اپلای و اخذ ویزای تحصیلی آمریکا: هزینه ، مدارک و شرایط

روش اخذ ویزای تحصیلی آمریکا، شرایط دریافت و اپلای آن، میزان تمکن مالی، دلایل ریجکتی، ویزای همراه و م

متخصص اپلای مهندس یکتا

متخصص اپلای مهندس یکتا

1402 - 01 - 27
sc orize blog. sc orize blog.
فهرست مطالب
  1. منتظر بمانید...

اپلای و اخذ ویزای تحصیلی آمریکا، شرایط دریافت و اپلای آن، میزان تمکن مالی، دلایل ریجکتی، ویزای همراه و میزان هزینه‌های پرداختی همگی در کنار سایر موارد به صورت کامل و جامع در این مقاله شرح داده خواهندشد. یکی از کشورهایی که به عنوان مقصد اصلی مهاجرت تحصیلی افراد مختلف در سراسر دنیا مورد توجه می‌باشد، آمریکا است. به جرأت می‌توان گفت که آمریکا یکی از کشورهایی است که متقاضیان بسیار زیادی هر ساله سعی دارند که در آن تحصیل کنند.

وجود دانشگاه‌های معتبر و بزرگ و امکانات آموزشی و رفاهی، یکی از دلایل اصلی افزایش میزان متقاضی برای تحصیل در این کشور است. سالانه در حدود 800 هزار دانشجوی خارجی نسبت به اپلای و اخذ ویزای تحصیلی آمریکا اقدام می‌کنند. طبیعتا با این حجم از تقاضا، ممکن است شرایط برای دریافت ویزا و ورود به این کشور از سایر کشورها دشوارتر باشد. در این مطلب قصد داریم تا کلیه شرایط برای تحصیل دانشجویان در این کشور را مانند انواع ویزای تحصیلی آمریکا، شرایط اخذ ویزا بدون ارائه مدرک زبان و میزان هزینه تحصیل را به شما شرح دهیم.

شرایط اپلای و اخذ ویزای تحصیلی آمریکا چیست؟

یکی از انواع ویزاهای غیر مهاجرتی آمریکا، ویزای تحصیلی آن است. در واقع شما با اخذ آن تنها می‌توانید در مدت زمان تحصیل در این کشور ساکن شوید. به این معنی که اجازه اقامت دائم آمریکا را ندارد و باید بعد از تمام شدن تحصیل، به کشور خود بازگردید. در صورت تمایل برای تحصیل در مدت زمان بیشتر از 6 ماه در این کشور باید ویزای تحصیلی آمریکا اخذ شود. برخی تصور می‌کنند که از طریق ویزای توریستی نیز می‌توان در این کشور تحصیل کرد که این موضوع کاملا اشتباه است و تنها از طریق ویزای تحصیلی امکان ثبت‌نام در دانشگاه های آمریکا وجود دارد.

شرایط گرفتن ویزای تحصیلی آمریکا

انواع ویزای تحصیلی آمریکا که در سه نوع F، J و M هستند هر کدام شرایط خاص خود را دارند و بر اساس نوع تحصیل ارائه می‌شوند. در این راستا باید با اخذ مشاوره تحصیلی، از این موضوع مطلع شوید که کدام یک از ویزاهای ذکرشده برای شما مناسب خواهدبود. به عنوان مثال ویزای نوع F به منظور تحصیل در دانشگاه، کالج، دبیرستان و .... مورد نیاز است.

دلایل ریجکتی اپلای و اخذ ویزای تحصیلی آمریکا

گاهی اوقات در هنگام طی کردن مراحل اپلای و اخذ ویزای تحصیلی آمریکا، ممکن است درخواست شما رد شود. ریجکتی ویزای تحصیلی ممکن است به دلایل مختلفی باشد. در بیشتر موارد، کامل نبودن مدارک می‌تواند دلیل اصلی رد شدن ویزای تحصیلی باشد. با توجه به امکان بروز این مشکل، در ادامه به برخی از دلایل ریجکتی ویزای تحصیلی آمریکا، اشاره خواهیم کرد:

  • عدم ارائه گواهی تمکن مالی یا نقص مدارک مرتبط با آن
  • نبود مدارک کافی برای اثبات بازگشت به کشور خود بعد از اتمام تحصیلات
  • ارائه مدارک به صورت جعلی
  • کامل نبودن و وجود نقص در مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی
  • مصاحبه ضعیف ارائه شده توسط متقاضی اخذ ویزای دانش آموزی
  • عدم تسلط کافی به زبان انگلیسی در مکالمه
  • عدم ارائه پاسخ‌های قانع‌کننده به آفیسر
  • امکان ریجکت شدن ویزا به دلیل امنیتی
  • وجود دلایل و مشکلات سیاسی

با توجه به موارد ذکرشده، دلایل بسیار متنوعی وجود دارد که با درخواست شما برای اپلای و اخذ ویزای تحصیلی آمریکا موافقت نشود. در صورت عدم دریافت ویزا، امکان تحصیل در مدارس و دانشگاه‌های این کشور برای متقاضی وجود ندارد. به همین دلیل باید قبل از هرچیز از کامل بودن مدارک اطمینان حاصل کرد.

میزان تمکن مالی برای اپلای و اخذ ویزای تحصیلی آمریکا

همانطور که می‌دانید تحصیل و زندگی در کشور آمریکا با توجه به تمکن مالی امکان‌پذیر است. در هنگام اپلای و اخذ ویزای تحصیلی آمریکا نیز یکی از شرایط برای دریافت آن، ارائه گواهی تمکن مالی است. در واقع والدین دانشجو یا دانش‌آموز باید با ارائه یک گواهی نشان دهند که شرایط مالی مناسبی برای تحصیل فرزندشان در کشور آمریکا دارند؛ زیرا تحصیل در آمریکا برای دانشجویان و دانش‌آموزان خارجی تنها در مدارس و دانشگاه‌های خصوصی امکان‌پذیر است. از این رو باید علاوه بر هزینه‌های مربوط به زندگی و خورد و خوراک، شهریه نیز پرداخت شود.

تمکن مالی ویزای تحصیلی آمریکا

میزان تمکن مالی مورد نیاز بر طبق نوع موسسه‌ی آموزشی انتخابی مشخص می‌شود و دارای رقم دقیق نیست. عوامل دیگری مانند مقطع، رشته تحصیلی و ایالت نیز در تعیین میزان تمکن مالی موثر هستند. بعد از دریافت اپلای یا پذیرش، موسسه یا دانشگاه مورد نظر یک فرم به نام I-20 برای شما ارسال می‌کند که کل میزان هزینه مورد نیاز برای تحصیل در موسسه، در آن درج شده‌است. این هزینه‌ها اغلب به صورت سالانه مشخص می‌شوند و با توجه به تعداد سال‌های تحصیل، می‌توان هزینه کل را محاسبه کرد.

معمولا به منظور اثبات توان مالی، باید اسناد ملکی یا گردش حساب بانکی ارائه شود. این میزان توانایی مالی باید با آنچه در برگه I-20 نوشته شده‌است، مطابقت داشته‌باشد. مثلا میزان تمکن مالی برای تحصیل در دانشگاه American University در حدود 17131 تا 70231 دلار است. بر اساس میزان هزینه‌های مورد نیاز، می‌توان دانشگاه مورد نظر را نیز انتخاب کرد.

شانس اپلای و اخذ ویزای تحصیلی آمریکا

بسیاری از افراد به دنبال این مورد هستند که شانس گرفتن ویزای تحصیلی آمریکا چقدر است؟ باید گفت که امکان دریافت و اخذ ویزای تحصیلی بستگی به عوامل زیادی دارد که باید به همه آنها توجه شود. به عنوان مثال یکی از نکات بسیار مهم، شرط معدل است که در گرفتن ویزای تحصیلی آمریکا نقش بسیار زیادی دارد. افراد دارای معدل بیشتر 16 و بالاتر از آن طبیعتا شانس بیشتری برای اخذ ویزا دارند.

کسانی نیز که دارای معدل پایین‌تر از 16 هستند نیز شانس ورود به کالج را دارند. بر همین اساس در صورتی که قصد دارید نسبت به اخذ ویزای تحصیلی اقدام کنید، باید به چنین مواردی دقت کنید. در غیر این صورت ممکن است مراحل اخذ ویزا و اپلای با مشکل مواجه شود.

هزینه اپلای و اخذ ویزای تحصیلی آمریکا

طبیعتا به منظور تحصیل در آمریکا باید نسبت به دریافت ویزا اقدام شود. هزینه دریافت ویزای تحصیلی آمریکا به صورت مبالغ ثابت و متغیر دسته بندی می‌شود. همانطور که می‌دانید به دلیل عدم روابط دیپلماتیک ایران با آمریکا، متقاضیان باید به سفارت آمریکا در کشورهای مجاور مراجعه کنند. امکان اخذ ویزای تحصیلی از طریق سفارت آمریکا در ارمنستان، ترکیه و امارات برای ایرانیان فراهم شده‌است. به همین دلیل هزینه‌هایی مانند بلیط هواپیما و ویزای سایر کشورها، به عنوان مبالغ متغیر باید در نظر گرفته‌شوند. بقیه هزینه‌ها به صورت ثابت هستند که به آن‌ها خواهیم پرداخت:

  • پرداخت هزینه به مبلغ 350 دلار به عنوان کارمزد سویس فی SEVIS
  • پرداخت 160 دلار به منظور هزینه‌های مربوط به فرم DS-160 و مراحل صدور ویزای تحصیلی آمریکا

امکان تغییر در هزینه‌های ثابت وجود ندارد؛ اما شما می‌توانید هزینه‌های متغیر ذکرشده را تا حد امکان کاهش دهید. به عنوان مثال به منظور کاهش میزان هزینه‌های سفر، از تورهای مخصوص اخذ ویزای آمریکا استفاده کنید. در این صورت هزینه‌ی کمتری باید برای دریافت ویزای تحصیلی آمریکا، پرداخت شود.

مدت زمان صدور اپلای و اخذ ویزای تحصیلی آمریکا

یکی از موضوعاتی که باید در هنگام مهاجرت به آمریکا به آن توجه کرد، مدت زمان صدور ویزای تحصیلی آمریکا است. معمولا باید سابمیت فرم DS-160 انجام شود و وقت برای مصاحبه در کشورهای مجاور نیز گرفته شود. این تعیین وقت از طرف سفارت آمریکا در کشورهای همسایه انجام می‌شود.

گاهی اوقات در شرایط خاص مانند همه‌گیری بیماری و ... ممکن است که سفارت در کشورهای مجاور نیز بسته باشد. به همین دلیل مدت زمان صدور زیرا به تعویق خواهدافتاد؛ اما در شرایط عادی، بعد از سابمیت، می‌توان بدون مشکل، مصاحبه را انجام داد. در صورت ورود پرونده به بک گراند چک، ممکن است یک هفته تا چندین ماه زمان لازم باشد. گاهی ممکن است مدت زمان اخذ ویزای دانشجویی آمریکا حتی تا 8 ماه نیز به طول بیانجامد.

همچنین بخوانید: مهاجرت تحصیلی فول فاند آمریکا

شرایط سنی اپلای و اخذ ویزای تحصیلی آمریکا

همانطور که می‌دانید، برای تحصیل در مقاطع تحصیلی مختلف باید نسبت به اخد اپلای دانش‌آموزی اقدام کرد. اپلای دانش‌آموزی نیز دارای شرایط سنی است که با توجه به آن می‌توان نسبت به اخذ ویزا اقدام کرد. به منظور تحصیل در دانشگاه‌های این کشور باید حداقل مدرک تحصیلی ارائه شده باید دیپلم باشد و حداقل شرط سنی نیز 17 سال است. در صورت امکان اخذ اپلای دانش‌آموزی، امکان دریافت ویزای تحصیلی نیز فراهم خواهدبود.

شرکت در مصاحبه ویزای دانشجویی آمریکا

هنگامی که برای اخد ویزای دانشجویی آمریکا، وقت تعیین می‌شود، باید مدارک مربوط به دریافت ویزا را نیز به همراه داشته باشیم. این مدارک برای احراز صلاحیت توسط سفارت آمریکا بررسی می‌شود. در مصاحبه ممکن است سوالاتی از شما پرسیده شود. در این مرحله امکان انگشت‌نگاری نیز وجود دارد. همچنین اطلاعات بایومتریک شما نیز ثبت‌خواهدشد. شرکت در مصاحبه آخرین مرحله دریافت ویزا محسوب می‌شود و بعد از آن باید منتظر اعلام نتیجه باشید.

ویزای تحصیلی آمریکا با همسر

در صورت تاهل هنگام دریافت ویزای نوع F1 می‌توان نسبت به اخذ F2 نیز اقدام کرد. این نوع ویزا برای همراه غیر مهاجر است و به اعضای خانواده مانند همسر و فرزند داده می‌شود. در این صورت همانطور که گفته شد بعد از اپلای اخذ ویزای تحصیلی آمریکا با همسر، امکان تحصیل نیز در این کشور فراهم است. به همین دلیل اغلب همسران دانشجویان به جای دریافت ویزای توریستی، از ویزای F2 استفاده می‌کنند تا بتوانند در این کشور نیز تحصیل کنند.

مدارک لازم برای اپلای و اخذ ویزای تحصیلی امریکا

به منظور اخذ اپلای دانشجویی یا دانش‌آموزی و تحصیل در آمریکا باید مدارک متعددی ارائه شود. در مرحله اول برای پذیرش، باید مدارک تحصیلی به صورت کامل و ترجمه شده، ارائه شوند. در این مرحله ریز نمرات، مدارک شناسایی مانند پاسپورت و عکس نیز ارائه می‌شوند. رزومه تحصیلی، تحقیقاتی و ... نیز در این مرحله دریافت خواهدشد. همچنین باید انگیزه نامه و توصیه نامه در صورت نیاز، ارائه شوند. گواهی زبان نیز به منظور دریافت پذیرش مورد نیاز است. بعد از اخذ اپلای دانشجویی آمریکا، باید نسبت به دریافت ویزای تحصیلی، اقدام شود. یکی از مدارک مهم در این مرحله نیز داشتن گواهی تمکن مالی است. در صورت تکمیل بودن مدارک، امکان اخذ ویزا وجود دارد.

بهترین رشته برای اپلای تحصیلی امریکا

بهترین رشته برای اپلای در امریکا به ویژگی‌ها و علاقه‌های شخصی شما بستگی دارد. انتخاب رشته باید بر اساس علاقه، توانمندی‌ها، اهداف شخصی و حتی شرایط مالی شما صورت گیرد. امریکا دارای یک سیستم آموزش عالی گسترده و متنوع است، بنابراین می‌توانید در تقریباً هر رشته‌ای که علاقه دارید تحصیل کنید.

بعضی از رشته‌های محبوب در امریکا عبارتند از:

  1. مهندسی (Engineering): امریکا دارای دانشگاه‌های برجسته در زمینه‌های مختلف مهندسی مانند مهندسی برق، مکانیک، کامپیوتر و ...
  2. علوم رایانه (Computer Science): با رشد سریع فناوری اطلاعات و کامپیوتر، تحصیل در این حوزه می‌تواند فرصت‌های شغف‌انگیزی را فراهم کند.
  3. کسب و کار (Business): رشته‌های مدیریت، بازرگانی، مالی و بازاریابی در امریکا بسیار محبوب هستند.
  4. علوم پزشکی (Medical Sciences): تحصیل در پزشکی، دندان‌پزشکی، پرستاری و دیگر حوزه‌های مرتبط با سلامت می‌تواند به شما فرصت‌های حرفه‌ای عالی ارائه دهد.
  5. علوم انسانی و اجتماعی (Social Sciences and Humanities): شامل رشته‌هایی مانند روانشناسی، علوم اجتماعی، انگلیسی و ...
  6. علوم پایه (Basic Sciences): شامل ریاضیات، فیزیک، شیمی و بیولوژی می‌شود.
  7. هنر و طراحی (Art and Design): اگر علاقه به هنر و طراحی دارید، می‌توانید در زمینه‌های هنر تجسمی، معماری و ...
  8. علوم زیست‌شناسی (Biology): این رشته شامل زیست‌شناسی، زیست‌فناوری و علوم مرتبط است.

قبل از تصمیم‌گیری نهایی، مهم است که با دقت تحقیق کنید، با مشاوران تحصیلی اسکورایز صحبت کنید و به شرایط و هدف شخصی خود توجه کنید. همچنین، باید اطمینان حاصل کنید که دارای مدارک و شرایط مورد نیاز برای پذیرش در دوره مورد نظر هستید.

مدت زمان اقامت با اپلای و اخذ ویزای تحصیلی آمریکا

همانطور که گفته شد با ویزای تحصیلی آمریکا می‌توان تنها در مدت زمان تحصیل در این کشور اقامت داشت. در واقع اقامت آمریکا در این حالت موقت می‌باشد. بعد از اتمام تحصیلات باید فرد خاک کشور آمریکا را ترک کند.

مدت زمان صدور ویزای تحصیلی امریکا

اگر بتوان مراحل تبدیل ویزای تحصیلی به کاری آمریکا را به درستی طی کرد، می‌توان بعد از 5 سال کار و سکونت در آمریکا، شرایط را برای اقامت دائم در این کشور فراهم کرد. تنها در این صورت است که با استفاده از ویزای تحصیلی می‌توان نسبت به دریافت گرین کارت آمریکا، اقدام کرد.

چگونگی کار با ویزای تحصیلی آمریکا

با توجه به مطالب ذکرشده، شما می‌توانید ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری آمریکا تبدیل کنید. برای این کار باید مراحل تبدیل ویزا را به دقت انجام دهید. همانطور که ذکر شد، باید 5 سال در این کشور مشغول به کار باشید تا بتوانید ویزای خود را تبدیل کنید، اما باید به این نکته توجه کنید که امکان کار در ترم اول دانشگاه نیز برای کسانی که ویزای تحصیلی دارند نیز فراهم است. این کار باید در حدود 20 ساعت در هفته زمان از شما بگیرد. س

چگونگی دریافت اقامت دائم با اپلای اخذ ویزای تحصیلی آمریکا

بسیاری از افرادی که نسبت به اپلای و اخذ ویزای تحصیلی آمریکا اقدام می‌کنند، تمایل دارند که اقامت دائم آمریکا را از این طریق کسب کنند. همانطور که گفته شد با استفاده از ویزای کاری نیز می‌توان نسبت به اخذ گرین کارت اقدام کرد. در این صورت شرایط برای اقامت دائم در این کشور فراهم می‌شود. در این زمینه مشاوران ما در اسکورایز، می‌توانند به شما در این زمینه کمک کنند.

انواع ویزای تحصیلی آمریکا

همانطور که گفته شد با توجه به نوع موسسه، مقطع تحصیلی و شهر، انواع مختلفی از ویزای تحصیلی ارائه می‌شود. سه نوع ویزای F، J و M از ویزاهای تحصیلی مهم هستند که هر کدام نیز دارای دو نوع هستند! نوع هر ویزا به صورت عدد در مقابل آن نوشته می‌شود که نسبت فرد استفاده‌کننده از ویزا را نشان می‌دهند. به این معنی که اگر خود شخص، از خدمات ویزا استفاده کند، عدد 1 در مقابل نوع مربوطه قرار می‌گیرد. در صورتی که ویزا برای همسر یا فرزند باشد، عدد 2 در مقابل نوع ویزا قرار خواهد گرفت. مثلا F1 نشان می‌دهد که ویزا برای شخص متقاضی است. در ادامه به شرح انواع ویزای تحصیلی و راهنمای اپلای و اخذ ویزای تحصیلی آمریکا خواهیم پرداخت:

ویزای تحصیلی F1 آمریکا

یکی از بهترین انواع ویزای تحصیلی آمریکا، نوع F1 است. اغلب کسانی که قصد دارند در دانشگاه‌ها و مدارس این کشور تحصیل کنند، بعد از اخذ اپلای، درخواست خود را برای دریافت این نوع ویزا، ارائه می‌دهند. در صورتی که قصد دارید ویزای تحصیلی برای اقامت بیشتر از 6 ماه در آمریکا دریافت کنید، ما به شما ویزای تحصیلی F1 را پیشنهاد می‌دهیم.

افرادی که موفق به اخذ آن می‌شوند می‌توانند در هفته در حدود 20 ساعت، کار کنند. کار مورد نظر باید نیمه وقت باشد و در محدوده دانشگاه قرار داشته‌باشد. این قانون مربوط به سال اول دانشگاه است و در صورت ورود به سال دوم، دانشجو می‌تواند کار خود را در خارج از محدوده دانشگاه نیز انتخاب کند. این موضوع می‌تواند به منظور تامین بخشی از هزینه‌های مربوط به شهریه، هزینه زندگی و ... به دانشجو کمک کند.

ویزای تحصیلی F2 آمریکا چیست و تفاوت آن با F1

ویزای تحصیلی F1 آمریکا دارای مزایای بسیار زیادی است. به عنوان مثال شخص دارنده آن می‌تواند همسر یا فرزند خود را در صورتی که زیر 18 سال داشته‌باشد، با خود به امریکا بیاورد! در این صورت برای این افراد ویزای F2 صادر می‌شود که درواقع همان ویزای همراه است. به همین دلیل همراهان شخصی که دارای ویزای نوع 1 است می‌توانند در مدت زمان تحصیل در کنار وی باشند. جالب است بدانید که ویزای تحصیلی F2 دارای مزایای بسیار زیادی است. از جمله اینکه دارنده F2 می تواند در آمریکا تحصیل کند!

باید به این نکته توجه کنید که دارنده ویزای F2 وابسته به شخص دارنده ویزای F1 است. از این جهت این دو ویزا با هم دارای تفاوت هایی هستند. اگر ویزای اول باطل شود، ویزای F2 نیز به صورت خود به خود باطل خواهدشد و دیگر اعتباری ندارد. یکی از دیگر تفاوت‌های این دو ویزای تحصیل، عدم امکان کار در آمریکا توسط شخص دارنده ویزای F2 است.

ویزای تحصیلیM1 آمریکا

ویزای دیگری به برای تحصیل در آمریکا ارائه می‌شود، نوع M1 است. این نوع ویزا نیز تقریبا دارای شرایطی مشابه با ویزای F1 می‌باشد، با این تفاوت که این نوع ویزای تحصیلی تنها برای رشته‌های فنی و حرفه‌ای است. درواقع از آن برای تحصیل در موسسات آموزشی عادی در آمریکا استفاده نمی‌شود؛ اما در مورد اقامت همسر و فرزند دارای شباهت‌های بسیار زیادی با ویزای F1 است. درواقع دانشجویان می‌توانند با استفاده از ویزای M2 با همسر و فرزند خود به آمریکا سفر کنند.

ویزای تحصیلی J1 آمریکا

گاهی به منظور تحصیل، تدریس و یا فرصت‌های مطالعاتی نیاز به سفر به آمریکا وجود دارد. در این صورت ویزای تحصیلی J1 ارائه می‌شود. با توجه به میزان طول دوره تحقیقاتی مورد نظر، مدت زمان اعتبار این ویزا مشخص خواهدشد. البته دارندگان ویزا باید تا حداکثر دو سال بعد از ورود به خاک آمریکا، این کشور را ترک کنند. بعد از این کار می‌توانند دوباره برای ورود به خاک آمریکا اقدام کنند. مانند سایر انواع ویزای تحصیلی آمریکا، کسانی که دارای ویزای J1 هستند نیز می‌توانند همسر و فرزند خود را با استفاده از ویزای J2 به آمریکا ببرند.

در این مقاله به‌طور کامل در مورد اپلای و اخذ ویزای تحصیلی آمریکا به همراه مراحل ، هزینه ها و شرایط و مدارک آن را با هم بررسی کردیم. شما می‌توانید برای دریافت مشاوره با کارشناسان خبره مجموعه اسکورایز تماس حاصل فرمایید. 

کدام سفارت برای ویزای دانشجویی آمریکا بهتر است؟

همان‌طور که می‌دانید کشور ایران فاقد سفارت آمریکا است. ازاین‌رو متقاضیان این امر باید برای درخواست ویزای خود یکی از کشورهای همسایه را انتخاب نمایند. در این میان شاید این سؤال که کدام سفارت برای ویزای دانشجویی آمریکا بهتر است، ذهن بسیاری از متقاضیان را به خود مشغول کرده باشد. سه کشور ارمنستان، ترکیه و امارات جزو کشورهایی است که دارای سابقه درخشانی در اخذ ویزا برای متقاضیان ایرانی در کارنامه خود است. خوشبختانه هر سه کشور به لحاظ مسافتی فاصله کمی با ایران دارند، در نتیجه برای طی مراحل مربوط به اخذ ویزا و مراجعه چندباره دراین‌خصوص مشکلی برای متقاضیان به وجود نخواهد آمد. سفارت آمریکا در ارمنستان در ایروان پایتخت این کشور قرار دارد. یکی از بهترین ویژگی‌های مراجعه به این سفارت مربوط به افسران حاضر در این سفارتخانه است که به زبان فارسی تسلط دارد. این گزینه بسیار ارزشمندی برای متقاضیانی است که قادر به صحبت به زبان انگلیسی نیستند. سفارت آمریکا در آنکارا هم گزینه انتخابی بعدی برای ایرانیان است. خوشبختانه این سفارت کمترین آمار را در ریجکت ویزا برای ایرانیان دارد. گزینه بعدی برای انتخاب دانشجویان ایرانی، سفارتخانه آمریکا در کشور امارات است. خوشبختانه افسران حاضر در این سفارت آمریکا نیز با متقاضیان تحصیل ایرانی رابطه خوبی دارند.

شرکت در مصاحبه ویزای آمریکا

برای شرکت در مصاحبه ویزای امریکا، باید ابتدا درخواست خود را از طریق فرم DS-160 ثبت کنید. سپس باید یک وقت مصاحبه را در سفارت یا کنسولگری آمریکا در کشور خودتان تعیین کنید. همان‌طور که می‌دانید آمریکا سفارتی در خاک ایران ندارد و به همین دلیل برای این منظور باید به کشوری مثل ترکیه مراجعه کنید تا بتوانید این مراحل را طی کنید. در مصاحبه، باید مدارک مورد نیاز را به همراه داشته باشید و به سوالات مصاحبه‌کننده پاسخ دهید. مصاحبه‌کننده ممکن است درباره تحصیلات، تجربه کاری، اهداف شغلی و دلایل شما برای درخواست ویزا سوال بپرسد. همچنین، ممکن است بخواهد اطلاعات بیشتری در مورد شرکت یا سازمانی که شما را استخدام کرده است، بداند. مهم است که در مصاحبه صادقانه و مطمئن پاسخ دهید و مدارک لازم را به همراه داشته باشید. همچنین، باید در نظر داشته باشید که مصاحبه‌کننده ممکن است سوالات اضافی یا تکمیلی را بپرسد یا از شما درخواست ارائه مدارک بیشتری داشته باشد.

اخذ ویزای دانش آموزی آمریکا چه شرایطی دارد؟

برای اخذ ویزای دانش آموزی کشور آمریکا، باید شرایط زیر را داشته باشید:

  1. پذیرش از یک موسسه آموزشی معتبر در آمریکا: برای اخذ ویزای دانش آموزی، شما باید ابتدا پذیرش رسمی از یک موسسه آموزشی معتبر در آمریکا دریافت کنید. این موسسه باید توسط وزارت آموزش و پرورش آمریکا مورد تأیید قرار گرفته باشد.
  2. تمکن مالی: شما باید توانایی پرداخت هزینه‌های زندگی و تحصیل خود را در آمریکا داشته باشید. برای این منظور، باید اطلاعات مالی خود را به همراه مدارک مثل حساب بانکی، اظهارنامه مالیاتی و سند مالکیت یا اجاره مسکن ارائه کنید. همین طور ممکن است گردش حساب بانکی شما نیز بررسی شود.
  3. داشتن گواهینامه زبان: برخی از موسسات آموزشی درخواست گواهینامه زبان مانند آیلتس یا تافل را از شما می‌کنند. بنابراین، باید این گواهینامه را در صورت لزوم به همراه داشته باشید.

شرایط اخذ ویزای تحصیلی کالج و دبیرستان های آمریکا

بهترین کالج های و دبیرستان های آمریکا برای تحصیل

برای اخذ ویزای تحصیلی برای کالج و دبیرستان در آمریکا، شما نیاز به انجام مراحل مشخصی دارید و باید شرایط مورد نیاز را برآورده کنید. در ادامه، شرایط و مراحل اخذ ویزای تحصیلی برای کالج و دبیرستان در آمریکا را برای شما توضیح می‌دهیم:

برای اخذ ویزای تحصیلی کالج (F1 Visa)

پذیرش در یک کالج آمریکایی: شما باید در یک کالج آمریکایی برای دوره تحصیلی مورد نظرتان پذیرفته شوید. این شامل ارسال اسناد درخواست و مصاحبه ممکن است.

صدور فرم I-20: پس از پذیرش، کالج به شما فرم I-20 می‌دهد که اطلاعات مهمی در مورد شما و برنامه تحصیلی شما را شامل می‌شود.

پرداخت هزینه SEVIS: شما باید هزینه SEVIS (Student and Exchange Visitor Information System) را پرداخت کنید و فرم I-901 را تکمیل کنید. این هزینه معمولاً قبل از مصاحبه ویزا پرداخت می‌شود.

درخواست مصاحبه ویزا: بعد از پرداخت هزینه SEVIS، باید وقت مصاحبه ویزا (F1 visa interview) را در سفارت یا کنسولگری آمریکا در کشور خود درخواست کنید.

مصاحبه ویزا: در مصاحبه ویزا، شما باید مدارک مربوط به پذیرش، مالی، و اهداف تحصیلی خود را تایید کنید.

تایید مالی: شما باید نشان دهید که قادر به پرداخت هزینه‌های تحصیلی و زندگی در آمریکا هستید. این ممکن است شامل اسناد بانکی، اظهارنامه مالی، یا بورسیه باشد.

فرم DS-160: باید فرم DS-160 را تکمیل کنید و رسماً درخواست ویزای F1 را ارسال کنید.

برای اخذ ویزای تحصیلی دبیرستان (F1 Visa برای دبیرستان دولتی و M1 Visa برای دبیرستان خصوصی)

پذیرش در یک دبیرستان: شما باید در یک دبیرستان دولتی یا خصوصی در آمریکا پذیرفته شوید.

صدور فرم I-20 یا فرم I-20M/N: پس از پذیرش، دبیرستان به شما فرم I-20 یا فرم I-20M/N صادر می‌کند که اطلاعات مربوط به شما و برنامه تحصیلی شما را شامل می‌شود.

پرداخت هزینه SEVIS: مانند ویزای کالج، شما باید هزینه SEVIS را پرداخت کرده و فرم I-901 را تکمیل کنید.

درخواست مصاحبه ویزا: بعد از پرداخت هزینه SEVIS، باید وقت مصاحبه ویزا (F1 یا M1 visa interview) را در سفارت یا کنسولگری آمریکا در کشور خود درخواست کنید.

مصاحبه ویزا: در مصاحبه ویزا، شما باید مدارک مربوط به پذیرش، مالی، و اهداف تحصیلی خود را تایید کنید.

تایید مالی: شما باید نشان دهید که قادر به پرداخت هزینه‌های تحصیلی و زندگی در آمریکا هستید. این ممکن است شامل اسناد بانکی، اظهارنامه مالی

مقالات ما

اخبار و مقالات اسکورایز

مشاهده همه
نظرات کاربران

نظرات کاربران ، اعتبار اسکورایز

M Qasem Arman

M Qasem Arman

31 - 03 - 1402

سلام بنده قاسم هستم فارغ تحصیل ، ۲۰ ساله و دارنده مدارک زبان. تحصیل در خارج یکی از آرزو هایم بود اما نتوانستم کدام راه برای مهاجرت در یابم لطفاََ کمکم کنید

پاسخ Scorize Office Admin

سلام وقت بخیر میتونید برای دریافت مشاوره تخصصی با بررسی رزومه تون وقت مشاوره تعیین کنید.