میزان درآمد در ایالت های مختلف آمریکا چقدر است؟

میزان درآمد در آمریکا به عوامل مختلفی نظیر ایالت، شغل و میزان تخصص افراد بستگی دارد. میانگین درآمد د

رضا‌ سپاس‌پور

رضا‌ سپاس‌پور

1403 - 01 - 26
sc orize blog. sc orize blog.
فهرست مطالب
  1. منتظر بمانید...

میزان درآمد در ایالت های مختلف آمریکا چقدر است؟

میزان درآمد در آمریکا برای مشاغل مختلف متفاوت است. همچنین ایالت‌های مختلف آمریکا هر کدام شرایط خاصی را برای جذب مشاغل مختلف دارند و میزان درآمد، مالیات و هزینه‌های زندگی در هر کدام از آنها متفاوت است.

وزارت بازرگانی ایالات متحده، درآمد در آمریکا را به دو صورت درآمد خانوار و درآمد شخصی تدوین کرده است. در بیشتر خانواده‌های آمریکا، کسب درآمد بر عهده دو نفر (زن و شوهر) است. براین‌اساس میزان درآمد خانوار با شخصی تفاوت‌های چشمگیری دارد. در ادامه به بررسی شرایط کار در آمریکا، درآمد و سطح رفاه در این کشور می‌پردازیم.

شرایط کار در آمریکا چگونه است؟

مهاجرت به آمریکا از طریق ویزای کاری یکی از پرطرف‌دارترین روش‌های زندگی در این کشور است؛ چرا که برای کار در آمریکا لازم است گرین کارت یا ویزای کار معتبر کسب کرده باشید. بخش خدمات در اقتصاد آمریکا حرف اول را می‌زند. بنا بر آمار ارائه شده، حدود ۸۰ درصد از کل کارمندان به کارهای خدماتی مشغول هستند. مشاغل موجود در حوزه‌های زیر به بخش خدمات مربوط هستند:

  • حمل‌ونقل
  • بازرگانی
  • رسانه
  • تجارت بیمه
  • بانکداری
  • آموزش
  • ارتباطات و اطلاعات

بعد از بخش خدمات، صنعت بزرگ‌ترین بخشی است که چرخ‌های اقتصاد آن را می‌گرداند. صنایع مهندسی و حمل‌ونقل در ایالات متحده حرف اول را در دنیا می‌زند. مشاغلی نظیر:

  • صنایع شیمیایی
  • صنایع تراشه و نرم‌افزار
  • فناوری پزشکی
  • تولید نفت و گاز طبیعی
  • صنایع مواد غذایی

بازار کار و درآمد در آمریکا نوسانات زیادی داشته و روزانه در حال تغییر است. نرخ رشد ملی صنایع آمریکا، در حال حاضر ۲/۱ درصد است. این رقم در ایالات و مناطق مختلف متفاوت است. برای مثال در ویلیامسون، تنسی تا ۵ درصد نیز می‌رسد.

 

 

شرایط کار در آمریکا چگونه است؟

حداقل درآمد در آمریکا چقدر است؟

حداقل درآمد در آمریکا بر اساس قوانین فدرال، ۲۵/۷ دلار برای هر ساعت است. اگرچه حداقل درآمد در ایالت‌های مختلف آمریکا متفاوت است. برای مثال در ژانویه ۲۰۲۲، منطقهٔ کلمبیا بیشترین میزان درآمد در آمریکا را داشته است که ساعتی ۲/۱۵ دلار آمریکا است. پس از آن نیز کالیفرنیا، بیشترین مبلغ درآمد ایالتی را دارد که ۱۵ دلار آمریکا است.

مشاغل دارای حداقل درآمد در آمریکا اغلب برای تازه‌کاران منظور می‌شوند. این مشاغل بیشتر برای نوجوانان و جوانان در ابتدای کسب درآمد است. در حال حاضر تعداد افرادی که به مشاغل دارای درآمد پایین روی می‌آورند، از تعداد ۴ میلیون نفر در سال ۱۹۷۹ به ۲۴۷۰۰۰ نفر در سال ۲۰۲۰ کاهش‌یافته است. بااین‌حال تعداد کارگرانی که درآمد آنها پایین‌تر از حداقل تعیین‌شده است، در سال ۲۰۲۰ به طور چشمگیری افزایش پیدا کرده است.

مشاغل دارای حداقل دستمزد عمدتاً در کارهای مربوط به آماده‌سازی غذا و ارائه خدمات و همچنین مشاغل فروش (اغلب عمده‌فروشی) یافت می‌شوند. ازآنجایی‌که حداقل درآمد با وجود تورم بر اساس قوانین فدرال از سال ۲۰۰۹ تغییری پیدا نکرده است، تأمین هزینه‌های ضروری زندگی مانند اجاره‌خانه با این رقم دستمزد بسیار سخت‌تر از پیش شده است.

میانگین حقوق سالانه در آمریکا چقدر است؟

مطابق آمار اداره سرشماری آمریکا، میانگین درآمد سالانه در سال ۲۰۱۹ برای هر خانوار ۶۵۷۱۲ دلار بوده است. همان‌طور که پیش‌ازاین توضیح داده شد، میانگین درآمد خانوار با درآمد شخصی تفاوت چشمگیری دارد. در پایان سه‌ماههٔ سوم سال ۲۰۲۰ میانگین درآمد سرانه هر شخص، ۶۰۳۲۰ دلار بوده است. این رقم ۲۸۰۱ دلار بیشتر از سه‌ماههٔ اول ۲۰۲۰ و ۳۷۲۸ دلار بیشتر از سه‌ماههٔ سوم سال ۲۰۱۹ بوده است.

 

میانگین حقوق سالانه در آمریکا چقدر است؟

بررسی درآمد در هر ایالت آمریکا

میانگین درآمد سالانه در آمریکا برای ایالت‌های مختلف متفاوت است و از ۴۱۷۶۶ دلار در می‌سی‌سی‌پی تا ۸۸۷۰۲ دلار در منطقهٔ کلمبیا نرخ‌بندی شده است. ۱۰ ایالت که مطابق آمار بیشترین و کمترین درآمد در آمریکا را دارند در جدول‌های زیر مشخص شده‌اند.

۱۰ایالت با بیشترین درآمد در آمریکا

نام ایالت

میزان درآمد سالانه

نیوجرسی

$120,032

کنتیکت

$81,670

ماساچوست

$100,000

مریلند

$110,610

کالیفرنیا

$159,588

هاوایی

$105,202

نیویورک

$120,415

ویرجینیا

$101,103

نیوهمپشایر

$127,520

واشنگتن

$136,318

چند ایالت از این ده ایالت نام‌برده دارای بالاترین سطح آموزشی در کل آمریکا هستند و طبیعتاً سطح درآمد در آنها بالاتر است. هر چه میزان درآمد در یک ایالت بالاتر باشد، به همان میزان هزینه‌های زندگی نیز بالاتر است. دی‌سی کالیفرنیا و نیویورک از جمله پنج ایالت گران‌قیمت برای زندگی هستند.

۱۰ایالت با کمترین درآمد در آمریکا

نام ایالت

میزان درآمد سالیانه

لوزیانا

$66,300

ویرجینیای غربی

$46,748

کنتاکی

$54,540

نیومکزیکو

$58,540

آلاباما

$52,651

آرکانزاس

$46,797

آیداهو

$46,781

اکلاهما

$46,798

آریزونا

$46,806

می‌سی‌سی‌پی

$52,500

برعکس ایالت‌های دارای بیشترین درآمد در آمریکا، این ۱۰ ایالت پایین‌ترین سطح آموزشی را داشته و میزان تحصیلات لیسانس و بالاتر از آن در این ایالت‌ها پایین‌تر است. همان‌طور که میزان درآمد در این ۱۰ ایالت پایین‌تر است، هزینه‌های زندگی نیز در آنها پایین‌تر از ایالات دیگر آمریکا است. هزینه‌های زندگی در ایالت‌های می‌سی‌سی‌پی، اکلاهما و آرکانزاس پایین‌تر از دیگر ایالات آمریکا است. متأسفانه ایالات مذکور درجهٔ فقر بسیار بالایی داشته و می‌سی‌سی‌پی با ۶/۱۹ درصد، فقیرترین ایالت آمریکا است.

 

برررسی درآمد مشاغل مختلف در آمریکا

برررسی درآمد مشاغل مختلف در آمریکا

در این قسمت به بررسی درآمد در آمریکا برای شغل‌های مختلف می‌پردازیم. مشاغل مراقبت‌های بهداشتی و پزشکی در صدر فهرست پردرآمدترین مشاغل قرار داشته آیندهٔ بسیار روشنی دارند. بر اساس اداره آمار کار و مشاغل آمریکا (BLS)، پیش‌بینی می‌شود که اشتغال در مشاغل پزشکی و خدمات درمانی از سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۳۰ تا ۱۶درصد رشد داشته و ۶/۲ میلیون شغل جدید در این حوزه کاری ایجاد شود. به گفتهٔ آژانس، این رشد چشمگیر بیشتر به‌خاطر افزایش میانگین سنی جمعیت و پیری آن است که نیاز به خدمات بهداشتی و درمانی را بیشتر از پیش کرده است.

چندین شغل مربوط به بهداشت و خدمات درمانی در لیست پردرآمدترین مشاغل آمریکا قرار دارند. ۱۰ شغل برتر از نظر درآمد به این دسته تعلق دارند.

مدیران ارشد شرکت‌ها نیز خارج از زمینه پزشکی جزو پردرآمدترین مشاغل آمریکا هستند.

حقوق پایهٔ بیشتر فارغ‌التحصیلان رشته‌های مهندسی سالانه چیزی حدود ۶۰۰۰۰۰ تا ۷۰۰۰۰۰ دلار است. اما برای صنعت فناوری اطلاعات، این مبلغ به سالانه ۱۰۰۰۰۰ دلار می‌رسد.

میانگین درآمد برای متخصصین هوش مصنوعی، به‌راحتی از ۱۲۵۰۰۰ دلار نیز فراتر می‌رود.

اداره آمار کار آمریکا (BLS) آخرین فهرست خود را از برآوردهای شغلی ملی و دستمزد در پایان می 2023 منتشر کرد. بخشی از این آمار که مربوط به پردرآمدترین مشاغل در آمریکا است، در جدول زیر قابل مشاهده است.

مشاغل

میزان درآمد

متخصصین بیهوشی

$339,470

جراحان (به‌غیراز متخصصین جراحی چشم)

$343,990

متخصصین زنان و زایمان

$278,660

متخصصین ارتودنسی

$243,620

جراحان فک و صورت

$334,310

پزشکان عمومی داخلی

$245,450

روانپزشکان

$256,930

متخصصین پروتز دندان

$240,750

پزشکان خانوادگی

$240,790

مدیران ارشد اجرایی

$136,100

دندانپزشکان (در تخصص‌های دیگر)

$244,470

پرستار بیهوشی

$214,200

خلبانان خطوط هوایی، کمک خلبانان و مهندسان پرواز

$250,050

متخصصین اطفال (عمومی)

$205,860

دندانپزشکان (عمومی)

$191,750

مدیران کامپیوتر و سیستم‌های اطلاعاتی

$180,720

معماران و نقشه‌برداران

$90,430

مدیران علوم طبیعی

$169,120

مدیران بازاریابی

$166,410

مهندسان نفت

$148,590

مدیران مالی

$174,820

وکلا

$176,470

مدیران فروش

$157,610

منبع: U.S. Bureau of Labor Statistics

برای یک زندگی خوب در آمریکا چقدر باید درآمد داشت؟

پاسخ به این سؤال عملاً غیرممکن است. چرا که زندگی راحت برای افراد مختلف از مکان‌های مختلف، تعریف متفاوتی دارد. بااین‌حال در اینجا آماری ارائه می‌دهیم که بر اساس آن از میزان درآمد در آمریکا برای داشتن یک زندگی خوب مطلع خواهید شد.

اگر درآمدی حدود ۵۴۰۰۰۰ دلار در سال داشته باشید، در دسته‌بندی یک درصد پر درآمد در آمریکا قرار خواهید گرفت. اگرچه حقوق این یک درصد به حدود ۷/۱ میلیون در سال میز می‌رسد. به­عنوان­مثال در سن­فرانسیسکو لازم است سالانه 84.000 دلار درآمد داشته باشید تا در این دسته‌بندی یک‌درصدی قرار بگیرید. در سیاتل نیز این رقم به 77.636 دلار می‌رسد.

همان‌طور که پیش‌ازاین گفته شد، زندگی راحت برای افراد مختلف معنای متفاوتی دارد و عوامل مختلفی تعیین‌کنندهٔ آن هستند.

اگر به‌واقع در جستجوی یک درآمد معیار برای زندگی راحت در آمریکا هستید، باید میانگین هزینه‌های زندگی را در نظر بگیریم که در ادامه به آن­ها پرداخته‌ایم.

مسکن

خانواده‌های آمریکایی می‌توانند برای خرید مسکن وام بگیرند. مبلغ قسط وام خرید خانه به مبلغ ۳۱۰۰۰۰ دلار، ماهانه حدود ۱۶۰۰ دلار است که این مبلغ در سال به حدود ۱۹۲۰۰ دلار می‌رسد. با درنظرگرفتن لزوم خرید خانه می‌توانید میزان درآمد در آمریکا برای داشتن یک زندگی خوب را تخمین بزنید.

برای یک زندگی خوب در آمریکا چقدر باید درآمد داشت؟

 

قبض آب و برق

مالکین خانه‌‌ها یا آپارتمان‌ها علاوه بر وام مسکن باید ماهانه حدود ۱۵۰ تا ۴۰۰ دلار را برای قبض آب و برق بپردازند. این مبلغ در سال به حدود ۱۸۰۰ تا ۴۸۰۰ دلار می‌رسد.

غذا

مطابق آمار هر آمریکایی مبلغی حدود ۲۶۰۰ دلار در سال را برای خرید مواد غذایی صرف می‌کند. این مبلغ به حدود ۲۱۷ دلار در ماه و ۷ دلار در روز می‌رسد.

پوشاک

مبلغی حدود ۲۲۰۰ دلار برای خرید سالانهٔ پوشاک یک خانواده آمریکایی به نظر منطقی می‌رسد.

حمل‌ونقل

درنظرگرفتن مبلغ ۳۵۰۰ دلار در سال (ماهانه ۳۰۰ دلار) برای افرادی که از وسایل حمل‌ونقل عمومی استفاده می‌کنند، معقول است. اما برای افرادی که توانایی خرید ماشین را دارند، می‌توانیم مبلغی حدود ۹۷۰۰ دلار در سال در نظر بگیریم.

نگهداری کودک

هزینه نگهداری و بزرگ کردن دو فرزند در آمریکا به چیزی حدود ۲۶۰۰۰ دلار در سال می‌رسد. براین‌اساس می‌توانید میزان درآمد در آمریکا برای داشتن یک زندگی خوب را تخمین بزنید.

بیمه شخصی و حقوق بازنشستگی

درنظرگرفتن مبلغی حدود ۶۰۰ دلار در ماه برای خرید بیمه شخصی معقول به نظر می‌رسد.

خدمات درمانی

درنظرگرفتن مبلغی حدود ۴۶۰ تا ۱۱۰۰ دلار در سال برای هزینه‌های پزشکی معقول به نظر می‌رسد.

تفریح و سرگرمی

صرف مبلغی حدود ۷۰۰ تا ۲۹۰۰ دلار در سال برای تفریح و سرگرمی معقول به نظر می‌رسد. با درنظرگرفتن هزینه‌های جانبی این‌چنینی می‌توانیم تخمین درست‌تری از درآمد در آمریکا برای داشتن یک زندگی خوب داشته باشیم.

موبایل و اینترنت

درنظرگرفتن مبلغی بین ۱۳۷۰ تا ۲۷۴۰ دلار برای هزینه‌های موبایل و اینترنت در آمریکا معقول به نظر می‌رسد.

برآورد کلی

مطابق برآورد کلی حداقل درآمد در آمریکا برای داشتن یک زندگی خوب، سالانه حدود ۵۰/۴۱۹۶۳ بوده و حداکثر درآمد نیز به بالاتر از ۱۰۸۷۲۱ دلار می‌رسد. براین‌اساس افراد باتوجه‌به نیازها و سبک زندگی موردعلاقه‌شان می‌توانند تعیین کنند که چه میزان درآمد برای آنها کافی است.

 

میزان درآمد در آمریکا 

کلام آخر

یافتن شغل و کسب درآمد برای مهاجرین در آمریکا چالش‌های بسیاری را به همراه دارد. معمولاً افرادی که به آمریکا مهاجرت می‌کنند از تحصیلات و تخصص خوبی برخوردار هستند و قادر خواهند بود حداقل‌های زندگی را برای خود تأمین کنند. این مقاله برای روشن‌کردن میزان درآمد در آمریکا و سطح رفاه در این کشور ارائه شده است. باتوجه‌به بودجه، شرایط و نوع مهاجرت می‌توانید یکی از ایالت‌های آمریکا را به‌عنوان مقصد مهاجرت خود انتخاب کنید.

سؤالات متداول

حقوق افراد دارای مدرک دکترا و کارشناسی‌ارشد با افراد دارای مدرک لیسانس در آمریکا چه تفاوتی دارد؟

میزان درآمد در آمریکا با مدرک فوق‌لیسانس، حدود ۲۹ درصد بیشتر از افراد دارای مدرک لیسانس است. میزان درآمد با مدرک دکترا نیز حدود ۲۳ درصد بالاتر از افراد دارای مدرک کارشناسی‌ارشد است.

میانگین درآمد سالانه برای یک حسابدار در آمریکا چقدر است؟

میانگین درآمد سالانه یک حسابدار در آمریکا حدود ۷۳۵۶۰ دلار است. این مبلغ در ایالت‌های مختلف آمریکا تفاوت‌های عمده دارد.

میانگین درآمد سالانه برای یک مهندس نرم‌افزار در آمریکا چقدر است؟

میانگین درآمد سالانه برای یک مهندس نرم‌افزار در آمریکا حدود 136.000 دلار است.

پردرآمدترین شغل در نیویورک چیست؟

سرآشپزها پردرآمدترین شغل را در نیویورک دارند که میانگین درآمد سالانه آن­ها حدود 390.000 دلار است.

حقوق کارگر ساده در آمریکا چقدر است؟

حقوق کارگر ساده در آمریکا حدود 33.000 دلار سالانه برآورد می­شود که البته این عدد بسته به ایالت، متغیر خواهد بود.

مقالات ما

اخبار و مقالات اسکورایز

مشاهده همه
نظرات کاربران

نظرات کاربران ، اعتبار اسکورایز