قانون "مهلت 6 ماهه مراجعه به دفاتر کاریابی برای آزادسازی مدارک و لغو تعهد خدمت رایگان" حذف شد

ابطال مهلت 6 ماهه مراجعه به کاریابی

Poorya gheysarian

Poorya gheysarian

1398 - 09 - 24
sc orize blog. sc orize blog.
فهرست مطالب
  1. منتظر بمانید...

آیا می­ توان پس از فراغت از تحصیل با اینکه در دوره­ ی روزانه باشیم، تعهد خدمت رایگان خود را لغو کنیم؟

پاسخ: همانطور که مستحضرید فارغ التحصیلان دانشگاه­های دولتی در مقطع روزانه می­توانند پس از فارغ التحصیلی با ارائه­ ی مدرک موقت فراغت از تحصیل به یک موسسه­ ی کاریابی برای پیدا کردن شغل درخواستی خود اقدام کنند. طبق بخشنامه ­ی قبلی صادره در مورخه 3 خرداد 1396، اشخاص فقط می‌توانند حداکثر ۶ ماه پس از فراغت از تحصیل به دنبال آزادسازی مدارک خود باشند.

 

قانون جدید چیست و کی تصویب شد؟

پاسخ: به گزارش ایسنا منتشر شده در مورخه 18 آذر 1398،  دیوان عدالت اداری پس از شکایت مربوطه مبنی بر تعارض بند 1 قانون (حداکثر مهلت مجاز 6 ماهه) با تبصره ماده 7 آیین ­نامه اجرایی تامین وسایل و امکانات تحصیل اطفال و جوانان ایرانی و اصل 3 قانون اساسی و اعمال ماده 13 قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری، مصوبه را ابطال کرد.

 

چند ماه پس از فراغت تحصیل لازم است برای کاریابی اقدام کنیم؟

پاسخ: در مصوبه ­ی ذکر شده توسط دیوان عدالت اداری، قانون جدیدی جایگزین مهلت حداکثر 6 ماه اعلام نشده است. توصیه ما این است فارغ التحصیلان مذکور پس از فراغت از تحصیل در اولین فرصت به کاریابی مراجعه کنند تا بتوانند مدرک خود را آزاد کنند. همانطور که می­دانید آقایان مشمول نظام وظیفه ابتدا باید کارت سربازی داشته باشند سپس به کاریابی اقدام کنند.

 

منبع خبر با اطلاعات بیشتر

 

 

مقالات ما

اخبار و مقالات اسکورایز

مشاهده همه
نظرات کاربران

نظرات کاربران ، اعتبار اسکورایز

samin

samin

14 - 03 - 1399

سلام .وقت بخیر. ببخشید میخواستم بدونم ایا این درسته که با توجه به اینکه قانون 6 ماهه برای لغو تعهد حذف شده اما هنوز دانشگاه موافقت نمیکنه اگر از این زمان گذشته باشه. ممنون