باید از طریق خانواده یا کار کردن خود را حمایت کنند.

در حالت دوم که فول فاند است، دانشجویان نیازی به کار ندارند و این نوع بورسیه تمامی هزینه‌های آن‌ها را دربرمی‌گیرد. به‌دلیل زیاد بودن تقاضا برای این نوع بورسیه گرفتن آن سخت‌تر است و نیاز به یک رزومه عالی و انگیزه‌نامه مناسب و قوی دارد.

خود این بورسیه فول فاند نیز شامل انواع مختلفی است که باید با توجه به شرایط خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. در این مقاله به بررسی انواع بورسیه فول فاند استرالیا، مدارک و شرایط لازم برای دریافت این بورسیه پرداخته شد.

سوالات متداول

بعد از دریافت بورسیه چه اقداماتی لازم است؟

بعد از گرفتن پذیرش و تایید بورسیه خود از دانشگاه باید برای گرفتن ویزا از سفارت اقدام کنید. دقت داشته باشید که گواهی سلامت و عدم سوءپیشینه برای سفارت استرالیا مهم است و باید همراه مدارک دیگر به سفارت استرالیا ارائه دهید.

چه رشته‌هایی شامل بورسیه فول فاند استرالیا می‌شوند؟

متناسب با دانشگاه و نوع بورسیه‌ای که انتخاب می‌کنید، رشته‌ها نیز تغییر می‌کند، اما به طور کلی رشته‌های تحقیقاتی شانس بیشتری برای گرفتن بورسیه دارند.

آیا بورسیه دانشگاه ملبورن به رشته‌های غیرتحقیقاتی نیز تعلق می‌گیرد؟

بله، اما این بورسیه فول فاند نیست و به دانشجویان مقطع کارشناسی همین دانشگاه که می‌خواهند تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی ارشد ادامه دهند، تعلق می‌گیرد.

آیا نیاز به ارائه مدرک GRE برای گرفتن بورسیه است؟

خیر، داشتن مدرک GRE الزامی نیست، اما اگر نمرات شما در مقطع قبلی پایین باشد، می‌توانید با گرفتن نمره بالا شانس خود را افزایش دهید.

مقالات ما

اخبار و مقالات اسکورایز

مشاهده همه
نظرات کاربران

نظرات کاربران ، اعتبار اسکورایز